Microsoft vinner domstolsstrid – Activsion Blizzard-köpet godkänt i USA

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Detta argument med att Sony släpper fantastiska spel och Microsoft släpper skit börjar bli tröttsamt.

Jag håller med. Kommer ju en del bra från båda sidor. Kan dock tycka att "Sony bara släpper tredjeperson actionspel" känns ungefär lika uttjatat. Visst är det den genren de dominerar men det finns så ofantligt mycket mer än så om man bara breddar sin vy lite.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag håller med. Kommer ju en del bra från båda sidor. Kan dock tycka att "Sony bara släpper tredjeperson actionspel" känns ungefär lika uttjatat. Visst är det den genren de dominerar men det finns så ofantligt mycket mer än så om man bara breddar sin vy lite.

Det jag menade var mer att alla ”fantastiska GOTY” spel ej behöver vara det. För det är där fokuset ligger för många för att det ska klassas som ett 10/10 spel.

Jag hade tex. betydligt roligare med Pentiment än vad jag hade med Spiderman. Men sen är vi alla också väldigt olika.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det jag menade var mer att alla ”fantastiska GOTY” spel ej behöver vara det. För det är där fokuset ligger för många för att det ska klassas som ett 10/10 spel.

Jag hade tex. betydligt roligare med Pentiment än vad jag hade med Spiderman. Men sen är vi alla också väldigt olika.

Det är ju en väldigt populär genre men jag håller med dig. Jag vill iaf tro att bra spel får bra betyg oavsett vad det tillhör för genre och är det tillräckligt bra så blir det även nominerat till GOTY i slutändan.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Väl skrivet! Det är ganska exakt den känslan jag själv får när jag startar valfri prenumerationstjänst. Det kan ju låta ganska galet egentligen när man försöker förklara det för nån som inte upplevt det själv, att man hellre betalar mer för det man faktiskt vill spela istället för en oändlig katalog för en mindre summa. Nej jag kan nog inte förklara det bättre än vad du gjorde så återigen, väl skrivet!

Jag köper, och samlar, fortfarande gärna spel (och film) fysiskt så kan till viss del hålla med dig. Men ser Game Pass som en komplettering där ett enormt utbud breddar min horisont något så enormt. Hade exempelvis inte tänkt spela AC: Odyssey, än mindre köpa det, men när det dök upp på Game Pass drog jag ändå ned det för att testa. Och älskade det! Spelade det en hel del fram tills jag behövde sälja av Xboxet men skulle nu lätt kunna överväga ett köp av en fysisk kopia av spelet! Ser därför Game Pass lite som en samling demo-versioner (där testversionerna råkar bestå utav 100% av spelet då) så att det bara skulle vara "man ser inte skogen för alla träd" håller jag inte med om - men å andra sidan är det din upplevelse kan jag ju inte säga att du har fel, det är en åsikt och inte fakta precis som min synvinkel - men med tanke på hur många mindre indie-spel jag testat genom Game Pass skulle jag ändå säga det är en grym speltjänst som breddar horisonter och tillgängliggör och synliggör både det stora och det lilla. Det breda och det smala. Vilket jag tycker det är värt att betala för. Men även för lättillgängligheten och smidigheten. Även om det såklart är irriterande när en spelar ett spel och det plötsligt ska tas bort och även om en har bara något parti kvar så försvinner möjligheten att spela klart samma sekund som det försvinner från spelpasset. Vilket också är varför jag i största allmänhet föredrar att samla fysiskt, då kan licenser gå ut utan att spelet "dör" för dig.

Avstängd
Skrivet av Keneay:

Varför tror du att gamepass är så pass bra och billigt som det faktiskt är? Det beror på att de känner konkurrensens hårda bett och behöver ragga kunder.

Det jag sa har inget att göra med att jag föredrar ett företag över ett annat för varför skulle jag slaviskt följa och älska vad ett specifikt företag håller på med? Jag är på konsumentens -våran- sida och det bästa för oss alla oavsett vad vi spelar och vilken hårdvara vi använder så får vi bäst produkt om företagen har någon att konkurrera mot.

Har McDonalds blivigt dyra fast dom höjer priser +:gratis poäng för att få gratis hamburgare m.m

Lär inte hända hos Game Pass eftersom dom kär samma modell som McDonalds och kommer alltid ha lägsta pris trots höjning. Nu har jag dessutom 5mån gratis game pass Ultimate.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Har McDonalds blivigt dyra fast dom höjer priser +:gratis poäng för att få gratis hamburgare m.m

Lär inte hända hos Game Pass eftersom dom kär samma modell som McDonalds och kommer alltid ha lägsta pris trots höjning. Nu har jag dessutom 5mån gratis game pass Ultimate.

McDonalds-modellen är inget jag förknippar med kvalité.

