Spelen jag aldrig klarade

Medlem
Spelen jag aldrig klarade

Spelen jag aldrig klarade,

Har ni haft några spel ni har försökt klara i ungdomen men aldrig lyckats? För svåra eller inte fattat vad du ska göra?

Jag har haft en del.

Resident Evil GC

Jag fastnade där tanten med kedjorna jagade en. Slösade upp alla granat och hagelgevär ammunition, men hon vägrade dö.

Metroid Prime

Tror jag kom ganska långt, sen hittade jag inte var jag skulle ta vägen, försökte hitta ställe på kartan jag inte varit på, när jag kom fram till ställena så var det alltid något ställe jag inte kunde komma åt, så jag fick leta vidare, i all oändlighet.

God of War

Fastnade i något rum där man skulle snurra en rund plattform, vad jag minns, spendera flera kvällar där utan att komma vidare.

Alla Zelda

Ocarina of time

Fastnade jag i en lavagrotta, väldigt tidigt i spelet, där jag inte hade en aning om vad jag skulle göra för att komma vidare från ett rum, tror det var en låst dörr eller något ställe jag inte nådde, det var lava runt om iallafall.

Breath of the wild

hade jag fortfarande varit fast på ökenbossen om jag inte kollat upp det på youtube, sprang runt som ett fån och visste inte hur jag skulle komma vidare i jätten.

Pokemon Diamond

Fastnade efter några gym och visste inte hur jag skulle komma förbi någon blockad

Starfox adventures

Hittade inte vad jag skulle göra en bit in i spelet

Worms Armageddon

Lyckades aldrig ta mig förbi dinosauriebanan.

Fighting Force 2

Tror jag var på sista banan, sega vinklar och kontroll gjorde denna banan helt omöjlig, vet inte hur många gånger jag försökte mig på denna.

Golden Eye, Timesplitters 2

Båda spelen blev skitsvåra pga den usla kontrollen

Sonic Adventures

Hittade inte

Ecco the dolphin

Hittade inte

Legacy of Kain Defiance

Hittade inte

Övervägande majoriteten av spelen jag inte klarat är pga att jag inte vet vad jag ska göra.

Har ni själv spel från barndomen ni aldrig lyckades klara?

Medlem

Sim City


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Går det ens att klara?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Går det ens att klara?

Om man hittar på sina egna mål, kanske.

Själv så gav jag upp på ett JRPG nyligen: The Legend of Heroes: Trails in the Sky.
Det blev så svåra strider mot slutet för jag tycker inte om att grinda. Man var uppenbarligen tvungen att ta tid från äventyret för att bara repetera tråkiga strider. Sånt har jag lite svårt för, och jag har slutat att spela andra liknande RPG's (främst JRPG's) av just den anledningen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

I landet för längesedan, köpte jag BF1942 men föll aldrig för spelets originella stämma som är väldigt arcadeish. Lobbande pansarvagnsskott och gubbarna tålde bly, som en Karl-Alfred på spenat. Fy fan, svindålig upplevelse som fd CS-spelare.

Modden Desert Combat eller primärt Forgotten Hope ändrade dock mönstret mot det bättre. FH var särskilt mästerligt, svårt men väldigt rogivande med 10-15pers på Teamspeak som försökte bryta igenom och gråa eller ta över en Checkpoint eller Spawn point. Sedan minns man närkamperna med Spaten på såsom kartan eller i kaosets Pavlovs House.

Det första Mafia-spelet, biltävlingen gjorde att jag gav upp . . . Alla "Dark Souls"-spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det första Mafia-spelet, biltävlingen gjorde att jag gav upp . . . Alla "Dark Souls"-spel.

Går den ena att faila på... Körde nyss igenom det på steam deck och klarade det på första försöket! Hela Mafia spelet är ganska enkelt imao.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Inte många spel jag startat och inte klarat av, kanske är totalt 4-5st i mitt liv men kommer inte på mer än dom tre senaste Assassins Creed spelen. Dom är roliga i ~60ish timmar sen blir det så enformigt och repetitivt att man ruttnar

Sitter ironiskt nog nu igen med Odyssey då jag kände för att härja runt i Grekland lite, men kommer garanterat tröttna snart igen

EDIT: Kom på en till! GTA IV! Enda GTA jag inte klarat av då det var så jefla trisst så lät min lillebror spela ut det medans jag bara lattjade runt på hans sparfil haha! Dom två expansionerna som kom, Ballad of gay Tony och Lost and damned klarade jag ut dock!

Medlem
Skrivet av robbis:

Går den ena att faila på... Körde nyss igenom det på steam deck och klarade det på första försöket! Hela Mafia spelet är ganska enkelt imao.

Du spelade den patchade varianten, i orginal var det snudd på omöjligt att klara biluppdraget.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av robbis:

Går den ena att faila på... Körde nyss igenom det på steam deck och klarade det på första försöket! Hela Mafia spelet är ganska enkelt imao.

Ja, precis när spelet släpptes till PC så gick det inte. Tror dom fick patcha det på den tiden också och göra det lättare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar