Diskutera – Spel som fått oförtjänt låga betyg

Robot
Diskutera – Spel som fått oförtjänt låga betyg

Nämn dina missförstådda darlings.

#diskutera


Medlem

Mass Effect Andromeda - hade förvisso många buggar vid släpp, men efter buggfixarna så är det ett väldigt bra spel och en värdig uppföljare till Mass Effect trilogin.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Postal 2.
GTA 1-2

Medlem

Personligen tycker jag mästerverket GTA 4 har för lågt metascore på 90-91 (även om det är riktigt bra) eller vad det nu var. GTA5 som jag anser vara mycket sämre ligger ju på oförtjänta 96-97%. GTA 4 var såå, så mycket vassare in my opinion.

Annars borde Deus Ex: Mankind Divided ligga högre i betyg. Antistatiskt spännande sci-fi action spel i Prag som hub-värld. Även DisHonored 2 borde ligga bättre till då det är ett spel jag älskar med sin grymma story, olika specialförmågor att få, en otroligt detaljerad o speciell spelvärld med en grym arkitektur på alla husen som finns runt o på ön i spelet. Längtar till DisHonored 3 som tusan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Lords of Shadow 2


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av CARTMAN:

Personligen tycker jag mästerverket GTA 4 har för lågt metascore på 90-91 (även om det är riktigt bra) eller vad det nu var. GTA5 som jag anser vara mycket sämre ligger ju på oförtjänta 96-97%. GTA 4 var så mycket vassare in my opinion.

Annars borde Deus Ex: Mankind Divided ligge gögre i betyg. Fantatstikst bvra schi-fi action spel i Prag som hub-värld. Även DisHonored 2 borde ligga bättre till då det är ett spel jag älskar med sin grymma story, olika specialförmågor att få, en otroligt detaljerad o speciell spelvärld med en grym arkitektur på alla husen som finns runt o på ön i spelet. Längtar till DisHonored 3 som tusan.

Jag tror GTA IVs metacritic sjönk rejält när de valde att ta bort musiken ifrån spelet i en plötslig uppdatering. Jag blev i alla fall arg.

Medlem

Daikatana. Ja, jag är seriös. Det har oändligt många buggar och problem, men under all det där finns ett bra spel om man bara ger det en chans. Att det var hopplöst utdaterat vid release är dock ingen hemlighet. Låtsas man som om det släpptes flera år tidigare kan man förlåta en hel del.

Jag tyckte aldrig att det var så hemskt som nästan alla sa att det var.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Daikatana. Ja, jag är seriös. Det har oändligt många buggar och problem, men under all det där finns ett bra spel om man bara ger det en chans. Att det var hopplöst utdaterat vid release är dock ingen hemlighet. Låtsas man som om det släpptes flera år tidigare kan man förlåta en hel del.

Jag tyckte aldrig att det var så hemskt som nästan alla sa att det var.

Håller med. Själva idén är briljant, miljöerna är varierande, likaså fienderna men det är själva genomförandet som var konstigt. Daikatana lanserades också under "fel" tid, hade det kommit några år tidigare så hade spelet förmodligen fått ett helt annat mottagande. Det finns dessutom en ny patch som fixar ai med massa annat smått och gott!

Tar upp detta väl.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kane & Lynch 1 och 2 hade båda oförtjänt låga betyg. Tror det beror på att de som recenserade inte förstod sig på spelen.

Dragon Age 2 mycket bättre än vad många verkar förstå.

Battlefront 2 sågad vid släpp men mycket bra i dagsläget.

Hedersomnämnande: Eve online, Mafia 3.

Medlem
Skrivet av Angelino:

Mass Effect Andromeda - hade förvisso många buggar vid släpp, men efter buggfixarna så är det ett väldigt bra spel och en värdig uppföljare till Mass Effect trilogin.

Detta.

Ja och The Elder Scrolls III: Morrowind, Det har inte fått 100 i betyg av världens alla recensenter. Oförlåtligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dragon age 2 - Tycker jag har fått oförtjänt mycket kritik. Bra berättarröst och karaktärer, kortare spel än föregångaren men inte sämre för det.

Singularity - Raven software sista spel, men inte deras sämsta. Är en intressant hybrid mellan doom och bioshock.

Rage 1 och 2: Kanske inte id software starkaste kort, men tycker de är betydligt bättre än vad många skrivit. Storyn har aldrig varit något som id software prioriterat i deras spel tidigare heller. Det många klagade på när första kom är megatexturerna som buggade på alla plattformar, bilkörningen och transportsträckorna. Tycker rage 1 och 2 gör precis vad ett id software-spel ska göra, ge toppklassig vapenkänsla i kombination med ett fantastiskt soundtrack och tunga ljud.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

ELF
Medlem

Duke Nukem: Forever


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Dying Light. Ett av de topp 15 bästa spelen någonsin, enligt mig. Det fick generellt bara medelhöga betyg.

