Dying Light-folket kan uppgradera till Enhanced Edition utan extra kostnad

Robot
Dying Light-folket kan uppgradera till Enhanced Edition utan extra kostnad

Äger du standard äger du också plusmenyn.

#dying-light


Medlem

Japp nice att dom gör de.
Gillade inte back in the day när dom släppte en ny version efter ett tag och de vissa sig att jag skulle behöva köpa om så kanske nu kan man spela klart allt får väl läggas på backlog kanske till sommaren

Medlem

Detta ska utnyttjas! Spelade det i somras men köpte standardutgåvan. Blir en fin uppvärmning inför DL2!

Detta kommer kanske låta konstigt, men spelet är för långt. Man hinner tröttna 23 gånger innan man ens kommer till "The Following". Önskar att TechLand kunde gå tillbaka och göra fler Call of Juarez.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Detta kommer kanske låta konstigt, men spelet är för långt. Man hinner tröttna 23 gånger innan man ens kommer till "The Following". Önskar att TechLand kunde gå tillbaka och göra fler Call of Juarez.

Absolut inte.
Vet inte vad det är idag men folk klagar över långa spel och över "för svåra" spel.
Är det "instant gratification" behov
eller att man har nån form av backlogg som stressar en
eller game pass prenumerationer som bara gör att man vill spela många spel ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Absolut inte.
Vet inte vad det är idag men folk klagar över långa spel

Det är väl inte konstigare än att en film eller serie kan vara för lång?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Absolut inte.
Vet inte vad det är idag men folk klagar över långa spel och över "för svåra" spel.
Är det "instant gratification" behov
eller att man har nån form av backlogg som stressar en
eller game pass prenumerationer som bara gör att man vill spela många spel ?

Många, däribland jag, tröttnar lätt på långa spel om spelsegmenten är repetetiva och storyn dålig. Jag gjorde misstaget att börja spela AC Valhalla. Jag har kommit ungefär halvvägs men undrar om jag någonsin kommer orka spela klart det. Trots att jag gillar bakgrunden med danernas invasion av England 866 så gör de repetetiva momenten och den rätt kassa storyn att spelet kä'nns oerhört segt. Dying Light 2 känns inte som något jag orkar ge mig på efter att ha tyckt att ettan var meh.

Långa spel behöver dock inte vara dåligt per automatik. Några av mina favoritspel genom tiderna är Red Dead Redemption 2 och The Witcher 3. De spelen hade dock en intressant historia att berätta.

Medlem
Skrivet av Popski:

Många, däribland jag, tröttnar lätt på långa spel om spelsegmenten är repetetiva och storyn dålig. Jag gjorde misstaget att börja spela AC Valhalla. Jag har kommit ungefär halvvägs men undrar om jag någonsin kommer orka spela klart det. Trots att jag gillar bakgrunden med danernas invasion av England 866 så gör de repetetiva momenten och den rätt kassa storyn att spelet kä'nns oerhört segt. Dying Light 2 känns inte som något jag orkar ge mig på efter att ha tyckt att ettan var meh.

Långa spel behöver dock inte vara dåligt per automatik. Några av mina favoritspel genom tiderna är Red Dead Redemption 2 och The Witcher 3. De spelen hade dock en intressant historia att berätta.

Ja så är det så klart.
Tycker bara det varit ovanligt mycket på senaste att spelen är för lång eller för svåra... easy mode please...


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Håll sig borta från Tolga & Fatin's event, de var bästa karaktärerna i detta spel men fysiken ballar ut helt och gravitationen är noll. Går inte att spela, tur man kunde avbryta detta och fortsätta som vanligt.

Skrivet av Molotov:

Absolut inte.
Vet inte vad det är idag men folk klagar över långa spel och över "för svåra" spel.
Är det "instant gratification" behov
eller att man har nån form av backlogg som stressar en
eller game pass prenumerationer som bara gör att man vill spela många spel ?

Det är ju raka motsatsen.
Huvudhistorien är totalt värdelös i Dying Light.
Nu spoilar jag en del här men de enda gångerna man känner av att man är infekterad är i "story" uppdragen.

Det första man gör är saboterar Antizin bara för att, samtidigt som det är det enda tillfället på över 50 speltimmar jag ser till sådana, och sen har man dygns rytmer så tiden går men man blir ALDRIG en zombie när historie karaktärer blir det.
Spränga ett höghus för att några zombiesar finns där samtidigt som på ett annat ställe ha höghus som en bas, slöseri med bra försvar.
Outhärdliga tvingande videosekvenser för att driva fram en historia på hur hjälplös man är när det gäller Rais. Första video omgången tittar till och med karaktären försiktigt men helt plötsligt är man överrumplad och utan vapen och på en arena och ska leta plankor att slås med.

Det är tur jag gillar att loota saker, fysiken och det är kul att slå ihjäl döingar även om det aldrig tar slut ibland och skalar knasigt med hur mycket de tål och det är allt med detta spel. Förutom Tolga & Fatin i grundhistorian då

1
Skriv svar