Efter nästan tre år har Cyberpunk 2077 nu ett "Väldigt positivt" Steam-omdöme

Robot
Efter nästan tre år har Cyberpunk 2077 nu ett "Väldigt positivt" Steam-omdöme
Medlem

Så sjukt att vi är okej med sån här skit. 3 år efter släpp så är det ett bra spel. Och i år har vi fått The last of us som var helt värdelöst och star wars som var lika uselt det.
Pc versionerna menar jag

Medlem

Ja, oacceptabelt att man skall släppa ofärdiga versioner. För när jag spelade igenom Cyberpunk för två år sen så tänkte jag för mig själv "så synd att detta spel har fått så dåligt, för bakom alla buggar gömmer sig ett riktigt bra spel" Det är trots allt hårt slit från många duktiga artister, som inte bör sopas undan bara för att några få högt uppsatta vill stressa ut en produkt. Spelet är värt "väldigt positivt", så bättre sent än aldrig.

Hoppas bara denna typ av release trend slutar snart.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så sjukt att vi är okej med sån här skit. 3 år efter släpp så är det ett bra spel. Och i år har vi fått The last of us som var helt värdelöst och star wars som var lika uselt det.
Pc versionerna menar jag

Vad menar du? Cyberpunk blev ju rådissat och t.o.m. borttaget från PS Store o allt och kände det säkert ekonomiskt. Ska dom fortfarande straffas även fast dom fortsatt jobba på spelet, eller missuppfattade jag dig och du tänker generellt?

Medlem

Nu kommer jag vara en liten hater här, men spelet är väl fortfarande inte i det skick som utlovades månader innan release? Eller har jag fel? Tänkte på uttalanden om hur interaktionen med fotgängare skulle vara, "världens mest levande spel" och liknande uttalanden. Det har gått så lång tid nu sedan det släpptes så minns inte allt vad de lovade, får gå tillbaka till trailers och gameplay-videos. Hur fungerar polisjagandet nu? Är det buggfritt och logiskt? Är det likt GTA eller försvinner polisen om du åker över gränsen till nästa stadsdel?

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så sjukt att vi är okej med sån här skit. 3 år efter släpp så är det ett bra spel. Och i år har vi fått The last of us som var helt värdelöst och star wars som var lika uselt det.
Pc versionerna menar jag

Jag tyckte spelet var bra när det släpptes. Årets spel. Får jag tycka det?

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så sjukt att vi är okej med sån här skit. 3 år efter släpp så är det ett bra spel. Och i år har vi fått The last of us som var helt värdelöst och star wars som var lika uselt det.
Pc versionerna menar jag

Cyberpunk var ett bra spel nån månad efter release på PC. Sen är det inte exakt det som utlovades men fortfarande ett väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Cyberpunk var ett bra spel nån månad efter release på PC. Sen är det inte exakt det som utlovades men fortfarande ett väldigt bra spel.

Nej det var rätt så trasigt då.

Medlem

Jag körde Xbox versionen efter ett par patchar och hade väldigt lite problem. Det enda jag egentligen kan minnas var något 3d objekt som svävade i luften fast det skulle ligga på marken typ. Jag säger inte att spelet inte hade buggar. Men men inte lika många som det finns folk som gillar att gnälla.

Medlem

Förstår fortfarande inte alla som var så jävla missnöjda.
Spelade sen release, spelat igenom spelet flera ggr och var nöjd, absolut så såg man några små bugs men inget som direkt förstörde spelet..
Bra spel från start om man frågar mig.

Medlem

Fortfarande inte spelat det. Väntar nog några år tills det går att köpa med expansionen för en femtiolapp, verkar inte vara värt mer.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ralf:

Så sjukt att vi är okej med sån här skit. 3 år efter släpp så är det ett bra spel. Och i år har vi fått The last of us som var helt värdelöst och star wars som var lika uselt det.
Pc versionerna menar jag

Dom funkar bra nu, de du nämner.

Spelar star wars i 4k, väldigt vackert. Men ja.
Lärdomen man gjort detta år är att aldrig köpa ett pc spel på release dagen.

På Steam har man ju trots allt kvar spelen i jämförelse med en del konsoler när de byter generation så ingen stress att handla ett spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nej det var rätt så trasigt då.

Spelade igenom det med typ en teknisk bugg 1 1/2 månad efter release och den var av det grafiska slaget i en filmsekvens, det var på väldigt bra dator ska tilläggas. Sen var vissa saker kassa, typ poliserna, bilar i fjärran etc. Men trasigt var det inte för min del. Det var ett bra spel men med en hel del att önska.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Vad menar du? Cyberpunk blev ju rådissat och t.o.m. borttaget från PS Store o allt och kände det säkert ekonomiskt. Ska dom fortfarande straffas även fast dom fortsatt jobba på spelet, eller missuppfattade jag dig och du tänker generellt?

