The Problem With NFTs [Youtube]

Medlem
The Problem With NFTs [Youtube]

Dan Olson, kanadensisk tyckare och analytiker från Folding Ideas, uttalar sig i denna långa video om NFT.

Line Goes Up - The problem with NFTs

Filmen är lång, men intressant. Oavsett om du kollar igenom hela, skummar eller bara killgissar utan att ens kolla - jag vill höra vad just Du tycker.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Problemet för mig är att cryptocurrency inte har något annat värde garanterat av någon, det är bara folk som sätter sin tilltro bakom "valutan". Jag drar också paralleller mot 2008, det är en korthus som kan kollapsa ganska fort, i dagsläget är den inte reglerat, förutom i vissa länder som har anammat valutan (Costa Rica) och andra som har förbjudit den (Kina). Det finns för mycket politiska faktorer som kan få valutan att bli värdelös eller att bli extremt värdefull. Det är ett risktagande likvärdigt med att köpa någon random aktie.

För mig som arbetat med säkerhet så ser jag bara bitcoin och liknande som ett problem, det används för ransomware och kriminalitet samt att undvika handelshinder av kriminella stater. Jag ser ingen fördel för gemene svensson att köpa bitcoin. All jäkla mining förstör också miljön och suger upp alla grafikkort från marknaden, den här skiten måste bort. Webhallen som en gång omfamnade bitcoin har tagit bort betalningsmöjligheterna för bitcoin.

När det gäller NFTs så är ett fantasiägande av fantasi egendom. Har hört att det är mest fotbollsfolk som köper NFTs men det säger mer om dem, deras kvalifikationer i livet är att sparka boll och låtsas vara viktiga.

Chefredaktör

"Kanske, jag heter Daniel"

1
Skriv svar