Nu har Starfield till slut fått ett FoV-reglage

Medlem
Skrivet av blackidus:

Läste du hela citatet?
Han pratar inte bara om Fallout 76 utan även om utvecklingen av kommande spel.

"The director then continues saying that under the wings of Xbox, Bethesda would find it easier to avoid similar mistakes when making service games in the future. According to him, thanks to the acquisition of Microsoft and the Game Pass ecosystem access, the company will be able to test their projects much better."

Ja, men vi diskuterar ju huruvida Starfield hade varit ett märkvärdigt bättre spel utan Microsoft med i bilden. Det är gissningar, för vi vet helt enkelt inte. Är det rimligt? Ja, det är rimligt att dra teorier om vad som kan ha hänt. Jag kan köpa det. Men är det rimligt att argumentera för att detta är ett bra underlag för att låsa Bethesdas spelkatalog till Microsofts plattformar? Nej, inte enligt mig.

Skrivet av blackidus:

Glömde kommentera denna rad
Tycker jag att uppköpet var ett bra drag? Ja
Hade inte MS/xbox köpt Zenimax så fanns det en stor risk att StarField på något sätt skulle bli exklusivt till Playstation.
Diskussioner pågick mellan Bethesda och Sony innan Phill till slut plockade fram plånbåken. Som PC spelare ser jag då hellre att det blir exklusivt till Xbox/PC.

Det är min åsikt men sen får alla andra tycka hur dem vill.

Jag föredrar att ingen av dem köper studion. Jag kommer aldrig att lira Bethesdas rollspel på konsol, jag har och kommer alltid lira dem på PC men spelserien tappar mycket av sitt värde då jag nu vet att jag inte kommer kunna diskutera om spelserien lika brett och mellan konsolfans. Den är numera låst till PC och Xbox, och de som inte vill köpa en ny PC eller inte tycker om Xbox har förlorat en av världens största spelserier. Hade det varit Sony som köpt dem hade det bara varit ännu sämre. Båda alternativen är dock skitdåliga. Det är fullt möjligt att de försökt köpa Zenimax, men vad jag vet så var diskussionerna om Sonys uppköp av Bethesda rykten?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ja, men vi diskuterar ju huruvida Starfield hade varit ett märkvärdigt bättre spel utan Microsoft med i bilden. Det är gissningar, för vi vet helt enkelt inte. Är det rimligt? Ja, det är rimligt att dra teorier om vad som kan ha hänt. Jag kan köpa det. Men är det rimligt att argumentera för att detta är ett bra underlag för att låsa Bethesdas spelkatalog till Microsofts plattformar? Nej, inte enligt mig.

Jag föredrar att ingen av dem köper studion. Jag kommer aldrig att lira Bethesdas rollspel på konsol, jag har och kommer alltid lira dem på PC men spelserien tappar mycket av sitt värde då jag nu vet att jag inte kommer kunna diskutera om spelserien lika brett och mellan konsolfans. Den är numera låst till PC och Xbox, och de som inte vill köpa en ny PC eller inte tycker om Xbox har förlorat en av världens största spelserier. Hade det varit Sony som köpt dem hade det bara varit ännu sämre. Båda alternativen är dock skitdåliga. Det är fullt möjligt att de försökt köpa Zenimax, men vad jag vet så var diskussionerna om Sonys uppköp av Bethesda rykten?

Njae, det var inte bara rykten. Sony hade redan köpt exklusiviteterna för Deathloop och Ghostwire och hade siktet på Starfield efter det. Så det handlade inte om ett uppköp av Bethesda eller Zenimax utan dem betalade i stort sett Bethesda för att hålla spelen borta från Xbox. Men det kan ju möjligtvis ha släppts till PC ändå, har dålig koll på Deathloop och Ghostwire, släpptes dem till PS och PC?

https://www.theverge.com/2023/6/23/23771828/microsoft-betheda...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Njae, det var inte bara rykten. Sony hade redan köpt exklusiviteterna för Deathloop och Ghostwire och hade siktet på Starfield efter det. Så det handlade inte om ett uppköp av Bethesda eller Zenimax utan dem betalade i stort sett Bethesda för att hålla spelen borta från Xbox. Men det kan ju möjligtvis ha släppts till PC ändå, har dålig koll på Deathloop och Ghostwire, släpptes dem till PS och PC?

https://www.theverge.com/2023/6/23/23771828/microsoft-betheda...

