Vad är viktigast, Ze mouse or the Keyboard?

Medlem
Vad är viktigast, Ze mouse or the Keyboard?

Vilken är den viktigaste komponenten utav de två? Ett bra tangentbord eller en bra mus? Vad prioriterar du om du måste välja?


signatur

Allätare

Medlem

Mus helt klart, spelar man typ shooters online är ju en bra mus otroligt viktigt så aimen ligger rätt.

Medlem

Spelar inte shoters online men en bra mus är viktigt, gillar många knappar vet inte riktigt vad som ska ersätta min Logitech G700s som börjar bli sliten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mus, helt klart. Tangentbordet handlar mer om komfort än att prestera i spel, åtminstone för mig. Men musen brukar i regel vara billigare att köpa. Tangentbordet jag har nu kostade fyra gånger så mycket som musen


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Ett tangentbord har ju så otroligt mycket mer funktionalitet än en mus så därför vinner det.

Men kommer det till Gaming så är en bra mus att föredra och nästan vilket tangentbord som helst duger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Helt klart tangentbord, men då skriver jag en jäkla massa också.

Medlem

Förr när jag spelade wow så var det viktigt med en razor naga 😁


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Skulle nog säga musen, har spelat med en del olika tangetbord, men det har nog aldrig varit ett större problem. Men att spela med en dålig mus är förjävligt.

Medlem

Det hör ihop, båda måste vara lika coola 😎

Medlem

Musen. Det ska mycket till för att ett standardtangentbord ska var dåligt, medan en mus utför såpass precisa manövrar att du fort märker om något är fel.

Medlem

Mus skulle jag säga alla dagar i veckan. Men nu, 48 år gammal har jag köpt mitt första mekaniska tangentbord och kommer aldrig att gå tillbaka. Kör en Logitech g502 Hero som ligger väldigt bra i min hand och har knappar som räcker för mig. Ett hyper x alloy fps rgb är mitt första mekaniska tangentbord som jag använder nu.

1
Skriv svar