Hitman-skaparna IOI öppnar nytt i England

Robot
Medlem

Det har verkligen gått bra för dom sedan dom blev självständiga från Square-Enix, men undrar inte om dom expanderar lite för fort? Det var inte många år sedan som dom var i ekonomiska trubbel och sen dess så har dom öppnat nya studios lite överallt. Får mig att tänka lite på svenska Grin som snabbt öppnade ett flertal studios bara för att sedan krascha och dö.

Redaktör
Skrivet av Kazutoyo:

Det har verkligen gått bra för dom sedan dom blev självständiga från Square-Enix, men undrar inte om dom expanderar lite för fort? Det var inte många år sedan som dom var i ekonomiska trubbel och sen dess så har dom öppnat nya studios lite överallt. Får mig att tänka lite på svenska Grin som snabbt öppnade ett flertal studios bara för att sedan krascha och dö.

De är duktiga, så kul om det går bra. Och eftersom de gör bra spel så känns risken mindre att de gör en Grin, som ju släppte två rätt bleka licensspel på kort tid (Wanted och Terminator Salvation).


signatur
Medlem

Verkar backas finansiellt av Microsoft. Tror de kommer köpas upp så småningom.

Medlem

Kanske har de tid att göra Freedom Fighters 2 nu

inK
Medlem
Skrivet av Ziljun:

Kanske har de tid att göra Freedom Fighters 2 nu

Vore redigt fränt!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det har verkligen gått bra för dom sedan dom blev självständiga från Square-Enix, men undrar inte om dom expanderar lite för fort? Det var inte många år sedan som dom var i ekonomiska trubbel och sen dess så har dom öppnat nya studios lite överallt. Får mig att tänka lite på svenska Grin som snabbt öppnade ett flertal studios bara för att sedan krascha och dö.

Hela den här branschen är ett enda stort roulettespel... Du måste ständigt våga satsa allt i princip, om du inte är helt ekonomiskt oberoende, då är det enbart dyrbar tid du satsar... Risken att du misslyckas helt, eller att någon annan klår dig på vägen är hög som satan. Om något borde stater ge kulturbidrag till spelmakare, det är rätt sjukt att inte spel omfattas av det när lobbyn utgör en kulturell majoritetsaktivitet bland folk under 40.. Hästlängder mer betydelsefulla än religiösa trossamfund.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar