Open World Games

Medlem
Open World Games

Denna videon summerar min upplevelse kring dessa spel. Länge leve linjära banor!

Medlem

Ingen tvingar dig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ingen tvingar dig.

Haha finns flera open world spel jag älskar. Var meningen som ett skämt

Medlem

Är väldigt träffande för när det görs på fel sätt. Minns hur spännande det var i slutet av 90-talet när det kändes som man äntligen kunde utforska riktiga världar istället för kulisser. Nuförtiden känns det som man satsar på det automatiskt utan att reflektera över om det gör spelet roligare eller inte.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Nuförtiden känns det som man satsar på det automatiskt utan att reflektera över om det gör spelet roligare eller inte.

Japp. Det förstörde bland annat Mass Effect Andromeda. Jag gillar open world om det är bra implementerat, där var det inte det.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skribent
Skrivet av Henkeror:

Är väldigt träffande för när det görs på fel sätt. Minns hur spännande det var i slutet av 90-talet när det kändes som man äntligen kunde utforska riktiga världar istället för kulisser. Nuförtiden känns det som man satsar på det automatiskt utan att reflektera över om det gör spelet roligare eller inte.

Ja det är skillnad på att göra en öppen värld som har en mening, en värld som själv blir en karaktär. Eller bara göra en öppen värld för den öppna världens skull.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ingen tvingar dig.

Menar du att man inte kan kritisera saker som är frivilliga att göra? Det utesluter i så fall all kritik mot spel eftersom det aldrig är tvång att spela.

Medlem

Ubisoft och EA är ganska bra på att leverera stendöda öppna spelvärldar där känslan från klippet lätt infinner sig. Görs det rätt finns det dock väldigt mycket att hämta i utforskningen som transportsträckorna ger. Kan tycka att spelvärlden blir tråkig först när man upptäckt allt så det här med "X gånger större än någonsin!" är en väldigt effektiv säljpitch för min del.

1
Skriv svar