Få igång "Bygg bilar med Mulle Meck"

Skribent
Få igång "Bygg bilar med Mulle Meck"

Hej!

Vet någon om det är möjligt att få igång de gamla Mulle Meck-spelen på ny hårdvara? Jag har alltså inget av de spelen så kan ej prova själv utan tänkte att det kan vara en bra present att köpa till en biltokig brorson i femårsåldern. Fast det blir ju inte direkt succé om man kommer förbi och så fungerar ingenting. Windows 10 är det som gäller.

Just det. Sitter du på en kopia av "Bygg Bilar med Mulle Meck" och känner att du inte har någon nytta av den så hör av dig via PM

Medlem

Finns en tråd om det här på FZ, slipper installation och bara att köra på
https://www.fz.se/forum/trad/443914-bygg-bilar-med-mulle-meck-online

Medlem
Skribent

Jo, onlineversionen finns men den är långt från stabil. Har ni testat den själva?

Dessutom så är det ju en grej att ge en fysisk present, inte bara sätta sig och gå in på en hemsida och klicka runt - men tack för tipsen

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jo, onlineversionen finns men den är långt från stabil. Har ni testat den själva?

Dessutom så är det ju en grej att ge en fysisk present, inte bara sätta sig och gå in på en hemsida och klicka runt - men tack för tipsen

Är du säker på att personen ens en gång har tillgång till en skivläsare?

Skribent

Gud vilken nostagliattack jag fick bara av att gå in lite snabbt och testa. Mulles röst är för evigt fastbränd i min hjärna!

Medlem

Tror Virtualbox med valfritt gammalt Windows är den enda lösningen.

Själv drömmer jag om att få igång Mysteriet på Greveholm och Svea Rike-spelen en vacker dag. Mulle Meck-spelen vore också trevliga. Är mest bekant med båtar, vore trevligt att vet vad dödskalleön dolde för hemligheter, så här 30år senare.:D


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skribent
Skrivet av Dreijer:

Är du säker på att personen ens en gång har tillgång till en skivläsare?

Jajemen, det vet jag!

1
Skriv svar