Spelbranschen behöver hitta sin yrkesheder

Testpilot

Jag har faktiskt lärt om mitt beteende de senaste 3-4 åren.

Förut så hängde jag på låset då det släpptes nya spel och hoppade in direkt och lirade och vi vet ju alla olika problem som då uppstår. Taskiga optimeringar , buggar och problem rent allmänt med att ens få spelen att starta eller att det stängs av slumpmässigt.

Numera väntar jag. Sen märker jag när releasen går åt helvete för spelet och gottar mig åt att jag inte köpt spelet.
Sen väntar jag lite till och om de löser problemen inom några månader då kan jag köpa.

Det bästa är att det finns så många andra spel man kan köra under tiden.
De bästa spelen man kan spela numera är faktiskt Early Access titlar som släppts i 1.0 version. De har rett ut de flesta problemen , testat buggar och fått ordning på spelen.

Medlem

Tack för krönikan!

Medlem

Stod och köade i regnet för släppet utav Diablo 3.

Det var också sista gången jag gjorde så, samt sista gången jag köpte ett spel fysiskt.

Medlem

Tack Tomas Helenius, det där behövde sägas. Jag har aldrig förstått varför det är så bråttom att släppa en halvmesyr när man kan ta den tiden det behövs och släppa spelet i ett bättre skick.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ni som köper spel innan släpp och spelar dem redan innan släpp. Tänk till ett par gånger extra och ställ er själva dessa frågor.
Måste jag köpa spelet nu eller kan jag vänta?
Finns det andra spel att spela så länge?
Kommer jag spela det när det har släppts om jag laggt 100 timmar på det innan släpp?
Kommer jag njuta av det fullt ut efter släpp om jag redan spelat sönder det?

Fast om jag som EA och/eller kickstartare hhälper till att minska ekonomiska pressen på utvecklarn och plöjer 200-300h EA har jag inte få valuta för pengarna?
Om spelet i slutändan blir bättre pga är det inte bra då?
Även om hag själv spelar mindre efter release så kanske andra uppskattar spelet.

Vilket kan leda till fler spel osv osv.
Handlar väl lite vad man är ute efter kanske?

ELF
Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Fast om jag som EA och/eller kickstartare hhälper till att minska ekonomiska pressen på utvecklarn och plöjer 200-300h EA har jag inte få valuta för pengarna?
Om spelet i slutändan blir bättre pga är det inte bra då?
Även om hag själv spelar mindre efter release så kanske andra uppskattar spelet.

Vilket kan leda till fler spel osv osv.
Handlar väl lite vad man är ute efter kanske?

Absolut, det finns flera aspekter att ta i beaktning.
Att mindre studior eller enmannaprojekt behöver ekonomisk hjälp säger jag inte nej till att folk ger sitt ekonomiska stöd till.
Men det är ett problem när AAA studior nyttjar detta och skiter i kvalitén på spelet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar