Bayonetta-skaparen Hideki Kamiya lämnar Platinumgames

Robot
Bayonetta-skaparen Hideki Kamiya lämnar Platinumgames

Men lovar att "fortsätta skapa på mitt Hideki Kamiya-sätt".

#Platinumgames


Medlem

Jag undrar om det kan finnas något samband med att Shinji Mikami nyligen lämnade Tango?

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag undrar om det kan finnas något samband med att Shinji Mikami nyligen lämnade Tango?

Där sa du nåt. Båda var ju med och grundade Platinum, så det är nog inte omöjligt att de har nåt i kikaren.

Medlem

Grattis PlayStation. Där fick ni en till medarbetare.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Grattis PlayStation. Där fick ni en till medarbetare.

Källa?

Medlem
Skrivet av Dischange:

Det är antingen Sony eller Microsoft. Microsoft snodde han pengar ifrån (Scalebound) så där har han bränt bron.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är antingen Sony eller Microsoft. Microsoft snodde han pengar ifrån (Scalebound) så där har han bränt bron.

Varför måste det vara en av dom två? Vet inte om jag missat något, men han kan väl bara bygga upp en ny studio och skapa spel till alla format om han vill det, han är knappast portad från Xbox.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är antingen Sony eller Microsoft. Microsoft snodde han pengar ifrån (Scalebound) så där har han bränt bron.

Det mest sannolika är nog att att han likt Toshiro Nagoshi (när han lämnade Sega) startar en ny studio åt NetEase. Möjligen tillsammans med Shinji Mikami då de jobbat en hel del tillsammans.

Sedan finns det ju mängder av alternativ att gå till förutom Sony och MS så jag förstår inte varför du låser dig till dem.

1
Skriv svar