HBO:s The Last of Us får 24 Emmy-nomineringar

Robot
HBO:s The Last of Us får 24 Emmy-nomineringar
Skribent

Välförtjänt, men svårt att slå Succession.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så bra var det väl inte?
Precis som spelet.
Va ok

Älskar spelet, men fick inte alls samma känsla för karaktärena i serien som i spelet. Den hade sina stunder, men i det stora hela tyckte jag det kändes framrusat, speciellt mot slutet.

Medlem

Förtjänt!
Förstår verkligen inte varför Succession blivit så populärt dock, såg ett par avsnitt och det var verkligen skittråkigt. Karaktärerna kändes så sjukt o-originella och störiga bara, kändes nästan som en dålig komedi.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Välförtjänt, men svårt att slå Succession.

Håller helt och hållet med. Succession är riktigt bra, men absolut inte värd 27 emmysar. Skulle vara kul att höra argumenten!

Geeks Gaming

Kan vara värt att poängtera: nomineringar

Skribent

Nu är det ju kanske inte så troligt den vinner alla 24 nomineringar. Men det hade varit verkligen historiskt om den drar en storslam. TV-spelsbaserade filmer och serier som varit så bespottade och så går TLOU och vinner 24 Emmys.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Force:

Förtjänt!
Förstår verkligen inte varför Succession blivit så populärt dock, såg ett par avsnitt och det var verkligen skittråkigt. Karaktärerna kändes så sjukt o-originella och störiga bara, kändes nästan som en dålig komedi.

haha samma här, såg några få avsnitt och tyckte det var skittråkigt, antog den måste bli bättre längre in annars måste folk ha dålig smak 😂

Medlem

Så bra var den väl inte? Jag orkade helt ärligt inte se färdigt. Tyckte att den lyckades med konststycket att kännas både för lång och för kort. Kanske för att en vansinnigt stor del av tiden ägnades åt att introducera nya sympatiska karaktärer att döda av, samtidigt som huvudpersonerna inte fick särskilt mycket tid att utvecklas.

Hade dessutom svårt för Ramseys skådespelar, det kändes aldrig genuint. Som om hon inte brydde sig om sin karaktär.

(Sorry att jag kommer och gnäller i tråden! Men kan inte låta bli. Älskar spelet så förbaskat mycket att jag inte kan hålla tyst!)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Force:

Förtjänt!
Förstår verkligen inte varför Succession blivit så populärt dock, såg ett par avsnitt och det var verkligen skittråkigt. Karaktärerna kändes så sjukt o-originella och störiga bara, kändes nästan som en dålig komedi.

Håller helt med. Såg 2 säsonger och väntade på att den ska bli så bra som alla sa att den är.

Medlem

Så bra var den inte. Episoden med de homosexuella männen var jättebra, men bara den kan inte ensamt bära hela serien.

Medlem

Serien tappade det när man lyckas storma ett sjukhus och döda 30 elitsoldater helt solo.

Medlem

Fattar verkligen inte storheten med denna tv-serie. Första avsnittet var galet bra det ger jag den. Men det mesta efter det var verkligen inget speciellt.

Det här känns nästan som att det blev ej ”grej” och gilla denna tv-serie då ”alla” andra gjorde det.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Divion:

Fattar verkligen inte storheten med denna tv-serie. Första avsnittet var galet bra det ger jag den. Men det mesta efter det var verkligen inget speciellt.

Det här känns nästan som att det blev ej ”grej” och gilla denna tv-serie då ”alla” andra gjorde det.

Hör och häpna, folk kan gilla olika saker. Det måste inte finnas en universiell anledning till varför "alla" ska gilla en sak. Vissa gillar, andra inte. Helt otroligt koncept men så är det!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Har sista avsnittet kvar att se men finns inget riktigt som får mig speciellt motiverad att faktiskt dra igång det. Gillade piloten och avsnittet med Bill och Frank men utöver det så njaa. Tycker egentligen både Bella och Pedro känns lite felcastade och snuddar ganska ofta i en b-skådis-känsla.

Kan hända att det är så ofantligt bra röstskådespel och animationsarbete i spelen att ribban är så otroligt hög. Bättre än "verkligheten" helt enkelt^^.

International
Man of Mystery

Jepp, jag tyckte den var kanonbra! Blev sugen på att spela spelet när det sen släpptes till PC men efter att ha sett hur det mottogs så hoppade jag det. Kanske ha blivit spelbart nu dock


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Älskade spelet men TV-Serien var riktigt kass.

Första avsnittet var superbra men de skar ut otroligt mycket av materialet mellan joel och ellie och la till saker som en tjänst för de som spelat tv-spelet. Man fick se massa "bakom kulisserna" händelser men de var på bekostnad av hela poängen med berättelsen; kemin mellan joel och ellie.

Kathleen och hela kansas city kunde de skurit ut och gjort som spelet, och även om avsnitt 3 var skitbra så tog det återigen tid ur joel & ellies relation. Sen ansåg jag att både pedro och bella saknade totalt kemi mellan sig i sina scener. Kemin mellan pedro och nico parker var 10 ggr bättre.

Såg TV-serien med farsan och hade hypeat den som fan innnan. Halvvägs in i serien så skämdes jag å seriens vägnar till den grad att jag föreslog att vi skulle se något annat istället.

Medlem

Witcher bör ju ta hem allting. Eh öh.

Delar av serien The Last of Us kändes okej. Men huvudkaraktärernas energi matchade inte riktigt varandra, tycker jag.

Medlem

Skrattretande woke serie. Det vinner alltid massa "awards" från politiskt drivna organisationer.

It's not a lake, it's an ocean

Bra serie, och om vi ska placera den i TV- och datorspelsfacket bland film- och serieadaptioner är den till och med väldigt bra. Men enastående? Nej, så långt skulle jag inte sträcka mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

hoppas tomorrow war får någon nominering helt enanstånde film som jag rekommenderar starkt.

Skribent
Skrivet av elPresidente:

Håller helt och hållet med. Succession är riktigt bra, men absolut inte värd 27 emmysar. Skulle vara kul att höra argumenten!

Jag är blind i min kärlek till den serien. Den förtjänar allt.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar