Snabbkollen – Hur mycket får PS5-enheten "Project Q" kosta som mest?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Med tanke på att batteritiden i en DualShock/DualSense är cirka 14 och en halv minuter i optimala förhållanden så tror jag inte Sony bryr sig om batterikapacitet.

😅

Även om jag inte upplever det som ett större problem med Sonys batterier så kan jag klart hålla med om att de ofta verkar vara snåla på den fronten. Samma sak med Apple, men de kanske har blivit bättre.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är ju ändå längre tid än Steam deck.

Det vet jag inte, jag har hört att Steam deck håller ca 5 timmar med remote play.
Aldrig testat själv dock.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Backloggens befriare

Totalt ointressant.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Keneay:

då är 3-4 timmar ganska pinsamt dåligt, om siffrorna stämmer.

Ja, pinsamt dålig batteritid har Sony haft i sina kontrollers sen de började med touchpad och lampa som ska lysa på.
Men de lär väl säkert tycka att du ska ha sladden kopplad i den här bärbara mojängen.

Vad var batteri tiden på Wii U gamepad? :Edit verkar vara 3-5 timmar på den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det vet jag inte, jag har hört att Steam deck håller ca 5 timmar med remote play.
Aldrig testat själv dock.

Jag upplevde att Wii U gamepaden hade värdelös batteritid, spelade oftast med pro controllern ändå.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Om man måste ha en PS5:a, vad är då poängen med den? Jag trodde först det var en konkurrent till Steam Deck, men om man måste ha en konsol också och inte kan ta med sig den när man är ute och reser så ser jag inget användningsområde för den.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Om man måste ha en PS5:a, vad är då poängen med den? Jag trodde först det var en konkurrent till Steam Deck, men om man måste ha en konsol också och inte kan ta med sig den när man är ute och reser så ser jag inget användningsområde för den.

Kan vara ett bekvämt sätt att fortsätta spelandet på annat håll om tv:n blir upptagen, t.ex. Jag körde lite så med PS Vita, streamade Diablo 3 från PS4:an och lirade i sängen. Rätt bekvämt. Men då var det ju en extrafunktion till en spelenhet, inte en ren streamingmaskin.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan vara ett bekvämt sätt att fortsätta spelandet på annat håll om tv:n blir upptagen, t.ex. Jag körde lite så med PS Vita, streamade Diablo 3 från PS4:an och lirade i sängen. Rätt bekvämt. Men då var det ju en extrafunktion till en spelenhet, inte en ren streamingmaskin.

Ok, då kanske en del har användning för den men för mig är den tyvärr onödig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Ok, då kanske en del har användning för den men för mig är den tyvärr onödig.

Samma här. Men jag tror det finns en målgrupp och att den kan sälja om priset blir tillräckligt lågt - blir det högt finns ju flera alternativ.


signatur
Medlem

Sällan jag spelar mer än 3-4 timmar i streck, men har alltid en extra handkontroll laddad ifall det skulle behövas. Varken detta tillbehör från Sony eller en switch o steamdeck skulle jag spendera mer än en timme eller två med, men kan vara skönt att ligga i sängen och spela en timme då o då, eller när någon annan i familjen vill ha tvn till nåt annat.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

12
Skriv svar