Och även Path of Exile - det bästa action-RPG:et någonsin. Spelglädjen är total. Aldrig varit med om ett så beroendeframkallande spel. Det har "bara" 86 på Metacritic men förtjänar minst 95. Inte minst med tanke på den fantastiska prissättningen (gratis med noll pay-to-win), de ständiga gratis uppdateringarna och den nära relationen med spelarna.

Medlem

Control och Prey (2017). Tycker både är toppenbra spel men betygen gjorde att jag trodde det var rätt generiska spel utan något speciellt att komma med. Control är definitivt repetitivt men ändå ett grymt välgjort och intressant spel. Prey är ju rent av fantastiskt och kan se hur många som kommer missa dessa pga av att det framstod som halvbra.

Ett annat spel som verkligen kommer på tankarna är Alien Isolation. Vad hände där? Detta är ju en klassiker som väldigt många ser upp till men själva mottagningen vid release var ljummet som bäst från recensenter.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Dying Light. Ett av de topp 15 bästa spelen någonsin, enligt mig. Det fick generellt bara medelhöga betyg.

Håller verkligen med, har haft så otroligt mycket kul i mina 3 playthroughs av det, och jag fastnar verkligen väldigt sällan för spel så pass mycket som jag gjort med det.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Spel med metacritic betyg 79 och upp borde vara diskvalificerade från den här tråden.

Medlem
Skrivet av Angelino:

Mass Effect Andromeda - hade förvisso många buggar vid släpp, men efter buggfixarna så är det ett väldigt bra spel och en värdig uppföljare till Mass Effect trilogin.

I agree. Det största problemet med ME:A är att det har lite för många fetch quests som sidouppdrag. Huvudhistorien är bra och jag skulle gärna vilja återvända till Andromeda.

Jag vill också nominera Deus Ex: Invisible War. Det hade sina issues och var inte lika bra som första spelet, men det i grunden ett riktigt bra spel.

Medlem

Way of the Samurai 3 till PS3/360 fick rätt så ruttna betyg överallt, tror metacritic ligger på omkring 55. Visst, spelet känns inte så polerat, men jag hade ändå väldigt skoj med det och tycker det förtjänar högre betyg än så.

Medlem

Days Gone. Fick väl ganska okej betyg men enligt mig förtjänade det betydligt mer.

Medlem

Dom där raven-shootersarna. Singularity och wolfenstein. Kritikerna var väl trötta på shooters, och tog ut det lite väl hårt på dessa spel, som trots allt var mycket välgjorda.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Minns att på den tiden så fick Arcanum oförtjänt lågt betyg (nånstans 76/100 i snitt), visst att det var opolerat och borde haft mer utvecklingstid, men det hade så mycket unikt att komma med att det borde fått högre tycker jag.

Medlem

Too Hunan. Ja det hade sina problem men jag gillade det ändå. Synd bara att det inte fanns random maps och att dödsekvensen var så utdragen. Fixa det och spelet hade varit riktigt riktigt bra.

Sen måste jag nämna Lair. De gjorde en uppdatering för att kontrollerna skulle gå från riktigt dåliga (1/5) till bra (3,5/5). Blev ett bra spel då. Snyggt som tusan för sin tid.

Medlem

Call of duty 3 var ett bra spel. Mycket bra på xbox 360. Men på ps3 var det en dålig port.

Mycket bra multiplayer om man sket i rankat.

Medlem

Days Gone recension av FZ

Medlem

Final Fantasy VIII. Det var ju uppenbart för den som spelade spelet (om man visste vad man gjorde) att många kritiker, däribland självutnämnda RPG-proffset Bjarneby på gamla SP, helt enkelt inte alls förstod sig på det nya meny- och stridssystemet och av bara den anledningen gav spelet ett lägre betyg.

Medlem

The Last Guardian får jag nog säga. Jag tyckte det var helt fantastiskt. Fick väl ganska blandade betyg men mestadels för låga i mina ögon.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Kane & Lynch 1 och 2 hade båda oförtjänt låga betyg. Tror det beror på att de som recenserade inte förstod sig på spelen.

Hell yes!
Nu minns jag inte om jag någonsin lirade uppföljaren men första spelet tyckte jag var riktigt bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Kane & Lynch 1 och 2 hade båda oförtjänt låga betyg. Tror det beror på att de som recenserade inte förstod sig på spelen.

Jag testade demot till det första spelet och gillade det skarpt men måste ha blivit avskräckt av recensioner eftersom jag aldrig skaffade det.

Skrivet av TheVoomyOne:

Days Gone. Fick väl ganska okej betyg men enligt mig förtjänade det betydligt mer.

Håller verkligen med. Riktigt kanonlir!

Medlem

När jag tänker på spel som fick för låga betyg dyker alltid Gudfadern 2 upp i huvudet. Frihet likt GTA kombinerat med byggande av ett kriminellt imperie resulterade i ett sagolikt underhållande spel. Har spelat igenom det flertalet gånger, även på senare år, och tycker fortsatt att dess upplägg har något som såväl Mafia 2 och 3 saknade. Gravt underskattat med andra ord!

Skriv svar