Se nytt Elden Ring-gameplay 15:00 idag!

Robot
Se nytt Elden Ring-gameplay 15:00 idag!
Medlem

Satan vad trevligt!

Medlem

Kommer att sitta bänkad!

Medlem

Är det bara jag som tänker att de redan visat upp för mycket och vill hålla mig borta från fler spoilers? Ska göra vad jag kan för att undvika detta 😬

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Är det bara jag som tänker att de redan visat upp för mycket och vill hålla mig borta från fler spoilers? Ska göra vad jag kan för att undvika detta 😬

Jag känner motsatt, känns som vi sett väldigt lite och för egen del, som aldrig spelar souls serien för story eller liknande, så känns det inte som att det går att spoila något Vill se mer oklippt gameplay så man får en ritkigt bra bild av hur spelet spelas, interface, vapen/rustningar etc etc.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Är det bara jag som tänker att de redan visat upp för mycket och vill hålla mig borta från fler spoilers? Ska göra vad jag kan för att undvika detta 😬

Jag känner att de nästan inte visat upp något. De behöver inte gå igenom hela spelet men vill se något om hur gameplayet är i stora drag

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Är det bara jag som tänker att de redan visat upp för mycket och vill hålla mig borta från fler spoilers? Ska göra vad jag kan för att undvika detta 😬

Buuuuu! Sätt dig ner! 😊

Skämt åsido så är det en svår balansgång det där. Man vill så gärna se mer, men man vet att man kommer att ångra det när man väl sitter där med spelet i händerna. Men som vanligt kommer jag inte kunna hålla mig, så jag sitter bänkad när de drar igång.

Medlem

Vet faktiskt inte om jag ska se det, vill gå in så spoilerfritt jag kan..... meeen, kommer förmodligen inte kunna hålla mig Oooooooooh Elden Ring!

Om det kollas så får man hoppas att det är bättre än några av FromSoftwares tidigare trailers där det spoilades hur mycket som helst(några av spelets sista bossar m.m), tänker på b.la. på Sekiro och Dark Souls 3.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

2 minuter kvar, blir så hyped av countdownmusiken bara!!! 😆


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Är det minst lika roligt att spela som Sekiro kan man testa iaf, men verkar vara som dark souls? Riktigt tråkiga spel

edit: ser ut som en ctrl c ctrl v av darksouls

Medlem

Ja ja, oavsett vad som visas/des, jag kommer att köpa det.
(Suck)

Medlem

Det blir nog roligt (ser ut som Dark Souls i open world setting) men kan inte låta bli o tycka det ser väldigt föråldrat ut så blir väl o vänta på BluePoints remaken!
(Nej jag tror inte det kommer någon remake från dem)

Trodde även det skulle vara en live presentation men det är editerad video de visar med lite "godbitar" bara. Är det så buggigt så det inte vågar visa riktig gameplay?`


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

ohhh ge mig nu

Medlem

Ser fantastiskt ut! Kommer spela skiten ur detta spel och lär bli mitt GOTY.

Såg bara lite för att få en försmak innan jag kände att jag inte ville se mer, men av det jag såg, herre jävlars så hypad jag är.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser ut exakt så som man tänkt sig. Dark Souls fast open world. Ge mig. Kommer sitta många timmar med det här!

Gen
Medlem

Jäklar vad man känner igen sig om man lirat Dark Souls 3 och till viss del Sekiro. Måste dock säga att man är lite förvånad att det visuella inte ser ut att ha ändrats nämnvärt sen DS3 - extremt likt faktiskt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Trodde även det skulle vara en live presentation men det är editerad video de visar med lite "godbitar" bara. Är det så buggigt så det inte vågar visa riktig gameplay?`

Nätverkstestet börjar nästa vecka, om det är fullt med buggar så kommer folk nog rapportera om det. Tror inte att så är fallet med så nära intill release, men vi får väl se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Undra om man kommer kunna köra co-op utan att behöva va hollow eller ha stenar m.m.

Don't get me wrong, multiplayer delen i Souls games är coolt att den är integrerad i
världens logik men ibland vill man bara kunna spela tillsammans.

Testpilot

Skulle vilja spela nu och det är ett bra tecken.

Medlem

Väldigt hypad faktiskt, ser fantastiskt ut.


signatur

Nämen!

Moderator | Testpilot

Gillar inte riktigt att det är open world... Men som tur är finns det gott om områden som påminner mer om Dark Souls. Kommer nog bli fint!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ser helt klart jävla nice ut å kommer definitivt lira det.. enda i gameplayet jag var lite negativ över e att han verkade döda vanliga fienderna lite väl lätt!?
Men sen kan dom har gjort en lite OP fusk gubbe så dom bara kan lita rundor utan bekymmer.
Att man kan lägga olika markers av på kartan är ju underbart.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nätverkstestet börjar nästa vecka, om det är fullt med buggar så kommer folk nog rapportera om det. Tror inte att så är fallet med så nära intill release, men vi får väl se.

Ah gött. Synd de inte körde live dock. Jag blir sällan imponerad av editerade videos när man ska presentera sin produkt. Roligare o se när de kör så man får se ordentligt hur spelet ter sig så att säga.

Edit: Fast det här ser exakt ut som dark souls spelen, verkar inte ha förändrats nånting mer än det är open world nu, så man vet väl iofs redan hur det kommer spela haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Förvånansvärt lite förändringar för ett nytt IP. Ser i princip ut som dark souls 3 med häst, hopp och open world. Gillar dark souls så mig gör det inget, bara något jag reflekterade över.

Medlem

Ser inte ut som något jag skulle gilla att spela, världen/miljön ser trist ut. Aja Horizon kommer väl typ samtidigt så finns annat att spela.

Medlem

Jag hatar souls-spel, aldrig förstått fascinationen trots att jag älskar boss-dödande (dock multiplayer spel som tex World of Warcraft). Men jag tror jag vet varför nu, för nu när jag såg Elden Ring gameplay så slog det mig, det är för att det inte har haft en ordentlig story (enligt mig, jävligt löst och tråkigt) och att allt är så instancerat, världen är död och känns inte som det har något syfte förutom att ta dig dit du ska. Medans Elden Ring, med open world kan fylla det syftet för mig. Jag gick från att se Elden Ring som ännu ett Dark Souls spel till ett Dark Souls RPG, mer likt, vi säger.. Witcher 3, där du är en karaktär och kan utforska och göra olika saker, du bestämmer lite mer än vad tidigare Dark Souls spel tillåter pga att det varit mer instancerat.

Medlem

Ser najs ut….men är inte hästen lite väl studsig?
Kanske en konstig sak som skaver.

Medlem

Såg riktigt bra ut! Jag är pepp!

Medlem

Har egentligen inte varit så intresserad av spelet men nu när jag fick se lite av den öppna världen och lite gameplay måste jag säga att jag faktiskt blev sugen på spelet. Det ser riktigt najs ut.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skriv svar