Bannas ett moddat Xbox 360 idag?

Medlem
Bannas ett moddat Xbox 360 idag?

Hej!

Jag har kommit över ett begagnat Xbox 360 S. Det visade sig att det är moddat då det följde med några brända skivor. Nu vill jag logga in med min egen gamertag. Kommer konsolen att bannas om den går online och är moddad?

Inaktiv
Medlem

Det rätta svaret är ja, sålänge du har en korrekt patchad läsare och korrekt brända skivor. Men har du inte gjort det själv så måste du fråga och lite på personen du köpte av.

Edit: med Ja menar jag att du kan spela online

Medlem

Tackar för svar! Jag tänkte bara logga in och ladda ner lite spel från Marketplace som jag har skaffat på mitt konto för längesedan. Jag har inga planer på att spela brända spel/spela online. Kommer moddningen ändå vara ett problem, tror ni?

Inaktiv

Se svaret nedan !

Medlem

Rättelse du/ditt konto blir inte bannat men konsolen blir flaggad och sen bannad.
Så var proceduren tidigare om man hade dålig firmware eller felaktigt brända spel.

Med det sagt, är inte supporten nerlagt på xbox 360 ? Kommer man online med den?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Med det sagt, är inte supporten nerlagt på xbox 360 ? Kommer man online med den?

Som jag förstår det är Xbox Marketplace öppet till till och med 29:e juli 2024.

Medlem
Skrivet av bjorn_Calmar:

Tackar för svar! Jag tänkte bara logga in och ladda ner lite spel från Marketplace som jag har skaffat på mitt konto för längesedan. Jag har inga planer på att spela brända spel/spela online. Kommer moddningen ändå vara ett problem, tror ni?

Tror enbart du flaggas när du försöker starta ett spel med felaktig signering på skivan och/eller dvd-läsaren samtidigt som du är online. Jag vet dock inte om en flaggning kan ligga kvar sedan tidigare och vänta på online för att rapportera dig, men jag tror inte det.
Jag är relativt säker på att du klarar dig sålänge du inte kör någon skiva i läsaren samtidigt som du är online. Sedan så bannas inte ditt konto, utan din konsoll blir bannad. Din konsoll, din risk.
Har själv en 360 med flashad läsare, samt att den är chippad (RGH). Det va längesen jag använde den, men jag använde den online och blev aldrig bannad.

1
Skriv svar