Massive gör The Division 3

Robot
Medlem

Jag och en kompis har spelat Division 1+2 så vi lär väl haka på trean av tradition! Hoppas på bättre allt denna gång igen som tvåan var. Särskilt grafiken får vara pow-wow.

Medlem

Störde mig nåt enormt på hur det spawnade fram fiender på konstiga ställen i tvåan. Fick mig att sluta spela det typ. I övrigt ett skoj spel. Hoppas dom fixar det till trean. (Tror på det först när jag ser det.)

Medlem

Någon får säga till dom att lägga in lite körbara fordon! Humves, APC, fyrhjulingar, kanske tom en Tank. Att vara lite mer ute i skogen vore nice också, DayZ eller Days Gone liknande skog! Att kunna simma och åka båt också!

Medlem

När kan jag förboka limited edition?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Atreyu:

När kan jag förboka limited edition?

Fråga din närmaste återförsäljare!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Dark Zone" har stor potential om dem gör det rätt. Var kul när det väl funkade med loot extraction och spännande när man väntade på helikoptrar kom och skulle hämta ens gear. Men sög sedan rätt hårt när man kunde pumpa folk fulla med 2 magasin och dem bara vände sig om och sköt tre skott, så var man död. Men när man väl hade det lite mer balanserat och fick till bra play så var det riktigt jävla roligt.

Kunde vart mer fokus i gearet i Dark zone och gå efter situation och hur spelaren gillar att ta sig an det, såsom stealth med silencer (okej kulan får väl tappa lite fart på längre håll), compressor för mindre rekyl och utan flamma, you get it, olika sikten utefter vad som passar personen, accuracy, recoil, range och sådant. Och detta utan att folk blir "bullet sponges". Ta bort att folk med bra gear ska kunna göra såpass mycket mer skada och ha mer health att dem blir mer eller mindre omöjliga att döda med sämre gear. Låt det vara aim och "shooter skills" istället som är det primära i Dark zone. Och låt gear påverka andra grejer mer än damage och health som sagt. Även fast det kan vara mindre skillnader, men inte så mycket som det kan vara nu iallafall

*Och ta gärna tillbaka vintern som var i Division 1, i alla fall ett sådant område. Stämningen och atmosfären var underbar där


signatur

The King is Back

Moderator | Testpilot
Skrivet av FortuN:

"Dark Zone" har stor potential om dem gör det rätt. Var kul när det väl funkade med loot extraction och spännande när man väntade på helikoptrar kom och skulle hämta ens gear. Men sög sedan rätt hårt när man kunde pumpa folk fulla med 2 magasin och dem bara vände sig om och sköt tre skott, så var man död. Men när man väl hade det lite mer balanserat och fick till bra play så var det riktigt jävla roligt.

Kunde vart mer fokus i gearet i Dark zone och gå efter situation och hur spelaren gillar att ta sig an det, såsom stealth med silencer (okej kulan får väl tappa lite fart på längre håll), compressor för mindre rekyl och utan flamma, you get it, olika sikten utefter vad som passar personen, accuracy, recoil, range och sådant. Och detta utan att folk blir "bullet sponges". Ta bort att folk med bra gear ska kunna göra såpass mycket mer skada och ha mer health att dem blir mer eller mindre omöjliga att döda med sämre gear. Låt det vara aim och "shooter skills" istället som är det primära i Dark zone. Och låt gear påverka andra grejer mer än damage och health som sagt. Även fast det kan vara mindre skillnader, men inte så mycket som det kan vara nu iallafall

*Och ta gärna tillbaka vintern som var i Division 1, i alla fall ett sådant område. Stämningen och atmosfären var underbar där

Gillar verkligen iden med Dark Zone också. Det roligaste jag haft i ett multiplayer spel var nog betan till första spelet när man sprang runt i Dark Zone och försökte extrahera massvis med föremål. Valet att hjälpa eller förstöra för andra var kul, och samtidigt spännande när man väntade för att se vad andra spelare skulle göra.

Osäker på vad som blev fel med altl senare. En sak att tänka på är väl att potentialen att man spelar bra länge och inte får något utav det alls om alla skulle förråda en, samt möjligen att kunna springa runt solo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hade överlag väldigt kul med första spelet, och det är fortfarande ett av de visuellt "mysigaste" spelen jag har spelat, otrolig atmosfär i deras snötäckta Manhattan. Men kombinationen av väldigt kulsvampiga fiender, lite väl tröstlös endgame grind och fuskare som förstörde Dark Zone gjorde att det gick bort efter ett tag. En del av problemen åtgärdades väl men det var för sent för mig. Tvåan rörde jag inte alls, lockade inte på samma sätt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gen
Medlem

Älskade både 1an och 2ans SP kampanjer samt även endgame, till en viss gräns iaf. Testade PvP men det lockade aldrig, dock var det väldigt spännande om man skulle lyckas med extraction eller inte.

Hoppas innerligt kunna köra 3an om det är lika fantastiskt som 1an och 2an.

Medlem

Ettan var ju underbar, tvåan spelade jag inte, blir nog svårt slå ettan ett snöigt och kallt new york är ju svårslaget xD

Snön måste göra en comeback!

Inaktiv

Yeeees! Enda looter shooter serien jag orkat köra. Så jävla bra.

Medlem

Jag hade ju inte tackat nej till ett nytt World in Conflict istället, men den marknaden är väl tyvärr för nischad...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hade ju inte tackat nej till ett nytt World in Conflict istället, men den marknaden är väl tyvärr för nischad...

Själv hade jag gärna sett ett ground control 3.

Medlem

Instämmer med andra i tråden att första spelet var riktigt bra men det andra har jag inte ens velat prova.

Snö och vinter skareva!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Division som spel har hur mycket potential som helst. Det finns ett stort intresse för looter shooters men inte ett stort utbud.
Darkzone ideen är helt fullkomligt lysande om dom gör det "hardcore" som det var i början på Division 1.
Problemet med Division spelen är att dom har haft svårt att balansera loot och fiender så att det slutade med att den enda lösningen dom hade var att ge fiender mer HP....detta i sin tur slutade med att man som spelare fick sätta ungefär 2 magasin headshot och något extra magasin i magen innan en vanlig elit kunde dö, denna gameplay var ju INTE rolig. Samma sak var det i PvP också, man var tvungen att sätta 200 headshot, då hade personen 50% liv och wops tog ett medkit och hade 100% liv igen och behövde således ca 400 headshot i sig igen. Men miljön, stämningen och allt, det finns stor potential

Medlem

Gött!
Älskade första, gillade 2:an


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Blir bra det här!

Medlem

Riktigt bra spel. Ettan var helt magisk.
Endgame går att diskutera.

Medlem

Jag har lirat båda Division i flera hundra timmar och kommer antagligen göra likaså med trean. Har fullt förtroende för Massive(pre Avatar och SW). Spelen har sina brister, men har verkligen fått full valuta för spenderade pengar.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

Både ettan och tvåan hade liknande liv.
Först bra. Sen överjusterade de och sabbade allt. Sen börjar de sakta fixa det. Och när spelarbasen börjar droppa emot slutet blir det riktigt bra. Ironiskt.

1
Skriv svar