Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Robot
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Första och enda Cyberpunk 2077-expansionen går rakt på sak och slutar tvärt.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #cyberpunk-2077-phantom-liberty


Medlem

ajajaj men lite detta man förberedde sig på

Medlem
Gnällkuk
Skrivet av Rasmous:

Börjar ju undra om Fredrik har missat något, känns väldigt konstigt.
Fredrik, du kanske skulle ta och höra av dig till CDPR och fråga om det är något som missats?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rasmous:

Så verkar det vara, och ibland sticker någon ut. Inte konstigt när det handlar om tyck.
Jag satte fem av fem på grundspelet, och det stack ut åt andra hållet.

Sedan är det ju alltid komplicerat att jämföra olika skalor hitan och ditan.
Klokt kan ju vara att läsa ett knippe recensioner och bilda sig en uppfattning.

(In other news: kul att 2.0 verkar bli så väl mottagen. Har letat efter en ursäkt att spela om Cyberpunk.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Känns mer som ett bestämt 4 av 5, men det är såklart upp till var och en.

Hoppas de fortsätter patcha spelet en bra tid framöver, då de fortfarande har mängder av saker att förbättra.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så verkar det vara, och ibland sticker någon ut. Inte konstigt när det handlar om tyck.
Jag satte fem av fem på grundspelet, och det stack ut åt andra hållet.

Sedan är det ju alltid komplicerat att jämföra olika skalor hitan och ditan.
Klokt kan ju vara att läsa ett knippe recensioner och bilda sig en uppfattning.

(In other news: kul att 2.0 verkar bli så väl mottagen. Har letat efter en ursäkt att spela om Cyberpunk.)

Det är ju mycket möjligt att en hel del andra recensioner inte begränsar sig tydligt till själva expansionen utan även klumpar in 2.0 och därför är betygen annorlunda.

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Börjar ju undra om Fredrik har missat något, känns väldigt konstigt.
Fredrik, du kanske skulle ta och höra av dig till CDPR och fråga om det är något som missats?

Oj! Hade missat skribent. Rätt ska vara rätt: Mikael Berg har recenserat det.
För egen del ligger det i backloggen, precis som för alla andra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Går det bra att starta från lvl 1 med expansionen?

Medlem

Linjärt är ju inte dåligt. Föredrar det över öppna världar nu när man har mindre tid.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kom och tänka på Tomas krönika https://www.fz.se/kronika/295172-aven-trasiga-spel-fortjanar-..., är väl cyberpunk ett bra exempel på ett spel som skulle behöva recenseras om nu när det fått patch 2.0. Jag kommer definitivt att starta om från början (hade ändå bara knappt 6 timmar in) så vi får se hur långt de kommit. Inväntar bara att gog ska släppa patch 2.0 så man kan dra ner att igen.

Sen kan jag tycka det är skönt med linjära spel ibland, särskilt större spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Kom och tänka på Tomas krönika https://www.fz.se/kronika/295172-aven-trasiga-spel-fortjanar-..., är väl cyberpunk ett bra exempel på ett spel som skulle behöva recenseras om nu när det fått patch 2.0. Jag kommer definitivt att starta om från början (hade ändå bara knappt 6 timmar in) så vi får se hur långt de kommit. Inväntar bara att gog ska släppa patch 2.0 så man kan dra ner att igen.

Sen kan jag tycka det är skönt med linjära spel ibland, särskilt större spel.

Själv väntar jag på 3.0 innan jag startar upp Cyberpunk.

Medlem

Jag tvingade mig igenom grundspelet, då hade jag ändå väntat på version 1.5-nånting. Riktigt magplask

Medlem

Kul att det verkar bra, blir ett köp!

90% på både Metacritic och Opencritic i skrivande stund, dessutom. Va uppe i 91% ett tag. Nu kanske är läge att börja spela CP2077 som man fick i julklapp 2020. 😅


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Håkan:

Själv väntar jag på 3.0 innan jag startar upp Cyberpunk.

Kommer kanske i och med lanseringen av GOTY (om det kommer en sådan?).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

3/5? Avvaktar köp och inväntar rea. Synd

Medlem
Skrivet av Bobiri:

3/5? Avvaktar köp och inväntar rea. Synd

Åh intressant. Jag undrar på riktigt nu, är det så att du enbart brukar läsa en recension när du bestämmer sånt? Jag hoppas jag inte låter nedvärderande eller liknande, inte alls min mening. Blev bara så nyfiken då det är så olikt hur jag själv fungerar. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Kommer bli kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kanske det tog så mycket tid att fixa själva spelet till v2.0 att de inte hade mer att lägga på expansionens innehåll?

Medlem

Så det verkar vara samma som huvudspelet. 3/5, ett ok spel.
Världen de har skapat är något helt fantastiskt (förutom vägarnas dragningar (jobbar inom infra och vägar)) men innehållet är lite meh! Kommer spela det oavsett när jag är klar med BG3 och Starfield.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Jag tvingade mig igenom grundspelet, då hade jag ändå väntat på version 1.5-nånting. Riktigt magplask

Klart det var magplask för dig och för många andra med när ni började spela ett ofärdigt och buggit spel på release dagen.

Nu efter Fix uppdateringarna och dlc till lägget då är spelet perfekt att starta.

Medlem
Skrivet av Guld:

Klart det var magplask för dig och för många andra med när ni började spela ett ofärdigt och buggit spel på release dagen.

Nu efter Fix uppdateringarna och dlc till lägget då är spelet perfekt att starta.

Så version 1.5x är "release dagen" ?

Jag började spelet på releasedagen. Jag la 60 timmar innan jag kände mig färdig. Det var väldigt spelbart från dag ett.

Magplasket är ju snarare att folk skaffade det på konsol för där funkade det ju inte för fem öre.

Medlem

För kort? Läste att expansionen tillför runt 20 timmar extra....20 timmar är väl extremt bra för en liten 300kr expansion.

Avstängd
Skrivet av spikes:

Så version 1.5x är "release dagen" ?

Jag började spelet på releasedagen. Jag la 60 timmar innan jag kände mig färdig. Det var väldigt spelbart från dag ett.

Magplasket är ju snarare att folk skaffade det på konsol för där funkade det ju inte för fem öre.

Jag spelade det på PC när det släpptes och det var ospelbart.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag spelade det på PC när det släpptes och det var ospelbart.

Ja men kunde den datorn spela commander keen?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag spelade det på PC när det släpptes och det var ospelbart.

Hur kan du ha spelat det om det var ospelbart? Lite paradoxalt, det där.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Hur kan du ha spelat det om det var ospelbart? Lite paradoxalt, det där.

Kom halvvägs ca, sen gick det inte spela längre.

Medlem

2 frågor:
1. Kan man äntligen se sin egen spegelbild eller är man fortfarande nån sorts spelbild-lös vålnad som går runt?
2. Är bilar på avstånd fortfarande platta sprites (som magiskt försvinner i tomma intet när de kommer närmre)?

Dessa två detaljer har irriterat mig något enormt i orginal-spelet, och ser/såg vansinnigt taffligt ut.

Medlem
Skrivet av Guld:

Klart det var magplask för dig och för många andra med när ni började spela ett ofärdigt och buggit spel på release dagen.

Nu efter Fix uppdateringarna och dlc till lägget då är spelet perfekt att starta.

Som jag skrev väntade jag på version 1.5. Hade lite buggar men inget allvarligt, tyckte mest att spelet var tråkigt och oengagerande

Skriv svar