Menar generellt 😊
Att det fortfarande släpps trasiga spel som the last of us är ju för att spelarna accepterar att man får räkna med ett par patcher osv.

Skrivet av Maysay:

Jag tyckte spelet var bra när det släpptes. Årets spel. Får jag tycka det?

Är du så osäker att du måste ha bekräftelse på internet?
Men absolut du får tycka vad du vill, låt aldrig någon säga dig nått annat 😊

Skrivet av lonian:

Dom funkar bra nu, de du nämner.

Spelar star wars i 4k, väldigt vackert. Men ja.
Lärdomen man gjort detta år är att aldrig köpa ett pc spel på release dagen.

På Steam har man ju trots allt kvar spelen i jämförelse med en del konsoler när de byter generation så ingen stress att handla ett spel.

Ja så är det man ska aldrig köpa spel på release. Men det är ju lätt när man har sett fram emot nått spel kanske i flera år 😂

Okej så star wars funkar nu? Kanske får testa det igen då. Sist kraschade det hela tiden för mig.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Är du så osäker att du måste ha bekräftelse på internet?
Men absolut du får tycka vad du vill, låt aldrig någon säga dig nått annat 😊

Nej, men du verkar inte förstå att folk kanske tycker spelet är bra och blir arg pga detta. Spelet var bra när det släpptes.

Medlem
Skrivet av cryxis:

Nu kommer jag vara en liten hater här, men spelet är väl fortfarande inte i det skick som utlovades månader innan release? Eller har jag fel? Tänkte på uttalanden om hur interaktionen med fotgängare skulle vara, "världens mest levande spel" och liknande uttalanden. Det har gått så lång tid nu sedan det släpptes så minns inte allt vad de lovade, får gå tillbaka till trailers och gameplay-videos. Hur fungerar polisjagandet nu? Är det buggfritt och logiskt? Är det likt GTA eller försvinner polisen om du åker över gränsen till nästa stadsdel?

Spelet är inte "GTA Cyberpunk" eller i nivå med Rockstars spel vad gäller detaljer och kvalité.
Det kommer det aldrig bli.
Men Cyberpunk 2077 är fortfarande ett väldigt bra spel och ett av mina favoriter någonsin.

Medlem

det är ju ett ganska bra spel trots allt, det bara var inte ens nära att leva upp till hypen som beskrev att det skulle vara bästa spelet på 10 år typ. men en stadig 7/10 får det helt klart


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Maysay:

Nej, men du verkar inte förstå att folk kanske tycker spelet är bra och blir arg pga detta. Spelet var bra när det släpptes.

Hur kan du påstå att spelet var bra på release? Spelet var ju trasigt för de alla flesta. Sony tog bort spelet från sin affär... Varför tog dom bort spelet om det var så bra?

Medlem
Skrivet av cryxis:

Nu kommer jag vara en liten hater här, men spelet är väl fortfarande inte i det skick som utlovades månader innan release? Eller har jag fel? Tänkte på uttalanden om hur interaktionen med fotgängare skulle vara, "världens mest levande spel" och liknande uttalanden. Det har gått så lång tid nu sedan det släpptes så minns inte allt vad de lovade, får gå tillbaka till trailers och gameplay-videos. Hur fungerar polisjagandet nu? Är det buggfritt och logiskt? Är det likt GTA eller försvinner polisen om du åker över gränsen till nästa stadsdel?

Precis. Jag är glad för dom som gillade spelet, men själva "motorn", oavsett väldigt snygg grafik, är det som får mig att må illa när jag spelar spelet. Det känns som programmerarna har gjort allt dom kunnat för att lappa ihop spelet, lite som att dom visste att motorn var ett misstag. Som exempel, om du åker med i en bil som styrs av en NPC under ett uppdrag, så känns rutten skriptad, dvs, NPC'n kör egentligen inte bilen, utan en utvecklare har förutbestämt hur bilen ska köras, som på en räls. Detta kan även synas ibland i cutscenes när en bil rullar fram fast hjulen på bilen snurrar inte. Allt detta hänger ihop med hur motorn, NPC'erna ute i världen beter sig, mm. Känns helt enkelt inte att spelet har en stabil grund för att vara ett open-world i det mått dom strävande efter, dom fick klistra ihop det i 3 år, men grunden är det samma.

Visst har man blivit bortskämd med GTAV, men GTAV kom 2013, man kan tycka att utvecklare som skulle skapa ett spel som Cyberpunk åtminstone kunde skapa NPC'er som inte poppar upp framför dig, går några meter, och sedan göra en 180 graders vändning för att gå några meter till, för att sedan gör en ny 180 <- Detta är ingen överdrift, dom gör faktiskt detta.

