Söker serie på HBO/Netflix

Söker serie på HBO/Netflix

Hejhej.

Efterlyser en TV-serie som gick på HBO eller Netflix för ett par år sen, 2-3. Jag minns varken plotten, titeln eller regissörens namn, men vad jag minns är:

– Den utspelar sig i USA, troligen i någon fattig förort till LA.

– En storyline handlar om en ung kille från en fattig familj som begår något slags brott som involverar en bil. Som jag minns det gör han det för att hjälpa någon annan, kanske sin pappa.

– Serien innehåller en självmordsscen som är sjukt välregisserad och motsatsen till splatter. Jag har för mig att det är en kvinna som avslutar sitt liv genom att skära sig och att hon är på någon slags sjukhus. Det sker i ett badkar eller på en brits.

– Serien har en lite socialrealistisk touch, amerikansk independent. Den är väldigt samhällskritisk och visar med all tydlighet hur enskilda människors liv påverkas av vilken klass de tillhör. Vissa kan helt enkelt inte lyckas hur mycket de än försöker.

– Serien skrevs och regisserades av samma man, troligen amerikan. han skulle kunna vara kanadensare också förstås, de gör bra saker.

Ring any bells?

Sjukt tacksam om nån vet.

Medlem

Det var länge sedan jag såg den, men kan det vara The Wire?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

I serien 13 Reasons Why på Netflix så fanns det en extremt kontroversiell självmodsscen i ett badkar. Den fick en sjuhelvetes jävla cover av nyheter världen över. Men vettefan om den passar in på något annat du listat (inte sett den själv, men kom ihåg scenen då den pratades om på nyheterna).

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Det var länge sedan jag såg den, men kan det vara The Wire?

The wire är alltså typ 20 år gammal, inte 2-3 år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Shameless (amerikanska versionen)? Sista säsongen kom förra året och är en sjuhelvetes bra serie som visar hur det är att vara fattig i USA.
Kommer inte ihåg nåt detaljerat självmord men genom 11 säsonger så kan jag ha glömt det. Med tanke på alla andra hemskheter de visat så vore det inte otänktbart de haft det med.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

The wire är alltså typ 20 år gammal, inte 2-3 år.

Haha, hoppsan. Jag missuppfattade det som att TS såg serien för 2-3 år sedan, inte att den sändes då. Tror vi kan utesluta The Wire då


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Tack för alla förslag, ska kika & se om det är något jag känner igen ❤

1
Skriv svar