Dying Light 2: Stay Human

Medlem

Kommer det gå att spela coop med xbox series x och xbone,ps4/5 i framtiden???,..

Bra spel men ingen crossplay eller crossgen play känns ju sådär

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag fick en stor uppdatering dag 1 på min recensions-kopia, så antog att det var patchen de pratade om? hmm?

Det är jäkligt mystiskt alltihop då jag hört olika saker om att det bara varit hotfixes, men borde komma en större patch denna vecka i alla fall. Förmodar att de helt enkelt inte fick med allt direkt. Ser fram emot att kunna fixa med fler inställningar iaf, behövs FOV sliders och Motion Blur settings framförallt. Blir ju åksjuk... VRR-stöd lär hjälpa till också.

I övrigt är spelet jäkligt skoj så här långt iaf, började spela igår så inte kommit jättelångt. Precis öppnat upp kartan, så det blir till att bita tag i open world-grejen nu.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Kör du med DLSS? Då blir det grynigt. Inte bästa spelet för DLSS har jag märkt.
Spelet verkar också ha Sharpening 45% på som standard. Lite väl mycket och i kombination med DLSS blir det inte vackert.
Denna mod hjälpte lite också https://www.nexusmods.com/dyinglight2/mods/31

DLSS avstängt dessvärre. Blev ett refund då jag inte hittade någon lösning med olika inställningar, får testa i framtiden!

Medlem
Skrivet av Knalle:

Någon som lirar detta på PS4 eller Xbox One och kan ge en uppdatering på hur det flyter?

Kör på en PS4 pro, funkar hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är jäkligt mystiskt alltihop då jag hört olika saker om att det bara varit hotfixes, men borde komma en större patch denna vecka i alla fall. Förmodar att de helt enkelt inte fick med allt direkt. Ser fram emot att kunna fixa med fler inställningar iaf, behövs FOV sliders och Motion Blur settings framförallt. Blir ju åksjuk... VRR-stöd lär hjälpa till också.

I övrigt är spelet jäkligt skoj så här långt iaf, började spela igår så inte kommit jättelångt. Precis öppnat upp kartan, så det blir till att bita tag i open world-grejen nu.

Det funkar så pass bra på PS5 så jag trodde att jag hade senaste patchen, men jag såg att senaste ska visst vara 1.04 medan det står 1.0.2 i spelet hos mig (vilket jag antar är samma som 1.02) så jag vet inte. Och så läste jag att Day One Patch ska bestå av de fyra uppdateringarna 1.01, 1.02, 1.03 och 1.04 (det står t ex här). Dessutom ska visst 1.05 vara på gång också såg jag.

Så då ska det väl släppas 1.03, 1.04 och 1.05 till PS5 någon gång. Eller blir det kanske bara 1.05 som innehåller alla tidigare fixar?

Jäkligt mystiskt som sagt...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Det funkar så pass bra på PS5 så jag trodde att jag hade senaste patchen, men jag såg att senaste ska visst vara 1.04 medan det står 1.0.2 i spelet hos mig (vilket jag antar är samma som 1.02) så jag vet inte. Och så läste jag att Day One Patch ska bestå av de fyra uppdateringarna 1.01, 1.02, 1.03 och 1.04 (det står t ex här). Dessutom ska visst 1.05 vara på gång också såg jag.

Så då ska det väl släppas 1.03, 1.04 och 1.05 till PS5 någon gång. Eller blir det kanske bara 1.05 som innehåller alla tidigare fixar?

Jäkligt mystiskt som sagt...

Aha! Ja, jag har 1.0.2 på Xbox också. Då har de delat upp det i alla fall.


signatur

Jump in.

