En Playstation Launcher kan vara på väg till PC

Robot
En Playstation Launcher kan vara på väg till PC

Sony satsar hårdare mot PC-marknaden.

#Playstation, #Sony


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Sony under de senaste åren släppt spel som God of War och Uncharted på PC.

Nu är väl ändå Uncharted inte ute på marknaden än. 😉


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

YESSSSSSS FLERA LAUNCHERS KOM IGEN FLER KAN NI

Medlem
Medlem

Fattar inte, tror jag är väldigt ensam om att inte bry mig om launchers hit dot, inte direkt jobbigt klicka

Kul för Sony! Kör hårt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jobbigt med många launchers, hade föredragit att ha alla mina spel på t.ex steam. Men samtidigt förstår jag att företag inte är villiga att betala 30% av sina inkomster för det.

Undra om en egen launcher kan indikera på att de funderar på att ha sitt playstation "game pass" på PC också.

Medlem

Märks att det går sådär för Sony just nu. Girigheten vrids upp till 11 medan såväl spelkvaliteten som goodwill har lägsta möjliga prioritet, när såväl Microsoft som Nintendo utklassat Sony under denna generationen kanske man kan hoppas att PS6 blir en repris på PS4 där man gör allt rätt igen.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Nu är väl ändå Uncharted inte ute på marknaden än. 😉

ha, nej det kanske var ett dåligt exempel XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vore grymt om det äntligen händer. Så jobbigt är det väl ändå inte att klicka på en annan ikon än Steam innan man startar sitt spel?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av Ronzem:

YESSSSSSS FLERA LAUNCHERS KOM IGEN FLER KAN NI

Tycker alla ska börja köra med minst två launchers var, helst tre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trist med ännu fler launchers och användarnamn, lösenord och e-mail. Om det blir så hoppas jag iaf att de likt EA och MicroSoft tillåter att jag handlar spelet genom Steam (eller EPiC om man nu föredrar den butiken). Så att spelet finns samlat i mitt Steam bibliotek för att få ha achievments, statistik, community m.m. Mer lättillgängligt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

game pass effekten


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Gick ju så bra för Microsoft med Games for Windows Live när dom försökte föra över Xbox Live till PC, så vad kan gå fel?

Medlem

Le nope


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Är jag den enda som tolkar det mer som att de vill satsa på att kunna streama spel mer än renodlad klient för pc?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

One Launcher to rule them all!

Tycker detta projekt är ganska intressant: https://playnite.link/

Själv använder jag enbart Steam, så det finns inget behov.

Medlem
Skrivet av miffot:

Fattar inte, tror jag är väldigt ensam om att inte bry mig om launchers hit dot, inte direkt jobbigt klicka

Kul för Sony! Kör hårt

Nej, det är ju inte speciellt jobbigt och det kostar inget extra. Ett riktigt ickeproblem faktiskt.

Streamingtjänster med exklusivt innehåll däremot... det är något man kan klaga på.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

One Launcher to rule them all!

Tycker detta projekt är ganska intressant: https://playnite.link/

Själv använder jag enbart Steam, så det finns inget behov.

Fast dom där funkar ändå precis som gog där den bara startar den andra launchern när du klickar på starta spelet.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

One Launcher to rule them all!

Tycker detta projekt är ganska intressant: https://playnite.link/

Själv använder jag enbart Steam, så det finns inget behov.

GOG galaxy löser ju redan det här problemet, den har koll på alla dina spel från alla länkade storefronts. Både achievements och diverse annat.


signatur

P.L.U.R

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Är jag den enda som tolkar det mer som att de vill satsa på att kunna streama spel mer än renodlad klient för pc?

Gissningsvis kommer detta också kräva någon typ av launcher eller klient.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Märks att det går sådär för Sony just nu. Girigheten vrids upp till 11 medan såväl spelkvaliteten som goodwill har lägsta möjliga prioritet, när såväl Microsoft som Nintendo utklassat Sony under denna generationen kanske man kan hoppas att PS6 blir en repris på PS4 där man gör allt rätt igen.

Haha vad babblar du om?😂
Går det dåligt för Sony? Har deras spel sålt dåligt? Säljer PS5 dåligt? Spelkvaliteten dålig? UTKLASSAR Microsoft och Nintendo Sony? I vadå? Kan du inte utveckla? Märks det att det går dålig när de börjar satsa på PC eller är det för att det varit en stor efterfrågan? 🤔

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha vad babblar du om?😂
Går det dåligt för Sony? Har deras spel sålt dåligt? Säljer PS5 dåligt? Spelkvaliteten dålig? UTKLASSAR Microsoft och Nintendo Sony? I vadå? Kan du inte utveckla? Märks det att det går dålig när de börjar satsa på PC eller är det för att det varit en stor efterfrågan? 🤔

Tror han var ironisk, Xbox har ju inte ens några spel utannonserade i år.
Sony tuffar väl på som dem alltid har gjort och till exempel Forbidden west sålde ju riktigt bra.

Med tanke på att Xbox har få exklusiva spel så verkar också PS Plus extra slå gamepass på fingrarna när det kommer till kvalitativa titlar.

Men lite mer on topic så hoppas jag att detta kan innebära PSVR2 kompabilitet för PC, det skulle spara en del pengar för egen del☺

Medlem

Jag ser inte problemet med flera launchers, sen är det klart att det hade varit bekvämt att ha alla spel i en och samma launcher, men hur jobbigt är det egentligen?

Avstängd

Kul, hoppas att de släpper på Steam dock och inte tvingar folk att ha ännu en klient. Inb4 "steam tar för hög avgift!!!" måhända, men där när de också ut till hundra miljoner+ och säljer mycket bättre än om de låser sig till sina egna (se origin, bethesda launcher etc..)

För övrigt syftningsfel i artikeln, det borde stå att de satsar på PC marknaden, inte mot den

Medlem

Vill man inte ha deras egna launcher så blir det som innan; man kan inte spela playstation-spel på PC, ingen förändring.
Man kan ju hoppas det blir som en mindre launcher (likt Uplay), då jag är steam-användare. Finns en del titlar jag skulle vara nyfiken på, men har aldrig varit spel-lös under mina spelår.

Men väldigt bra av Sony att de breddar sig lite.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror han var ironisk, Xbox har ju inte ens några spel utannonserade i år.
Sony tuffar väl på som dem alltid har gjort och till exempel Forbidden west sålde ju riktigt bra.

Med tanke på att Xbox har få exklusiva spel så verkar också PS Plus extra slå gamepass på fingrarna när det kommer till kvalitativa titlar.

Men lite mer on topic så hoppas jag att detta kan innebära PSVR2 kompabilitet för PC, det skulle spara en del pengar för egen del☺

Hr varit myclet spekulationer om att PSVR2 ska vara PC kompatibelt.
Men en nylig diskution jag lyssnade på häromdagen pratades det om att headsetet mest troligtvis inte kommer säljas med vinst.
Så att ha en egen storefront på PC kan ju lösa det, även fast dom PS5 exclusiva titlarna kanske inte dirket hamnar där. Då måste man köpa PS5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hr varit myclet spekulationer om att PSVR2 ska vara PC kompatibelt.
Men en nylig diskution jag lyssnade på häromdagen pratades det om att headsetet mest troligtvis inte kommer säljas med vinst.
Så att ha en egen storefront på PC kan ju lösa det, även fast dom PS5 exclusiva titlarna kanske inte dirket hamnar där. Då måste man köpa PS5

Jo precis, en egen butik med fördröjning är en helt ok kompromiss i så fall.
Sen så kanske det är bökigt att ha någon form av prenumerationstjänst på ett annat företags butik, jag tänker då alltså att PS Plus förmodligen också kommer fungera på PC.

Något som det pratas väldigt lite om också är ju Nvidia läckan där ett PSVR spel var inkluderat(Déraciné).
Vet inte om det betyder något, men ändå.

Medlem

Först gnäller folk att PS-spel inte släpps på PC. Sen när de väl gör en satsning så gnäller man på vilken launcher de kommer släppas på. Är ju direkt inte jobbigt att ha flera launchers😅 Själv spelar jag bara MMO och FPS på PC och där är de olika launchers hela tiden så en annan är ju van!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Vore grymt om det äntligen händer. Så jobbigt är det väl ändå inte att klicka på en annan ikon än Steam innan man startar sitt spel?

Blir rätt jobbigt när ens skrivbord i windows liknar skillträdet i Path of exile av olika launchers...

Medlem

Kul med en launcher som bara har fem år gamla spel.

12
Skriv svar