Kritik mottages, hur "verklig" ser hon ut?

Medlem
Kritik mottages, hur "verklig" ser hon ut?
Backloggens befriare

Har inte så mycket kritik egentligen 6/10 kanske?

Hur har du gått till väga?

Tycker att det är en bra bild, och tittar man på helheten så ser det väldigt realistiskt ut, men när man börjar syna detaljer så poppar det upp en hel del.


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd

Själva designen av henne är väldigt verklig.

Det som ser mindre verkligt ut är väl:
Geometrin kring näsborrarna+sidan av näsan samt de undre ögonlocken ser för odetaljerad ut. Kanske skulle se bättre ut och inte lika utsmetat med tydligare veck.
Skuggorna runt och inne i ögonen, under näsa och under undre läpp ser inte realistiska ut, kanske för mjuka?
Sen ser håret för uniformt ut, att det är av samma kvalitet och tjocklek överallt när det brukar finnas lite variation. Ser också för grovt ut, finns ingen mjukhet eller följsamhet. Håret som hänger ner ser inte realistiskt ut, på den bortre sidan ser det ut att vara för mycket "gradient"/transparans och på sidan närmast kameran ser det väldigt skräpigt ut.

Medlem

Ser ut som Eva Remaeus


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Hur har du gått till väga?

Bilden är gjord i Metahuman och sen redigerad i Photoshoop för svartvitt och diverse filter och levels.

Backloggens befriare
Skrivet av Hipshot:

Ser ut som Eva Remaeus

Ja, faktiskt inte helt olikt!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vid första anblick ser det ut som ett foto. Sedan noterar jag att övergången mellan käke ser konstig ut. Vitt noise, liksom.

Men om jag såg bilden i en tidningsartikel eller liknande skulle jag nog inte reagera nämnvärt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Skulle lätt kunna bli lurad att det var ett foto av en riktigt person. När man nu vet att det inte är det och zoomar in ett steg så visst finns det grejer man märker. Är en vit linje från vänster käkben ner till hakan som ser lite märklig ut. Ögonen skulle kanske behöva lite mer detalj och på det vänstra ögat ser iris (heter det så?) ut att vara lite större än på det högra.

Medlem

På mobilen, som väljer att visa bilden stort som ett frimärke? Då ser det väldigt äkta ut.

Kanske halsen/nacken var lite "slät". Svårt avgöra

Avstängd

Jag fick upp den iaf, så visst ser hon verklig ut!

1
Skriv svar