Det blir ett Nintendo Direct onsdag eftermiddag

Medlem
Skrivet av Deekar:

Sämsta directen någonsin. De va remakes och gamla spel nästan rakt igenom. Att Nintendo kommer undan med detta gång på gång. Sonic va de som såg mest intressant ut och de är ju knappt ett Nintendo-spel. Antar jag kommer spela Mario Wonder då jag brukar spela alla Mario spelen men de såg inte superintressant ut spontant.
Dags för ny konsol nu!!!!! Skärpning Nintendo!

Hehe, gång på gång ska man nog inte kalla det...tycker inte heller det var en av de starkare direct-showerna, men med tanke på konsolen är över 6 år gammal nu så tycker jag nog ändå det är mycket bra på gång till den, även i denna direct.

Komiskt dock, man märker alltid när det kommer vara en svagare Direct för då är det alltid en stor sektion tidigt med shoverlware-spel och Just Dance.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Själv tyckte jag det var bästa direkten på länge

Tyckte inte den var bättre än Februari-directen, men då smällde ju Metroid Prime Remaster högt! Men med nytt Detective Pikachu och nytt 2D-Mario var det inte så illa ändå. Speciellt inte med MK8DX-dlc-våg5 som står sig riktigt starkt med tre helt ny karaktärer! Inte illa. De levererar högt över utlovat! Att det annars är remakes och remasters förvånar mig inte såhär i konsolens slutskede. De avtäcker nog "New Nintendo Switch" tidigast på Gamescom och sen kommer väl de nya spelen de lär ha sparat på ett tag för en schysst release line-up!

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Själv tyckte jag det var bästa direkten på länge

Tycker också det var det bästa på länge, massa kul!

Skribent
Skrivet av Majoren:

Var en OK Direct, mycket remakes/remasters, vilket väl inte var så oväntat nu när Switchen är så gammal att de förhoppningsvis lägger mycket krut just nu på spel till en fullfjädrad uppföljare. Mario Bros. Wonder var väl faktiskt det mest intressanta utannonseringen, tycker jag. Brukar inte vara intresserad av New Super Mario Bros-spelen för fem öre, men detta såg betydligt bättre ut med lite mer originell design (trots 2,5D) och riktigt fräscha karaktärsmodeller.

Undrar lite det här sen med MGS Master Collection. Är inte så intresserad av att spela MGS 1-3, men vore väldigt trevligt om Volym 2 innehåller PSP-spelen som var väldigt bra.

och det var inte ens ett NEW Super Mario utan hette bara Super Mario Bros Wonder. Så där är det lite unikt i att det är det första 2D-Mario vi fått på mycket mycket länge som står på egna ben. Vi har ju sen Wii bara fått New- varianter i olika valörer, plus då Mario Maker


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Wow! Pikmin 1+2 på Eshop idag!

Ute på Eshop:en nu! Kan köpas styckvis för 319kr/st eller ihop för 519kr!

Medlem

Remake av Star ocean 2. Det var nice!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ute på Eshop:en nu! Kan köpas styckvis för 319kr/st eller ihop för 519kr!

Orkar inte kolla, men kostar det så mycket på riktigt?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Helt okej direct enligt mig. Inget som gjorde mig superexalterad men flera titlar som såg intressanta ut.
Super Mario RPG, Silent Hope (japanska titeln är Frederica av nån anledning), Dragon Quest Monsters 3 och Star Ocean The Second Story R

Medlem

Går verkligen inte komma ifrån hur alla spel dem visar upp ser ut att vara för nintendo 3ds eller något i den graden. Snälla Nintendo släpp en vettig konsol så allt inte behöver se ut som om man frivilligt valt att hälla 10 liter blekmedel i ögonen.

Medlem

Lite jrpg, mario helt ok.

Medlem

Super mario bros wonder måste spelas.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Sämsta directen någonsin. De va remakes och gamla spel nästan rakt igenom. Att Nintendo kommer undan med detta gång på gång. Sonic va de som såg mest intressant ut och de är ju knappt ett Nintendo-spel. Antar jag kommer spela Mario Wonder då jag brukar spela alla Mario spelen men de såg inte superintressant ut spontant.
Dags för ny konsol nu!!!!! Skärpning Nintendo!

Tror det mer handlar om att Nintendo har en helt ny konsol runt hörnet, så storspelen får vänta till dess att utannonseringen ägt rum.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

och det var inte ens ett NEW Super Mario utan hette bara Super Mario Bros Wonder. Så där är det lite unikt i att det är det första 2D-Mario vi fått på mycket mycket länge som står på egna ben. Vi har ju sen Wii bara fått New- varianter i olika valörer, plus då Mario Maker

Jag tyckte nästan att Nintendo kunde tagit ut svängarna ännu mera när ”new” saknades i titeln. ”New”-grafiken känns lite för ren och tråkig för min smak.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tror det mer handlar om att Nintendo har en helt ny konsol runt hörnet, så storspelen får vänta till dess att utannonseringen ägt rum.

