FZ videoguidar dig in i Starfield

Robot
FZ videoguidar dig in i Starfield

12 spoilerfria tips från Wakkaah.

#starfield


Medlem

Fantastiskt spel, kan man modda med gamepass på pc?

Medlem

Lite att tänka på angående PC-versionen.

FOV mod, går även att ställa in via en ini-fil.
StarUI mod för en tweakad UI.
DLSS mod för bättre bildkvalitet.

Nvidia-kort, som det är just nu verkar det som att just Ultra Shadows ställer till det allra mest, även för de med lite bättre grafikkortkort, Testa sänk just den inställningen till High och man verkar bli av med en del utav prestandaproblemen.

De med halvbra grafikkort, testa att köra alla inställningar i medium, är typ det Xbox Series X använder.

Medlem

Ett annat användbart tips vid basbygge:

Sätter spoiler-taggar för säkerhets skull ifall någon där ute vill lära känna spelet helt själv. QoL tips.

När du ska bygga din bas kan du med hjälp av din ”outpost/bas-dator” leta reda på vilka material som finns inom ett avgränsat område. Istället för att använda scannern o leta. Funkar enbart för veins.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Spelet är snåla med sina tips! Tig mig alldeles för många timmar för att hitta quickbar 😂 innan det satt mesta tiden i inventoryt för att byta vapen och heala

Medlem
Skrivet av lyrael:

Spelet är snåla med sina tips! Tig mig alldeles för många timmar för att hitta quickbar 😂 innan det satt mesta tiden i inventoryt för att byta vapen och heala

Det förklarar lite av kritiken vissa har om man inte använder sig av det 😁

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det förklarar lite av kritiken vissa har om man inte använder sig av det 😁

Verkar inte direkt vara någon tutorial eller liknande utan man bara kommer igång. (Sen kunde jag ju kollat inställningar för kontroller men jag brukar aldrig in och ändra något där så har inte för vana att kolla. )

Medlem
Skrivet av lyrael:

Verkar inte direkt vara någon tutorial eller liknande utan man bara kommer igång. (Sen kunde jag ju kollat inställningar för kontroller men jag brukar aldrig in och ändra något där så har inte för vana att kolla. )

Det kan ha varit av en slump jag klickade upp det i början helt ärligt. Men jag använder det hela tiden i strider. Hoppar mellan ljuddämpat, något mer rejält, hagel och så en kniv som sätter eld på folk.

1
Skriv svar