Deathloop och Ghostwire släpptes båda till PS och PC. Minns att Deathloop bekräftades ganska snabbt då folk blev fundersamma. Men jo, att köpa exklusiviteter har de gjort. För mig är det en massiv skillnad i skala mellan att köpa exklusiva rättigheter till spel från en utvecklare, och att helt köpa upp studion. Jag kan förstå det. Microsoft har pengarna att köpa sådana exklusiviteter själv, men de har valt att köpa upp utvecklare istället.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tycker det är kul att du uppskattar Starfield, men folk har faktiskt befogad kritik mot spelet, och att försöka ignorera detta gynnar ingen. Inte mig, och inte dig. Det leder bara till sämre spel för oss alla i slutändan.

Spelet flyter superb på min Xbox och lever upp till alla förväntningar så delar inte uppfattningen om att kritiken skulle vara befogad. Ofta är det bara onödiga kommentarer. Men blundar såklart inte för någon annans upplevelse det är ju jätte trist om spelet kraschar osv och jag förstår om man då vill utrycka missnöje någonstans. Men Todd Howard sneglar inte i FZ trådar efter feedback så man får väl utrycka sitt missnöje och sedan ta kritiken till rätt plats.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Att det alltid är så mycket negativa kommentarer i alla Starfield trådar? Avundsjuka på oss som uppskattar spelet? Finns det verkligen så få andra bra spel idag att man måste sprida negativitet om Starfield för att kunna uppskatta det man själv spelar?

Dra inte alla över en kam. Om du älskar spelet så är det underbart.

Jag har också haft kul men är samtidigt så paff över hur efter Bethesda ligger med allt. Du behöver inte ta illa upp för att andra inte är på samma hyllningståg. Om DU gillar spelet så är det suveränt.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Deathloop och Ghostwire släpptes båda till PS och PC. Minns att Deathloop bekräftades ganska snabbt då folk blev fundersamma. Men jo, att köpa exklusiviteter har de gjort. För mig är det en massiv skillnad i skala mellan att köpa exklusiva rättigheter till spel från en utvecklare, och att helt köpa upp studion. Jag kan förstå det. Microsoft har pengarna att köpa sådana exklusiviteter själv, men de har valt att köpa upp utvecklare istället.

Ok, men då gissar jag att det sannolikt hade släppts till PC även om det hade blivit en deal med PS istället.
Jag som uppfattat situationen fel där, my bad 🙂

Men jag står nog kvar vid min åsikt/gissning att vi hade fått ett sämre spel om Bethesda "släppt det på egna ben" eller hur man ska säga. Förseningen verkade vara något som Phill och Todd diskuterat fram tillsammans om man ska gå på artiklarna. Hade inte Xbox varit inblandade tror jag spelet hade släppts tidigare i sämre skick.

Men jag tror ändå på något sätt att MS/Xbox varit inblandade på något sätt och hjälpt utan uppköpet då dem verkar ha ett tätt samarbete sedan långt tillbaka.
Hade PS dealen gått igenom så kanske dem inte hade varit lika villiga att hjälpa till.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Avundsjuka på oss som uppskattar spelet? Finns det verkligen så få andra bra spel idag att man måste sprida negativitet om Starfield för att kunna uppskatta det man själv spelar?

Är verkligen inte avundsjuk på er som uppskattar spelet (märklig fråga). Bara kul att era burkar är kompis med Starfield så det är spelbart.

Däremot är jag bra irriterad på Bethesda som fortfarande inte efter drygt en månad efter release optimerat spelet och lagt till grafikinställningar som borde funnits vid release. Då hade även vi med burkar som inte är kompis med spelet fått spela det för huvud taget och bilda oss en egen uppfattning.

Jag kanske uppskattar spelet, blir jag då avundsjuk på mig själv för att jag hade kritik mot ett spel som jag tyckte släpptes i ett ofärdigt skick?

Och jorå, finns gott om andra mycket roliga spel idag att spela vilket jag gör. Och dom kommer vara exakt lika roliga även om jag kommer uppskatta Starfield eller inte (ytterligare en märklig fråga). Går dessutom alldeles utmärkt att spela fler spel samtidigt

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nej jag trollar inte, jag är uppe i över 100 timmar nu och stötte på min första krash igår, så ja ytterst få buggar.
Även om det är ett Bethesda spel så har uppköpet och den extra tiden räddat oss från en tidig release med ett trasigt spel, Bethesda hade från början planerat att släppa spelet för 2 år sedan tror jag det var.

Men det är som sagt min upplevelse

Jag är med dig. Jag har varit med om en fiende som fastnade i en dörr och att spelet frös när jag skulle gå tillbaka till spelet efter att ha sparat. Det är inte mycket med tanke på att jag lagt 140+ timmar på spelet. Jag TRODDE att ett uppdrag ballat ur men det visade sig att det var jag som fattat uppdraget fel.