Som många säger det det synd för att allt annat som är skapat i spelet kunde gjort spelet till en 10:a.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Hur kan du påstå att spelet var bra på release? Spelet var ju trasigt för de alla flesta. Sony tog bort spelet från sin affär... Varför tog dom bort spelet om det var så bra?

Om han nu inte spelade på just Playstation, så kanske han tyckte det var bra då han inte upplevde de problemen.

Det är inte alla som är aktivister på internet som hela tiden slåss för andras bekymmer.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Okej så star wars funkar nu? Kanske får testa det igen då. Sist kraschade det hela tiden för mig.

Jag kör med ett rtx 4090, 64GB DDR5 ram och i7 13700K processor. Har då inte stött på någon krash.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Hur kan du påstå att spelet var bra på release? Spelet var ju trasigt för de alla flesta. Sony tog bort spelet från sin affär... Varför tog dom bort spelet om det var så bra?

De plockade bort det pga kritiken mot last gen-versionerna (PS4 i det här fallet) som var undermåligt. Runt release vill jag minnas att last gen-versionen spelad på PS5 fungerade i princip felfritt (i sammanhanget sett).

Medlem
Skrivet av MLundin:

De plockade bort det pga kritiken mot last gen-versionerna (PS4 i det här fallet) som var undermåligt. Runt release vill jag minnas att last gen-versionen spelad på PS5 fungerade i princip felfritt (i sammanhanget sett).

Jo jag vet. Och pc-versionen hade sina brister. Jag svarade personen som blev arg för att man sa att releasen var dålig.

Men om dom plockar bort spel från affärer och pc versionen är kass så kan man inte påstå att spelet var bra på releasen.
(Sen fanns det säkert många som inte hade problem när dom spelade)

Inaktiv

Det folk inte verkar inse är att det fungerade olika bra/dåligt för alla beroende på plattform, hårdvara etc.

"Wäääh, för mäj funk dä bra! Fatta int va ni prat om!"
"Uuäääh, nejen ingenting funkar juen! Skräep!"

Medlem

Jag tycker daikatana var bra när det släpptes men ännu bättre med några parchar, speciellt den som fixade dina kompanjoners AI.

För mig var det ett mästerverk pga hur bizzart underhållande det var.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av Ralf:

Hur kan du påstå att spelet var bra på release? Spelet var ju trasigt för de alla flesta. Sony tog bort spelet från sin affär... Varför tog dom bort spelet om det var så bra?

Internet säger så men det behöver inte betyda att det är sant. Det största problemet var helt klart last gen versionerna, den saken är det ingen tvekan om. Man kan väl nästan säga att det var ett misstag att släppa ett så pass ambitiöst spel på de gamla klena maskinerna. Men på PC och current gen funkade det trots allt tillräckligt bra för att kunna varva det från början till slut (även på de allra första patcherna).

Visst hade det varit bättre om de väntat lite till med releasen men som man kunde läsa om lite överallt, att det var ospelbart och inte förtjänade mer än en nolla eller etta i betyg är gravt överdrivet.

Medlem

Cyberpunk behövs ju inte patchas
Ren perfektion
Bästa spelet genom tiderna och 10-20 år framåt
Allt cdpr rör vid blir till guld

Medlem
Skrivet av Ralf:

Hur kan du påstå att spelet var bra på release? Spelet var ju trasigt för de alla flesta. Sony tog bort spelet från sin affär... Varför tog dom bort spelet om det var så bra?

Hur? Jag spelade igenom det och hade en bra upplevelse. Gillade uppdragen och hur miljön (staden) var uppbyggd. Helt ok karaktärer (förutom Johnny Silverhand). Hade vissa buggar men inget som förstörde mitt helhetsintryck. Spelade på PC.

Edit: spelet fick även 5/5 i betyg av FZ

Medlem
Skrivet av Gen:

Internet säger så men det behöver inte betyda att det är sant. Det största problemet var helt klart last gen versionerna, den saken är det ingen tvekan om. Man kan väl nästan säga att det var ett misstag att släppa ett så pass ambitiöst spel på de gamla klena maskinerna. Men på PC och current gen funkade det trots allt tillräckligt bra för att kunna varva det från början till slut (även på de allra första patcherna).

Visst hade det varit bättre om de väntat lite till med releasen men som man kunde läsa om lite överallt, att det var ospelbart och inte förtjänade mer än en nolla eller etta i betyg är gravt överdrivet.

Internet säger så? Ja givetvis om de flesta på nätet säger att det inte funkar så är det förmodligen så. Jag har för mig att cd-prodjekt också gick ut och bad om ursäkt....
Och du själv skriver ju i ditt inlägg att det var problem med releasen.

Och förresten det funkade tillräcklig "bra för att kunna varva det".. wow vilken otrolig måttstock.👍🏿

The last of us till pc var en bra release för att det fungerade inte på min pc så jag lånade min kompis ps5 och spelade det där. 10/10 bra release.

12
Skriv svar