Super Mario Brothers Wonders är ju definitivt ett storspel, kommer antagligen sälja mer än Mario Odyssey gissar jag.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Orkar inte kolla, men kostar det så mycket på riktigt?

Nej, jag kollade inte priserna direkt från Switch-skärmen när jag skrev inlägget utan drog bara några siffror ur luften jag trodde skulle låta bra... (ja, det är de officiella priserna)

Medlem
Skrivet av lasselason:

Super Mario Brothers Wonders är ju definitivt ett storspel, kommer antagligen sälja mer än Mario Odyssey gissar jag.

Absolut, och kul att det kommer ett utan ”new” i titeln. Men för det mesta var det remasters/remakes som visades upp eller tillägg till redan släppta spel. Tror Nintendo har betydligt mer att visa upp, och vad vore inte bättre att göra det i samband med utannonseringen av deras nya konsol?

Kan tillägga att jag är grymt sugen på Pikmin 4, som också räknas som ett storspel i sammanhanget. Älskade för övrigt 3:an till Wii-U.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tror det mer handlar om att Nintendo har en helt ny konsol runt hörnet, så storspelen får vänta till dess att utannonseringen ägt rum.

Tror jag också, att det mest var remakes och återsläpp visar att Nintendo är i slutfasen av nuvarande spelkonsol och redo att ta nästa steg. Lär göra det innan året är slut, men antar att det blir under Gamescom de gör utannonserandet och sedan släpp i typ November inför julhandeln.

Skrivet av lasselason:

Super Mario Brothers Wonders är ju definitivt ett storspel, kommer antagligen sälja mer än Mario Odyssey gissar jag.

Det tror jag inte kommer hända på långa håll. Skulle knappt kalla det storspel heller. Kanske hade det sålt bra om det utannonserats, eller ännu hellre - släppt, i samband med Mario-filmen men nu lär det väl "bara" sälja ok. Blir väl kanske mer som ett partyspel än ett renodlat Mario-spel i stugorna. Men tror, och hoppas, de sparar Odyssey 2 till "New Nintendo Switch" som lär flyga av hyllorna och faktiskt sälja konsoler till skillnad från denna som lär sälja till en liten grupp som redan har Switch.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag tyckte nästan att Nintendo kunde tagit ut svängarna ännu mera när ”new” saknades i titeln. ”New”-grafiken känns lite för ren och tråkig för min smak.

Känns mycket mer som en riktig huvuddel i Mario Bros. denna gång än de där "New"-spelen.
Kan nog bli en riktig systemsäljare för julhandeln, för av det som visades så tycker jag det andas väldigt bra kvalitet. Bara glimten på huvudkartan fick spelsuget att öka, ser mysigt ut jämfört med där sterila trista i New-spelen som sagt

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Absolut, och kul att det kommer ett utan ”new” i titeln. Men för det mesta var det remasters/remakes som visades upp eller tillägg till redan släppta spel. Tror Nintendo har betydligt mer att visa upp, och vad vore inte bättre att göra det i samband med utannonseringen av deras nya konsol?

Kan tillägga att jag är grymt sugen på Pikmin 4, som också räknas som ett storspel i sammanhanget. Älskade för övrigt 3:an till Wii-U.

Jo jag förstår vad du menar helt klart. Ja Pikmin 4 ska bli så jäkla kul!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tror jag också, att det mest var remakes och återsläpp visar att Nintendo är i slutfasen av nuvarande spelkonsol och redo att ta nästa steg. Lär göra det innan året är slut, men antar att det blir under Gamescom de gör utannonserandet och sedan släpp i typ November inför julhandeln.

Det tror jag inte kommer hända på långa håll. Skulle knappt kalla det storspel heller. Kanske hade det sålt bra om det utannonserats, eller ännu hellre - släppt, i samband med Mario-filmen men nu lär det väl "bara" sälja ok. Blir väl kanske mer som ett partyspel än ett renodlat Mario-spel i stugorna. Men tror, och hoppas, de sparar Odyssey 2 till "New Nintendo Switch" som lär flyga av hyllorna och faktiskt sälja konsoler till skillnad från denna som lär sälja till en liten grupp som redan har Switch.

