Smart högtalare till PC

RmK
Medlem
Smart högtalare till PC

Hej!

Jag har i två år använt mig av ett par Creative T15 högtalare till datorn för att slippa sitta med hörlurar hela tiden men när jag koppade in dem för några dagar sen så har en högtalare slutat fungera.

Då jag håller på att sätta in smartbelysning i hemmet tänkte jag att jag skulle kunna köpa en Google Assistant högtalare och koppla via bluetooth till min PC. Problemet är att när jag provade med min Xiaomi Mi Smart Speaker så är det sån delay att det inte går att spela och därför letar jag nu efter en Google Assistant kompatibel högtalare med aux-koppling inbyggd eller en med så låg delay att man kan spela utan märkbar delay, helst till ett hyffsat lågt pris då de kommer användas sparsamt.

Är det någon som sitter på uppgifter kring detta?

De jag har hittat som verkar kunna uppfylla mina krav är dessa två som båda har aux:

Audio Pro G10 (inte särskilt snygg och tveksamma betyg)

Philips TAW6205 (snygg och bra betyg men ganska dyr för mitt användningsområde)

Medlem

Jag har en soundbar till min dator som är kopplad direkt via optisk ljudkabel. Den har bluetooth-stöd, så jag kan ansluta min mobil till högtalaren också. Den har dock ingen smartfunktion/Google Assistant

https://www.webhallen.com/se/product/319769-Bose-TV-Speaker-S...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

RmK
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag har en soundbar till min dator som är kopplad direkt via optisk ljudkabel. Den har bluetooth-stöd, så jag kan ansluta min mobil till högtalaren också. Den har dock ingen smartfunktion/Google Assistant

https://www.webhallen.com/se/product/319769-Bose-TV-Speaker-S...

Tack för tipset, den ser helt klart intressant ut sett till hur mycket ljud man får och jag har faktiskt inte tittat på soundbars innan heller så det är ju en hel extra marknad att titta på.

Den blir nog tyvärr lite väl overkill då jag även behöver köpa till en google assistant utöver soundbaren.

RmK
Medlem

Jag hittade en Audio Pro G10 prisnedsatt hos Netonnet så det blev ett köp och än så länge känns den kanon. Superbra ljud och ingen latens i de spel jag har testat hittills.

1
Skriv svar