Skribent

Nu tror jag mitt spel har buggat ur på riktigt, Började med att det dök upp en zombie inne i ett safe house som jag sov i. Skulle sova för att vänta in dagen, sen när jag vaknade så stod det en zombie och tuggade på mig, dog för den tuggade på mig under hela natt till dag cutscenen så jag valde att "spawna". Men nu kan inte längre sova i "safe house:n". Får inte upp någon ikon när jag tittar på sängarna. Zombierna kan också följa med mig in i husen trots att de har UVI-lampor. Så det verkar ha buggat så de inte räknas som "säkra" zoner längre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En fråga till er som spelat längre än mig kanske. Jag har fokuserat mest på att utforska old villedor och låst upp alla väderkvarnar och gjort sidequests. Spelat några stycken stycken story missions (4-5st sedan jag kom till old villedor) men jag har aldrig fått valmöjligheten att assigna en väderkvarn till peacekeepers eller survivors, spelet har helt enkelt inte gett mig valet. Ibland har det blivit peacekeepers ibland survivors.
Beror detta på att jag behöver nå en punkt i storyn där detta ska bli uppenbart eller beror det på nåt annat?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu tror jag mitt spel har buggat ur på riktigt, Började med att det dök upp en zombie inne i ett safe house som jag sov i. Skulle sova för att vänta in dagen, sen när jag vaknade så stod det en zombie och tuggade på mig, dog för den tuggade på mig under hela natt till dag cutscenen så jag valde att "spawna". Men nu kan inte längre sova i "safe house:n". Får inte upp någon ikon när jag tittar på sängarna. Zombierna kan också följa med mig in i husen trots att de har UVI-lampor. Så det verkar ha buggat så de inte räknas som "säkra" zoner längre.

Det låter inte helt optimalt... Har än så länge haft det buggfritt, hoppas att det håller i sig.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Det låter inte helt optimalt... Har än så länge haft det buggfritt, hoppas att det håller i sig.

Jag upplevde det stabilare där efter patchen, men ju längre jag spelat så verkar det som saker förvärras. Men förhoppningsvis så får vi väl fler patchar snart (verkar ju som det). Lite irriterande att måsta vänta ut natten i realtid...


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag upplevde det stabilare där efter patchen, men ju längre jag spelat så verkar det som saker förvärras. Men förhoppningsvis så får vi väl fler patchar snart (verkar ju som det). Lite irriterande att måsta vänta ut natten i realtid...

Ja, det låter lite lätt irriterande hehe... Kan ju säkert vara så att ju längre in man kommer desto fler saker kan gå fel, hoppas att det patchas snart då.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag upplevde det stabilare där efter patchen, men ju längre jag spelat så verkar det som saker förvärras. Men förhoppningsvis så får vi väl fler patchar snart (verkar ju som det). Lite irriterande att måsta vänta ut natten i realtid...

Vissa safehouses verkar ha fungerande sovsäckar medan andra inte, även om alla har sovsäckar.
Enda sättet att se om det är en sovsäck som faktiskt funkar är att kolla på kartan och se om det finns en säng-ikon där.
Om det är en bugg eller inte vet jag inte men ja, jag har stött på många sovsäckar som inte låter mig sova på dom.
Du har säkert kommit längre än mig, såg du min fråga gällande att assigna väderkvarnar till peacekeepers/survivors?

Skribent
Skrivet av Patrik1975:

Vissa safehouses verkar ha fungerande sovsäckar medan andra inte, även om alla har sovsäckar.
Enda sättet att se om det är en sovsäck som faktiskt funkar är att kolla på kartan och se om det finns en säng-ikon där.
Om det är en bugg eller inte vet jag inte men ja, jag har stött på många sovsäckar som inte låter mig sova på dom.
Du har säkert kommit längre än mig, såg du min fråga gällande att assigna väderkvarnar till peacekeepers/survivors?

Du måste ta över alla byggnader innan du kan ge dem till de olika grupperna. Tror det är 7 eller 8? Ta över alla så kan du sen assigna dem till den grupp du vill.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag råkade ut för en lustig medicinbugg — plötsligt så funkade inte längre healing med mediciner trots att jag hade 19 stycken.

Jag hade valt så att medicinikonen visades nere till vänster i HUDen men inget hände när jag tryckte på healing-knappen. Det kändes ju lite knepigt efter ett tag att springa runt i en stad full av zombies och inte kunna hela sig alls.

Jag gick till en handlare och sålde alla medicinerna — det var lika bra eftersom jag inte kunde använda dem tänkte jag. Sedan testade jag att skapa ny medicin och plötsligt så funkade healingen igen!

Ambassadör
Xbox

Så... Peacekeepers eller Survivors?


signatur

Jump in.

Medlem

Finalen av spelet var helt buggat, så jag stängde av det. Önska mig lycka till idag. PS5 cd.

Medlem

Efter allt ni har skrivit om buggar här och där tänker jag inte starta spelet än, förrän det kommit flera patchar. Men den som väntar på något gott........

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är jäkligt mystiskt alltihop då jag hört olika saker om att det bara varit hotfixes, men borde komma en större patch denna vecka i alla fall. Förmodar att de helt enkelt inte fick med allt direkt. Ser fram emot att kunna fixa med fler inställningar iaf, behövs FOV sliders och Motion Blur settings framförallt. Blir ju åksjuk... VRR-stöd lär hjälpa till också.