Avstängd
Skrivet av submariner:

Fungerar Xcloud med Lg Tv apparater också ? Har en Oled B9 2019. Vill inte gå miste om några xbox spel

Exklusivt nu till Samsung TV så du måste vänta till Xbox släpper sin box vi kan köpa så vi kan spela Xcloud på ALLA TV apparater genom att koppla in den med HDMI.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Har McDonalds blivigt dyra fast dom höjer priser +:gratis poäng för att få gratis hamburgare m.m

Lär inte hända hos Game Pass eftersom dom kär samma modell som McDonalds och kommer alltid ha lägsta pris trots höjning. Nu har jag dessutom 5mån gratis game pass Ultimate.

Grattis kompis, du har så himla tur med dina 5månader på din Samsung tv 2025.
Hur många gratis burgare har du på McDonalds denna månad?

Avstängd
Skrivet av Thane:

McDonalds-modellen är inget jag förknippar med kvalité.

Skillnad när det gäller gaming. Så modellen gäller bara hur dom känar pengar genom fler spel till Game Pass och erbjuder alla poäng så vi får en massa gratis. Billigt för spelarna och flest spel m.m

Teknist sett kommer ju kvalitén bli bra i framtiden då Microsoft har 4K och stabil stream på to do listan har jag läst och sett.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Skillnad när det gäller gaming. Så modellen gäller bara hur dom känar pengar genom fler spel till Game Pass och erbjuder alla poäng så vi får en massa gratis. Billigt för spelarna och flest spel m.m

Teknist sett kommer ju kvalitén bli bra i framtiden då Microsoft har 4K och stabil stream på to do listan har jag läst och sett.

Jag måste spendera 1000kr för att få tillräckligt med poäng för en meny på McDonalds. Skulle inte kalla det att vi får massa gratis. Snarare att de försöker lura mig att jag får saker gratis av dem.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Jag måste spendera 1000kr för att få tillräckligt med poäng för en meny på McDonalds. Skulle inte kalla det att vi får massa gratis. Snarare att de försöker lura mig att jag får saker gratis av dem.

Har 5mån gratis på Game Pass nu med mina poäng så riktigt gutt. Ingen annan molntjänst har detta system. 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Har 5mån gratis på Game Pass nu med mina poäng så riktigt gutt. Ingen annan molntjänst har detta system. 👍🏻❤️

En stilla undran bara, om du nu älskar Xbox och Gamepass så mycket. Varför skaffar du dig inte bara en Series S eller X? Upplevelsen blir ju i dagsläget flera gånger bättre av det än enbart köra Xcloud?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Har 5mån gratis på Game Pass nu med mina poäng så riktigt gutt. Ingen annan molntjänst har detta system. 👍🏻❤️

Vad ska du spela under dessa 5 månader dårå? Hinner du med 100 spel?

Avstängd
Skrivet av Therant:

Vad ska du spela under dessa 5 månader dårå? Hinner du med 100 spel?

Campaign av Call Of Duty testa lite gratis Warzone och Diablo IV när det släpps i väntan på Starfield.

Geeks Gaming
Skrivet av jontebula:

Campaign av Call Of Duty testa lite gratis Warzone och Diablo IV när det släpps i väntan på Starfield.

Jag tror nog inte Diablo 4 släpps innan starfield dock

Medlem
Skrivet av jontebula:

Campaign av Call Of Duty testa lite gratis Warzone och Diablo IV när det släpps i väntan på Starfield.

Tyvärr så kommer call of duty spelen att läggas till game passet tidigast 2025 någon gång. Läste om det på gamereactor idag. Det är nått strul som förhindrar att spelen kan läggas till game passet så fort som möjligt efter Microsoft köpet godkänts.

Trist såklart tycker jag. Såg själv fram emot att spela de nyaste call of duty spelen med😢
Men nu får man vänta länge👎

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror nog inte Diablo 4 släpps innan starfield dock

Alla som förväntar sig att hela spelbiblioteket släpps på Game Pass det här året lär nog bli besvikna tror jag. Activision Blizzard har dock ett trumfkort och det är mobilmarknaden. Där finns det massor och åter massor med pengar att tjäna då mobil är världens största plattform för spel. Den satsningen tycker jag ska bli intressant att följa då det verkligen behövs fler riktigt bra mobilspel.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Alla som förväntar sig att hela spelbiblioteket släpps på Game Pass det här året lär nog bli besvikna tror jag. Activision Blizzard har dock ett trumfkort och det är mobilmarknaden. Där finns det massor och åter massor med pengar att tjäna då mobil är världens största plattform för spel. Den satsningen tycker jag ska bli intressant att följa då det verkligen behövs fler riktigt bra mobilspel.

