Daedalic stoppar all intern spelutveckling efter Gollum-floppen

Robot
Daedalic stoppar all intern spelutveckling efter Gollum-floppen
Medlem

Här borde ju Nintendo gå in och stoppa dem från att kunna släppa bedrägeriet till Switchen.

Skribent
Skrivet av Jinxad:

Här borde ju Nintendo gå in och stoppa dem från att kunna släppa bedrägeriet till Switchen.

Personligen tror jag chansen är väldigt liten att den versionen faktiskt släpps. Med spelets rykte (förtjänat) så lär det sälja noll till inga kopior.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra. Låt de med kompetens gå vidare och förhoppningsvis landa hos en studio med lite koll. Resten ska inte jobba med detta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De borde kanske ha hållit sig till Pek & Klicka - spelen, vilket jag iaf tyckte de gjorde bra (Deponia - serien & The Whispered World)

Medlem

Tråkigt ändå. Där finns säkert kompetens och hängivenhet, men någonstans på vägen gick det redigt snett. Jag ser hellre ett spel som lyckas än att det slutar så här.

Medlem

Förvånansvärt att ingen tog ett stek bak och tittade på hur skiten såg ut egentligen

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Förvånansvärt att ingen tog ett stek bak och tittade på hur skiten såg ut egentligen

De visste hur dåligt spelet var. Det är väl ingen som på riktigt tror att utvecklare missar att spelet de jobbar på är dåligt? Speciellt ett så uppenbart rötägg som Gullum.

Medlem

Vi såg det inte komma

Medlem

Vill man ha på sitt cv att man varit delaktig, eller lämnar man ett litet tomrum tro?

Medlem

Ibland är det svårt att peka finger på vems felet är. Tror att alla som jobbade med det här kan lära sig av det och bli bättre nästa gång. Speciellt när det är en hel grupp med människor så kan säkert ditt jobb se otroligt fult ut men att det inte alls var ditt problem att spelet släpptes när det gjorde det. Det är inte så enkelt som att du får en chans och sen aldrig igen nu måste du jobba som något helt annat du inte gått i skolan i 5 år för att göra. Jag förstod tidigt att det här var ett spel man skulle akta sig för och se. Av samma anledning som att spel som Starfield tex har en varnings flagga eller två.

KoP
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ibland är det svårt att peka finger på vems felet är. Tror att alla som jobbade med det här kan lära sig av det och bli bättre nästa gång. Speciellt när det är en hel grupp med människor så kan säkert ditt jobb se otroligt fult ut men att det inte alls var ditt problem att spelet släpptes när det gjorde det. Det är inte så enkelt som att du får en chans och sen aldrig igen nu måste du jobba som något helt annat du inte gått i skolan i 5 år för att göra. Jag förstod tidigt att det här var ett spel man skulle akta sig för och se. Av samma anledning som att spel som Starfield tex har en varnings flagga eller två.

Får inte alla Bethesdas spel per automatik varningsflagg bara för att det är Bethesda som är i farten med deras ökända Creation Engine? 😂

I slutändan har dock dom flesta skitkul spelandes deras spel. 🙂

Medlem

Mycket bra, de hade uppenbarligen ingen talang för spelutveckling.

Medlem

Vore intressant att se hur bra Gollum säljer på Nintendo Switch och om det släpps på fysisk kopia.

Det är ju inte billiga kassetter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Vill man ha på sitt cv att man varit delaktig, eller lämnar man ett litet tomrum tro?

- Ja, vi har läst igenom din ansökan och ser att du har ett hål i ditt CV mellan 2019 och 2023. Kan du förklara det?

- Oj, öhh, hmm... Jag satt i fängelse.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

- Ja, vi har läst igenom din ansökan och ser att du har ett hål i ditt CV mellan 2019 och 2023. Kan du förklara det?

- Oj, öhh, hmm... Jag satt i fängelse.

Pest eller kolera

Medlem

Först tänkte jag att det var himla trist, för de har gjort en massa stabila peka-klicka spel.
Sen kollade jag wikipedia. Förutom Gollum har de bars släppt ett spel sedan 2018.
Så känns som de redan varvat ned.

Medlem

De ansvariga för Gollums design borde få förbud från att någonsin arbeta med grafisk design. Kan vara det fulaste jag någonsin har sett. Och då räknar jag in Ugly Sonic.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ja Angry Joe's recension säger ju allt!

https://youtu.be/adbsYyb0s6A


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Ja Angry Joe's recension säger ju allt!

https://youtu.be/adbsYyb0s6A

Den är klockren


signatur

I drank what?

1
Skriv svar