I övrigt är spelet jäkligt skoj så här långt iaf, började spela igår så inte kommit jättelångt. Precis öppnat upp kartan, så det blir till att bita tag i open world-grejen nu.

Nästa vecka verkar det som att patchen kommer. Kan ha fel, men dom har gått ut med en lista vad som är redo för att implementeras och vad som ska fixas på alla plattformar.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så... Peacekeepers eller Survivors?

Haha, ingen aning! Bägge sidorna har både vettiga personer och idioter.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så... Peacekeepers eller Survivors?

Enda anledningen som jag läst mig till för att satsa på peacekeepers är för crossbowen.
Personligen känns survivors som det vettigaste valet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Haha, ingen aning! Bägge sidorna har både vettiga personer och idioter.

Skrivet av Patrik1975:

Enda anledningen som jag läst mig till för att satsa på peacekeepers är för crossbowen.
Personligen känns survivors som det vettigaste valet.

Ja, jag lutar åt Survivors också. Synd att det inte är i närheten av så avancerat factionsystem som det verkade för några år sedan.


signatur

Jump in.

Medlem

Nu har patch 1.0.4c kommit till PS5.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, jag lutar åt Survivors också. Synd att det inte är i närheten av så avancerat factionsystem som det verkade för några år sedan.

Det blev Peacekeepers för min del, ett ganska slumpmässigt beslut. 😁

Det här spelet blir bara bättre och bättre ju mer jag spelar måste jag säga. Riktigt skoj spel helt enkelt och passar mig som handsken!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Det blev Peacekeepers för min del, ett ganska slumpmässigt beslut. 😁

Det här spelet blir bara bättre och bättre ju mer jag spelar måste jag säga. Riktigt skoj spel helt enkelt och passar mig som handsken!

Japp, det är riktigt kul.


signatur

Jump in.

Medlem

Efter senaste patchen på PS4 (1.0.5) så blev det inte bättre...inte alls.
Alla de buggar jag hade tidigare är fortfarande kvar.
Ljud som försvinner, du hör inga dialoger och mycket annat ljud är helt borta utöver det.
Fiender som bara står helt still när du kommer och attackerar, för att sedan plötsligt teleporteras någonstans bakom dig eller liknande och du tar skada utan att ens se var ifrån.
Fiender som står helt stilla och du kan döda dom utan att att dom attackerar, och när du slår på dom så vrids deras huvuden 360 grader och det ser förjävligt ut.

Jag förstår att Ps4 och liknande xbox inte är en prioritet i dagens läge...men kom igen...släpp inte spel om de inte är klara...det går jag med på när det gäller spel som är i early access...men 700 kr för detta? nej tack.

Medlem

Sjukt kul spel! Upplever inga buggar whatsoever, allt flyter på fint. Har seriöst bara skoj i det.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Precis klarat huvudstoryn.
Har nog gjort alla sidogrejer i första stadsdelen. Men i den andra knappt hälften.
Vet inte om jag orkar mer. 55 Timmar nu.

3/5 är ett bra betyg. Det är ett ganska average spel.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Precis klarat huvudstoryn.
Har nog gjort alla sidogrejer i första stadsdelen. Men i den andra knappt hälften.
Vet inte om jag orkar mer. 55 Timmar nu.

3/5 är ett bra betyg. Det är ett ganska average spel.

Jag gav upp halvvägs. Lagt typ 30-40h
Skitkul spel absolut. Vill nog sträcka mig till 4/5 faktiskt.
Men dying light 1 är fortfarande bättre.

Medlem
Spelet verkar inte finnas någonstans...

Spelet verkar inte finnas någonstans att köpa längre för PC. Stämmer det att det är slut, och hur enda in i H...TE kan en digital kopia ta SLUT? Blir vansinnig snart, att allt ska vara så SA...ANS svårt... 😫😢👎


signatur

Niklas "Hellbound73" Rönning

Medlem
Skrivet av Hellbound73:

Spelet verkar inte finnas någonstans att köpa längre för PC. Stämmer det att det är slut, och hur enda in i H...TE kan en digital kopia ta SLUT? Blir vansinnig snart, att allt ska vara så SA...ANS svårt... 😫😢👎

På Steam finns spelet fortfarande såg jag (länk).

Skriv svar