*För mig* årets bästa spel, hands down. Kanske 20 talets bästa till och med.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag är med dig. Jag har varit med om en fiende som fastnade i en dörr och att spelet frös när jag skulle gå tillbaka till spelet efter att ha sparat. Det är inte mycket med tanke på att jag lagt 140+ timmar på spelet. Jag TRODDE att ett uppdrag ballat ur men det visade sig att det var jag som fattat uppdraget fel.

*För mig* årets bästa spel, hands down. Kanske 20 talets bästa till och med.

Jag stötte dock på min första gamebreaking bug igår 🙂
Spoiler taggar den då det händer i ng+

Nötte ng+ för att få en specifik Starborn rymddräkt jag ville ha. Men nu när jag är i ng+4 så funkar det helt plötsligt inte att komma åt mitt inventory eller att göra en quicksave eller vanlig save.

Kollade lite online och är tyvärr en ganska vanlig bugg, verkar som att du hamnar i en status att du fortfarande är i en mellansekvens då du inte ska kunna göra dessa saker. Hittat några workarounds som jag ska testa ikväll. Hoppas någon av dem funkar 🙂

Fick min första alternativa main quest också, när jag kom till Constellation hade Andreja joinat Zealots och dödat alla medlemmar i Constellation och jag står näst på listan och kommer inte åt mitt inventory 😆

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Att det alltid är så mycket negativa kommentarer i alla Starfield trådar? Avundsjuka på oss som uppskattar spelet? Finns det verkligen så få andra bra spel idag att man måste sprida negativitet om Starfield för att kunna uppskatta det man själv spelar?

Är du narcissist? Bara för att vissa inte gillar spelet har det inget med er som gillar spelet att göra.
Och när det kommer till spel från exempelvis Bethesda, Naughty Dog, Rockstar eller CD Project som inte släpper spel så ofta tror jag att det är lättare att bli besviken när spelen inte är så bra som man fantiserat om i flera år.
The Last of Us 2 och Cyberpunk är ju två exempel på spel fick mycket kritik vid release men som också hade många som älskade spelen. Jag testade Cyberpunk på mitt Playstation vid release och hade inte kul alls. Många andra tyckte det var fantastiskt.
Men idéen att jag inte ska få prata om saker jag inte gillade med spelet för att andra gillade det är jättekonstig.
Jag tycker att Red Dead Redemption 2 är fantastiskt. Många tycker att det är alldeles för långsamt och fattar inte alls grejen med det.
Jag har inga som helst problem med att andra säger det. Dom får prata precis hur mycket skit dom vill om spelet för jag kommer gilla det ändå


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är du narcissist? Bara för att vissa inte gillar spelet har det inget med er som gillar spelet att göra.
Och när det kommer till spel från exempelvis Bethesda, Naughty Dog, Rockstar eller CD Project som inte släpper spel så ofta tror jag att det är lättare att bli besviken när spelen inte är så bra som man fantiserat om i flera år.
The Last of Us 2 och Cyberpunk är ju två exempel på spel fick mycket kritik vid release men som också hade många som älskade spelen. Jag testade Cyberpunk på mitt Playstation vid release och hade inte kul alls. Många andra tyckte det var fantastiskt.
Men idéen att jag inte ska få prata om saker jag inte gillade med spelet för att andra gillade det är jättekonstig.
Jag tycker att Red Dead Redemption 2 är fantastiskt. Många tycker att det är alldeles för långsamt och fattar inte alls grejen med det.
Jag har inga som helst problem med att andra säger det. Dom får prata precis hur mycket skit dom vill om spelet för jag kommer gilla det ändå

Du behöver inte hoppa på mig för att jag tycker att det är ondödig med negativa kommentarer det är väl onödigt. Måste jag också vara en negativ tjur gubbe för att få lämna en kommentar utan att bli påhoppad?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Du behöver inte hoppa på mig för att jag tycker att det är ondödig med negativa kommentarer det är väl onödigt. Måste jag också vara en negativ tjur gubbe för att få lämna en kommentar utan att bli påhoppad?

Kanske lite onödigt hårt från mig. Ber om ursäkt i så fall. Tyckte bara att det var lite konstigt att du undrar om kritiken till spelet skulle ha något att göra med att du och andra älskar spelet. Visst finns det en del som bara hatar på spel för hatandets skull för att dom vet att det irriterar andra.
Men folk som inte har en perfekt upplevelse måste ju också diskutera sina upplevelser med spelet utan att du ska ta illa upp.


signatur

PSN: OAKTHYR

12
Skriv svar