Capcom siktar högt – 10 miljoner Street Fighter 6 ska säljas

Robot
Capcom siktar högt – 10 miljoner Street Fighter 6 ska säljas

Det finns många knogmackor att dela ut.

#street-fighter-6


Medlem

Efter att ha testat demot känns fightingen rätt solid! Den vanliga kampanjen bli säkert ok den med. Ser fram emot detta! 😁

Men...open world läget...jösses! 😟
Det var mediokert på sin höjd. Det kändes lite som en tom "down with the kids" simulator. Blir det inte bättre än så får dom gärna skrota den biten och fokusera på annat.

Medlem

Fantastiskt hur banbrytande Street Fighter 2 var när det kom. Inga andra 2d fightning spel kom ens i närheten både den tiden (med undantag för Samurai Showdown). Gillade inte riktigt 3:an men 4:an och 5:an var bra även om det tog ett tag innan 5:an fungerade stabilt. Alpha serien spelade jag först nu på senare år men gillar den med. Ska bli kul att spela 6:an men de nya karaktärerna känns så inte så spännande.

Medlem

Förbokade Ultimate Edition efter deras demo och satsningar på e-sport!

Medlem

Provade demot och fick avsmak för hur fult det var.
MK och andra spel har en betydligt mer lockande stil.

Men det kanske är mekaniskt imponerande, så det kanske är främst anpassat för e-sport.

Min gamla favorit Ryu ser ju hemsk ut nu för tiden..

Medlem

Jag älskar fightingspel men ser ingen mening med att spela de. Var väldigt inne i Tekken Tag Torunament när det begav sig och insåg snabbt att man inte hade en chans mot vissa typer av galningar som tränade 8h om dagen. Så vad ska man göra? Köpa spelet för att spela igenom kampanjen med varje karaktär? Förstår inte poängen.

Medlem

Ja alltså förra Mortal Kombat sålde väl runt 15 milj så möjligheten finns ju. Smash Ultimate ligger på typ 30 milj men det sticker ju verkligen ut, hursomhelst så kan fighting sälja väldigt bra om de är bra och det känns som att ST 6 blir bra.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja alltså förra Mortal Kombat sålde väl runt 15 milj så möjligheten finns ju. Smash Ultimate ligger på typ 30 milj men det sticker ju verkligen ut, hursomhelst så kan fighting sälja väldigt bra om de är bra och det känns som att ST 6 blir bra.

MK och Smash har ju dock appeal av att vara fighting spelens fortnite, med många karaktärer från andra sammanhang.

Säkert inte bara det som gör att de säljer, men hjälper nog en hel del.

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag älskar fightingspel men ser ingen mening med att spela de. Var väldigt inne i Tekken Tag Torunament när det begav sig och insåg snabbt att man inte hade en chans mot vissa typer av galningar som tränade 8h om dagen. Så vad ska man göra? Köpa spelet för att spela igenom kampanjen med varje karaktär? Förstår inte poängen.

Man möter väl oftast motståndare med samma ranking som en själv så motståndet brukar ju vara hyfsat jämlikt tycker jag. I alla fall var det så i SF5.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

MK och Smash har ju dock appeal av att vara fighting spelens fortnite, med många karaktärer från andra sammanhang.

Säkert inte bara det som gör att de säljer, men hjälper nog en hel del.

Ja så kan det vara.

Medlem

Testade demot på Steam... och vart inte direkt impad.
Kanske fräscht att dom satsar på någon slags "ny" stil med SF6, men tonen överlag känns gammal och "gjord".

Ytterligare ett spel med RE-Engine som inte ser riktigt klokt ut. Väldigt grynig och suddig bild, motion blur känns helt off, opolerade menyer (till skillnad mot RE4R som är grym). Ser ganska fult ut på många punkter.
Avinstallerade ganska omgående då jag såg att hitboxarna var helt åt helvete, vet inte om det är en Street Fighter grej, eller ska fienderna verkligen kunna träffa en med en halvmeters mellanrum?

Har bara lirat Tekken & Soulcalibur-serien innan eftersom den alltid vart mer tilltalande och jag tror inte jag kommer köra den här versionen av SF heller då tex Tekken's artstyle är verkligen miltals bättre.

1
Skriv svar