Snabbkollen – Tycker du att Playstation 5 Pro behövs?

Gen
Medlem

Fram till FF16, nej. Men nu börjar begränsningarna att bekänna färg.

Medlem

Tyckte 3 år för PS4 Pro var lång tid och nu 4 år?? Snacka om seg konsol generation PS6 hinner ju fasen nästan bli aktuell innan man får lägga vantarna på en PS5 Pro!

Om Pro versionen gör så att VR upplevelsen blir ännu bättre så kan jag bli sugen.

Medlem

Självklart, bring it!
Kan jag ha PS5an i sovrummet 😁
Många spel kan man välja unlocked framerate så dom kommer direkt kunna utnyttja en Pro version.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Alltid kul med mer prestanda. De som tycker det är onödigt kan ju hoppa över ”PRO” versionen. Det är ju int så att ps5 versionen blir sämre pga det finns en bättre version ( om inte spelutvecklaren är inkompetent/fattig )

Medlem

Sony gör precis allting rätt nuförtiden. ALLT. Designade en stark PS5 istället för Xbox med sin veka lillebror Series S. Satsar på grym VR. Satsar på egna, genuint exklusiva storspel som alla älskar. Gör sitt eget alternativ till Gamepass och som redan slår Gamepass i försäljning.

Folk har sagt att uppgraderade konsoler mitt i den här generationen är onödigt då generationen pga främst covid med komponentbrist kom igång så sent och båda konsolerna (PS5, Xbox X) fortfarande upplevs som jäkligt kraftfulla, särskilt om man tänker på att grafikkort på PC är så dyra nuförtiden, och jag kan förstå den logiken.

Men Sony ser ett steg framåt och förstår att i slutet av 2024 kommer det ändå finnas flera miljoner som mer än gärna lägger 7500 kronor på en uppdaterad konsol med ännu grymmare hårdvara (och som snor all uppmärksamhet och beundran då de allra häftigaste grafiktesterna på tex Digital Foundry görs på PS5 Pro). Jag kommer i alla fall inte kunna låta bli.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Sony gör precis allting rätt nuförtiden. ALLT. Designade en stark PS5 istället för Xbox med sin veka lillebror Series S. Satsar på grym VR. Satsar på egna, genuint exklusiva storspel som alla älskar. Gör sitt eget alternativ till Gamepass och som redan slår Gamepass i försäljning.

Folk har sagt att uppgraderade konsoler mitt i den här generationen är onödigt då generationen pga främst covid med komponentbrist kom igång så sent och båda konsolerna (PS5, Xbox X) fortfarande upplevs som jäkligt kraftfulla, särskilt om man tänker på att grafikkort på PC är så dyra nuförtiden, och jag kan förstå den logiken.

Men Sony ser ett steg framåt och förstår att i slutet av 2024 kommer det ändå finnas flera miljoner som mer än gärna lägger 7500 kronor på en uppdaterad konsol med ännu grymmare hårdvara (och som snor all uppmärksamhet och beundran då de allra häftigaste grafiktesterna på tex Digital Foundry görs på PS5 Pro). Jag kommer i alla fall inte kunna låta bli.

$1 har deponerats till ditt Sony-konto.

/ Sony Corporation

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

$1 har deponerats till ditt Sony-konto.

/ Sony Corporation

Shit, så lite för den här nivån av shilling?!


signatur

Memento Mori

Medlem

PS5 Pro hade varit fantastiskt om det gav fler 60+ fps spel. Ytterst tveksam till att så blir fallet dock, det sker ju knappast per automatik heller.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Onödigt

Tycker det är helt onödigt att släppa pro modeller när det knappt finns spel till nuvarande konsoler,blir ju väldigt dyrt för oss konsumenter om man vill ha det senaste.Ja jag vet att man inte behöver köpa en men ändå.

Medlem

Playstation 5 Pro har samma existensberättigande som FZ; Det är kunderna som avgör om produkten blir lönsam eller ej och därmed avgör dess existensberättigande.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Superdålig utveckling, ärligt talat.

Hela vitsen med en konsoll är ju att du har en enda maskin, per generation, som ALLA har exakt samma specs, vilket innebär att utvcklarna kan optimera spelen och nyttja hårdvaran till fullo.

Urholkar konsollernas existensberrätigande.

Helt rätt, håller med 100%
Det måste ju finnas otroligt mycket mer kräm aatt krama ur PS5 ån vad som hottills presterats av spelutvecklarna. Istället för att krångla till det med fler uppsättningar av hårdvara så borde de satsa mer på att optimera och anpassa spelen till de enskilda formaten. Kanske också spola Xbos Series S.

Medlem

Nej jag har inte saknat något alls. Men kommer Psvr2 att flytta på ännu bättre så kanske jag köper en. Men till vanliga spel så behöver jag inte någon mer kraft.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Nej jag har inte saknat något alls. Men kommer Psvr2 att flytta på ännu bättre så kanske jag köper en. Men till vanliga spel så behöver jag inte någon mer kraft.

Verkar som PS5 Pro kommer få nästan dubbla prestandan mot basvarianten av PS5, vilket ger bra prestanda till 4K och även ett "8K performance mode" (vilket få lär bry sig om men ändå) och att det ger extra skjuts till PSVR2 känns självklart!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Sony gör precis allting rätt nuförtiden. ALLT.

Om dom nu gör precis allt rätt nu, varför kommer de då med ett "WiiU" tillbehör?
Ungefär som Gollum spelet ingen vill ha.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om dom nu gör precis allt rätt nu, varför kommer de då med ett "WiiU" tillbehör?
Ungefär som Gollum spelet ingen vill ha.

Vilket tillbehör då?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vilket tillbehör då?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Haha, ja men den där låtsas jag som att den inte existerar. Gud så ful och onödig.


signatur

Memento Mori

Medlem

Vi vet ju fortfarande inte exakt hur Project Q kommer att kunna användas. Jag är faktiskt försiktigt positiv, och tillsammans med en eventuell PS5 Pro (med den extra prestandan, alltså) skulle det kunna bli en kul combo med t.ex. "couch co-op" där en spelar på teven och en på den bärbara enheten, alternativt helt två skilda spel samtidigt. Men som sagt, vi vet ju inte mer än "remote any PS5 game over wifi".


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

12
Skriv svar