Japp!! Call of duty får man väääääänta ända till 2025 tills det läggs till game passet.

Avstängd
Skrivet av Guld:

Tyvärr så kommer call of duty spelen att läggas till game passet tidigast 2025 någon gång. Läste om det på gamereactor idag. Det är nått strul som förhindrar att spelen kan läggas till game passet så fort som möjligt efter Microsoft köpet godkänts.

Trist såklart tycker jag. Såg själv fram emot att spela de nyaste call of duty spelen med😢
Men nu får man vänta länge👎

Står bara det senaste som är MW2 och det kommande. Alla andra Call Of Duty kan dom ju då lägga till eftersom det är äldre tittlar. Står ju i get att dom är helt blockerade ju. Tror vi får alla fram till 2022 eftersom dom från 2023-2024 är blockerade nu och 2025 får asså Microsoft lägga till alla nya Call Of Duty.

Avstängd
Skrivet av Guld:

Japp!! Call of duty får man väääääänta ända till 2025 tills det läggs till game passet.

Står endast att 2023-2024 är blockerat. Så enligt artikeln tolkar man det som det är fritt fram för Microsoft att lägga till ALLA Call Of Duty fram till 2022.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Står endast att 2023-2024 är blockerat. Så enligt artikeln tolkar man det som det är fritt fram för Microsoft att lägga till ALLA Call Of Duty fram till 2022.

Ja ok. Jag förstod det sen med att det är från år 23 och
år 24 som blockeras, men sen läggs dom förmodligen till passet år 25.
Men resten av call of duty spelen fram till 2022 poppar nog upp till passet innan årets slut.

Jag har föresten inte spelat nått call of duty spel på säkert 6 år sedan sist. Så då kommer man ha mycket att ta igen.

Nu på tisdag får vi ju reda på om köpet är fullt ut klart sen, vilket jag tror på att det kommer bli verkligt.

Avstängd
Skrivet av Guld:

Ja ok. Jag förstod det sen med att det är från år 23 och
år 24 som blockeras, men sen läggs dom förmodligen till passet år 25.
Men resten av call of duty spelen fram till 2022 poppar nog upp till passet innan årets slut.

Jag har föresten inte spelat nått call of duty spel på säkert 6 år sedan sist. Så då kommer man ha mycket att ta igen.

Nu på tisdag får vi ju reda på om köpet är fullt ut klart sen, vilket jag tror på att det kommer bli verkligt.

Samma här så har ju massor av campaign av Call Of Duty att spela igenom. 👍🏻❤️

Blir bara 1 till sedan byter Activision till 2år cykel så kommer inget nytt Call of duty förens 2025 efter det som släpps 2 November 2023 så är inget att 😪 över ju då hag har massor av campaign att köra igenom på olika äldre Call Of Duty.

Avstängd

?

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

Vad undrar du över? Läste du artikeln ?

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Vad undrar du över? Läste du artikeln ?

Det överensstämmer inte med hans verklighet.

Inaktiv
Skrivet av Jönsen:

Det överensstämmer inte med hans verklighet.

Haha nej så är det verkligen.

Medlem
Skrivet av Guld:

Tyvärr så kommer call of duty spelen att läggas till game passet tidigast 2025 någon gång. Läste om det på gamereactor idag. Det är nått strul som förhindrar att spelen kan läggas till game passet så fort som möjligt efter Microsoft köpet godkänts.

Trist såklart tycker jag. Såg själv fram emot att spela de nyaste call of duty spelen med😢
Men nu får man vänta länge👎

Strulet är det kvarvarande kontraktet med Sony som förhindrar COD spel att läggas upp på konkurrerande prenumerationstjänster under spelets första år. Men det går ut efter det nu kommande spelet. Så kanske nästa år kan nya COD gå rakt ut på gamepass.

Men äldre COD spel kan fortfarande släppas på Gamepass direkt efter uppköpet om dem är tillräckligt gamla dvs äldre än ett år.

Avstängd
Skrivet av blackidus:

Strulet är det kvarvarande kontraktet med Sony som förhindrar COD spel att läggas upp på konkurrerande prenumerationstjänster under spelets första år. Men det går ut efter det nu kommande spelet. Så kanske nästa år kan nya COD gå rakt ut på gamepass.

Men äldre COD spel kan fortfarande släppas på Gamepass direkt efter uppköpet om dem är tillräckligt gamla dvs äldre än ett år.

Inget strul för dom flesta ju. Vi är massor som inte spelar dom äldre fram till 2022 så vi har ju att göra tills dom kan släppa dom från 2023 och nya Call Of Duty som släpps 2025.

Avstängd
Skrivet av HompiStompi:

Vad undrar du över? Läste du artikeln ?

Samma ju som står här på FZ ju så varför dela Sweclockers.com?

Skriv svar