Där har vi olika uppfattningar, Mario är kanske mer hypat än någonsin och Nintendo behandlar 2d Mario som ett AAA spel när det kommer till marknadsföring o dyl. Historiskt har de alltid slå bättre än 3d spelen. På Wii har jag för mig att SM Galaxy sålde runt 12-13 milj medans NSMB Wii sålde närmare 35 milj. Vi får se men att det kommer sälja okej tror jag är långt ifrån hur det kommer att bli.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Där har vi olika uppfattningar, Mario är kanske mer hypat än någonsin och Nintendo behandlar 2d Mario som ett AAA spel när det kommer till marknadsföring o dyl. Historiskt har de alltid slå bättre än 3d spelen. På Wii har jag för mig att SM Galaxy sålde runt 12-13 milj medans NSMB Wii sålde närmare 35 milj. Vi får se men att det kommer sälja okej tror jag är långt ifrån hur det kommer att bli.

Ptja, du kan mycket väl få rätt men känner ändå att det är mer familjepartyspel snarare än ett "storspel" som Odyssey och/eller Tears of the Kingdom och hur de behandlar spelen marknadsföringsmässigt är inte hur jag bedömer dem som storspel eller inte men där kan vi ju vara olika bara. Jag känner ändå att de tunnar ut Switch-utbudet alltmer och att det är för att ett generationsbyte är så nära. Vilket jag inte direkt är ensam om att tycka (finns betydligt fler Youtubers som är inne på samma spår):

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ptja, du kan mycket väl få rätt men känner ändå att det är mer familjepartyspel snarare än ett "storspel" som Odyssey och/eller Tears of the Kingdom och hur de behandlar spelen marknadsföringsmässigt är inte hur jag bedömer dem som storspel eller inte men där kan vi ju vara olika bara. Jag känner ändå att de tunnar ut Switch-utbudet alltmer och att det är för att ett generationsbyte är så nära. Vilket jag inte direkt är ensam om att tycka (finns betydligt fler Youtubers som är inne på samma spår):

https://youtu.be/BHvO0ofUVZ0

Förstår hur du resonerar, storspel kan man ha olika uppfattningar om vad det är men i slutändan tänker nog företagen mest på hur framgångsrikt ett spel är, 2d Mario är ikonisk och har en historia av att vara ohyggligt framgångsrika. Jag kände inte att det var snålt med spel, remakes eller ej, snarare tvärtom men som sagt, det beror på hur man ser på det. Jag ser gärna att det kommer en ny Switch snart för övrigt.😊

Rätt meh direct i mitt tycke. Höjdpunkterna för mig var Super Mario RPG-remake, Star Ocean och Super Mario Wonders, Även Dragon Quest Monsters, Wario, Vampire Savior och Metal Gear samlingen såg intressant ut.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Förstår hur du resonerar, storspel kan man ha olika uppfattningar om vad det är men i slutändan tänker nog företagen mest på hur framgångsrikt ett spel är, 2d Mario är ikonisk och har en historia av att vara ohyggligt framgångsrika. Jag kände inte att det var snålt med spel, remakes eller ej, snarare tvärtom men som sagt, det beror på hur man ser på det. Jag ser gärna att det kommer en ny Switch snart för övrigt.😊

Hehe, ja, det som intresserar Nintendo är ju hur de säljer inte hur en liten nörd som jag definierar deras olika titlar. Mitt favorit-Mario är fortfarande ett 2D-spel (Super Mario World) men det är ju också en produkt av sin tid och teknik och inte så mycket ett designval som numera. Men ja. Bra med spel var det ju, blev nästan förvånad över hur välfyllt det var med tanke på hur mycket Switchen fyllt så trodde Pikmin 4 skulle få betydligt mer tid för att fylla ut de utlovade 40 minutrarna. Så var inte på något sätt besviken. Men heller inte förvånad över så många remakes och återsläpp

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, jag kollade inte priserna direkt från Switch-skärmen när jag skrev inlägget utan drog bara några siffror ur luften jag trodde skulle låta bra... (ja, det är de officiella priserna)

Lol såså. Ok.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hehe, ja, det som intresserar Nintendo är ju hur de säljer inte hur en liten nörd som jag definierar deras olika titlar. Mitt favorit-Mario är fortfarande ett 2D-spel (Super Mario World) men det är ju också en produkt av sin tid och teknik och inte så mycket ett designval som numera. Men ja. Bra med spel var det ju, blev nästan förvånad över hur välfyllt det var med tanke på hur mycket Switchen fyllt så trodde Pikmin 4 skulle få betydligt mer tid för att fylla ut de utlovade 40 minutrarna. Så var inte på något sätt besviken. Men heller inte förvånad över så många remakes och återsläpp

Super Mario World är mitt favorit 2d Mario!😊

12
Skriv svar