The Expanse: A Telltale Series – hela säsongen

Robot
The Expanse: A Telltale Series – hela säsongen

Telltale är tillbaka och det känns som om de aldrig varit borta.

#telltale-games, #the-expanse


Medlem

Jag är stort fan av Telltale. De har gjort några av mina absoluta favoriter. Jag har inte sett serien vilket gör att spelet inte lockar tillräckligt för att betala för det. Jag hade gärna testat. Sen känns det aldrig kul att vänta. Har svårt för deras en säsong i taget upplägg. Jag vill kunna riva av allt på ett bräde. Dessutom brukar första säsongen av deras spel komma gratis förr eller senare. Jag har svårt att se att det här kommer bli den succen de behöver. Men hoppas jag har fel.

Medlem

fan så de blev epic exklusivt på pc. surt


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag är stort fan av Telltale. De har gjort några av mina absoluta favoriter. Jag har inte sett serien vilket gör att spelet inte lockar tillräckligt för att betala för det. Jag hade gärna testat. Sen känns det aldrig kul att vänta. Har svårt för deras en säsong i taget upplägg. Jag vill kunna riva av allt på ett bräde. Dessutom brukar första säsongen av deras spel komma gratis förr eller senare. Jag har svårt att se att det här kommer bli den succen de behöver. Men hoppas jag har fel.

Vi är varandras motpoler. Jag avskyr Telltale, men tycker att serien(framförallt böckerna) är helt fantastiska. Ändå landar vi i samma slutsats


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Spelade precis färdigt sista episoden, och håller till stor del med recensionen. 3/5 tycker jag låter rättvist.

Mitt största problem är att spelet är väldigt fram- och bakladdat, med mellandelar som inte känns tillräckligt bra, eller/och är för korta. Det har irriterande stealth-sekvenser som de gott och väl kunde skippat helt och för mycket ensamtid. Tycker grafiken fungerar ypperligt, och märker inte av någon direkt skillnad mellan miljöerna och karaktärerna i grafisk stil, allt har en enhetlig stil, och animationerna tjänar sitt syfte även om det naturligtvis inte är Arcane-klass på dem.

Men som sagt, man avslutar spelet med mersmak, vilket jag tycker på sätt och vis är positivit, fast problemet är att man inte känner sig helt tillfredställd.

Hoppas att det blir mer! Har läst alla böcker och sett serien två gånger, så jag är definitivt upplagd för mer Expanse. Det finns ju trots allt en hel del att utforska mellan böcker 6 och 7

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spelade precis färdigt sista episoden, och håller till stor del med recensionen. 3/5 tycker jag låter rättvist.

Mitt största problem är att spelet är väldigt fram- och bakladdat, med mellandelar som inte känns tillräckligt bra, eller/och är för korta. Det har irriterande stealth-sekvenser som de gott och väl kunde skippat helt och för mycket ensamtid. Tycker grafiken fungerar ypperligt, och märker inte av någon direkt skillnad mellan miljöerna och karaktärerna i grafisk stil, allt har en enhetlig stil, och animationerna tjänar sitt syfte även om det naturligtvis inte är Arcane-klass på dem.

Men som sagt, man avslutar spelet med mersmak, vilket jag tycker på sätt och vis är positivit, fast problemet är att man inte känner sig helt tillfredställd.

Hoppas att det blir mer! Har läst alla böcker och sett serien två gånger, så jag är definitivt upplagd för mer Expanse. Det finns ju trots allt en hel del att utforska mellan böcker 6 och 7

Serien måste ju vara något av historiens mest underskattade serie! Nu hafsade dom visserligen ihop slutet lite men det är få serier som höll mig så hooked och som dessutom typ ingen i min omgivning har sett eller hört talats om. Sjukt! Förtjänar en fortsättning!

Medlem

Jag spelade precis klart alla episoderna (på PS5).

Håller med om betyget 3/5. Gillar man TV-serien skarpt så skulle jag till och med vilja säga mycket stark 3:a tack vare höga igenkänningsfaktorn. Jag kände mig genast hemma och det är onekligen en speciell känsla att röra sig i de välbekanta miljöerna och lyssna på Belter-tugget.

Medlem

Har precis lirat klart avsnitt 1 , på PS5. Som Expanse fan är detta "perfekt" trots alla "bristfälligheterna". Hade jag velat ngt annat? Visst, men ibland känns det att man får ta det man får och denna Telltale sagan fixar iaf denna Expanse behovet.

1
Skriv svar