Trine 5:s recensioner går från "bra" till "riktigt bra"

Robot
Trine 5:s recensioner går från "bra" till "riktigt bra"

Samma recept som de tidigare spelen.

#Frozenbyte-games, #Trine-5


Medlem

Älskade Trine 1 och 2, mycket underhållande såväl ensam som i co-op. Har inte hängt med efter katastrofen som hette Trine 3, men det är kul om de är tillbaka på banan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"Samma recept som de tidigare spelen." - Fast inte Trine 3 då


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

"Samma recept som de tidigare spelen." - Fast inte Trine 3 då

Vi pratar inte om Trine 3.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vi pratar inte om Trine 3.

Jag bröt Rule number one.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelade de första två spelen men tyckte att det blev lite väl repetitivt. 3D-effekten på min dåvarande 3D-tv i Trine 2 var dock rätt frän och passade spelet ganska bra.

Fick lite nostalgikänsla ala The lost vikings när jag kikade trailern dock, det var härligt <3.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Älskade Trine 1 och 2, mycket underhållande såväl ensam som i co-op. Har inte hängt med efter katastrofen som hette Trine 3, men det är kul om de är tillbaka på banan.

Vad hände i trean? Jag har bara spelat 1 och 2


signatur

IDKFA

Quake-konnässsör

Jag och några till började spela igenom Trine spelen igen, riktigt underhållande i Co-op

Skrivet av mrFluffy:

Vad hände i trean? Jag har bara spelat 1 och 2

De försökte göra det i 3D utan att förstå perspektiv.

Hade helt missat att det var ett nytt på väg. 1,2 och 4 var riktigt fina så detta är ett garanterat köp under det kommande året.

Medlem

Kul, jag har alla tidigare delar och vissa på flertalet olika plattformar. Wii U-versionen av det första spelet var min första upplevelse av serien, tyckte det var så himla coolt att man kunde rita ut figurer på skärmen med fingret/pennan. 😅


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

De försökte göra det i 3D utan att förstå perspektiv.

Hade helt missat att det var ett nytt på väg. 1,2 och 4 var riktigt fina så detta är ett garanterat köp under det kommande året.

Ok fattar då kanske man ska hoppa över trean då


signatur

IDKFA

Medlem

Ville så mysa i de spelen men tröttnade på det repetitiva redan i ettan, så att det kommer en 5an på samma koncept känns underligt för mig.

Medlem

Detta ska jag och sambon ha som fredagsmys!

Medlem

Blir definitivt ett köp men avvaktar tills även kompisen köpt så man kan spela co-op online. Någon som vet om det funkar att köra tillsammans med PS4 och PS5?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad hände i trean? Jag har bara spelat 1 och 2

Spelet introducerade flera HBTQ-karaktärer och de bytte hudfärg på Zora. Trollkarlens hatt byttes ut mot en doo rag osv. och alla fans blev arga, det blev många "go woke go broke"-kommentarer här på forumet. Dark times...

1
Skriv svar