Crossplay - revolutionen som öppnar dörrar och släcker krig

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Trams inlägg igen

Tråkig ton du har. Höj dig!

Medlem
Skrivet av Apersson:

Tråkig ton du har. Höj dig!

Blev inte du avstängd ganska nyligen 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Opel slår ferrari
Korv och makaroner slår oxfilee

Japp 👍

Korv och makaroner, lätt. Mycket godare
Svårare med frågan ferrari. Kör nog hellre Opeln, men man får ju mer pengar på att sälja ferrarin. Tror jag passar på den och väljer Toyota. Helst en gammal årsmodell så man slipper allt touchscreen-skit och får gamla hederliga vridreglage

Medlem
Skrivet av showerguy:

Konsolerna slår PC alla dagar i veckan. Köper hellre en ny konsol än att behöva köpa ett grafikkort för 20K.

Jag har köpt ett par datorer för 20 000 kr styck innan jag tröttna. Ville ju bara ha en spelmaskin, dator kändes därför som lite onödigt. Men hade som krav att kunna koppla in mus och t-bord. Jag valde att börja streama spel via geforce now. Enheten jag gör det på är en chromebook. Funkar fint för mig.

Medlem
Skrivet av Majoren:

FPS, och andra skjutare, är väl dock den överlägset största genren när det kommer till onlinespel, och där är tyvärr PC helt trasigt format pga. allt fuskande. Jag tycker inte det riktigt går att ha ett så pass öppet system som Windows när det kommer till onlinespel, det behövs de här slutna konsolsystemen där det blir mer kontrollerat vad vanligt folk kan göra med mjukvaran.

Jag har inga direkta siffror men min gissning skulle vara att fps står för allafall 40% av det total onlinespelen (sen beror väl det väl även på hur snäv man är i definitionen onlinespel). Jag har ingen data på detta så jag kan vara helt fel i min gissning, det är på ren magkänsla efter egen erfarenhet. Helt trasiga är ju dock en överdrift kan jag tycka om man pratar generellt. Absolut att vissa spel kan ha större problem med fusk, att det skulle vara helt ospelbart är dock inte min erfarenhet (det är så jag tolkar ditt inlägg). Som du säger så är väl konsols strukturer svårare att fixa fusk till även ifall jag gissar att det går.

Medlem

Jag sitter själv och spelar på PC. Ett spel som jag spelat ganska mycket har nu hamnat på hyllan. Tidigare har det inte varit cross-play men i samband med en expansion och patch, så introducerades funktionen.
Fördelen med crossplay är att det är lättare att hitta någon att spela med (PC spelarna verkar ha slutat spela). Nackdelen är det lag som uppstår med konsolspelarna. Efter att ha kollat runt lite så verkar det ha att göra med att datan skall in på Sonys servrar och vända, och där får man en flaskhals. SJälv trodde jag det hade med patchen i sig att göra, men lag:en är helt borta när jag kör med kompisar eller lyckas få ett team från steam.
Märkte också att när man passerar "checkpoints" för att ladda in nya områden, så får man vänta på att nya områdent skall ladda in. Detta har inte varit fallet innan patch, och min misstanke är att förra generationens konsoler kan behöva lite mer tid för attt komma ikapp.

Sambon sitter en del med PS5, och min förhoppning är att cross-play med spel från den konslen (och nyaste Xbox) skall vara bättre kompatibel för att få det att funka, även i de lite mer krävande spelen.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Helt trasiga är ju dock en överdrift kan jag tycka om man pratar generellt. Absolut att vissa spel kan ha större problem med fusk, att det skulle vara helt ospelbart är dock inte min erfarenhet (det är så jag tolkar ditt inlägg). Som du säger så är väl konsols strukturer svårare att fixa fusk till även ifall jag gissar att det går.

Jag har tonat ner PvP närvaron online just för jag orkar inte med fusk, så slutade spela de spelen. Har många PvE där COOP är stor del och där har jag bara råkat ut för fusk ett fåtal gånger (på kanske 10 år har jag uppmärksammat fusk en handfull gånger). Senaste fusket var dock när jag cross-play spelade, så ja; konsoler har problem med fusk de också.

Om jag förstått det hela rätt så är nya konsolernas strukturer lika eller identiska med PC, så hur fusket slår mot nuvarande generations konsoler vet jag inte. Vild gissning är att fuskandet går upp?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag har tonat ner PvP närvaron online just för jag orkar inte med fusk, så slutade spela de spelen. Har många PvE där COOP är stor del och där har jag bara råkat ut för fusk ett fåtal gånger (på kanske 10 år har jag uppmärksammat fusk en handfull gånger). Senaste fusket var dock när jag cross-play spelade, så ja; konsoler har problem med fusk de också.

Om jag förstått det hela rätt så är nya konsolernas strukturer lika eller identiska med PC, så hur fusket slår mot nuvarande generations konsoler vet jag inte. Vild gissning är att fuskandet går upp?

Finns tredjeparts kontroller till konsoler som löser aim åt dig via macros osv. Men de ska bannas nu i CoD och Destiny, vilket är svinbra! Hatar fusk!

123
Skriv svar