Rockstar avtäcker Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Robot
Rockstar avtäcker Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Ryktena var sanna, en remastersamling för biltjuvar släpps senare i år.

#Grand-Theft-Auto, #Rockstar, #gta, #remaster


Inaktiv

Jag läste någonstans att det är gjort i UE men det får man se. Jag orkar inte googla fram om det är bekräftat eller inte men skulle vara kul att se hur skiten ser ut

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag läste någonstans att det är gjort i UE men det får man se. Jag orkar inte googla fram om det är bekräftat eller inte men skulle vara kul att se hur skiten ser ut

Ja det är bekräftat.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ja det är bekräftat.

Vardå?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av kalaspuffar:

Ja det är bekräftat.

Det är väl mer att utvecklare som säger de jobbar med spelet har sagt att det använder Unreal, men Rockstar själva har väl inte bekräftat det än? Eller har jag missat något?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hur spännande detta är kommer helt att bero på vad denna remaster innebär. Blir det bara lite HD-texturer och högre upplösningar så är det rätt så meh, men om de slänger in lite nya mechanics och kanske kör med UE som det har ryktats om så kan detta absolut bli najs!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är väl mer att utvecklare som säger de jobbar med spelet har sagt att det använder Unreal, men Rockstar själva har väl inte bekräftat det än? Eller har jag missat något?

Ja, fel ordval. Finns en länk på reddit där det stod Unreal bakom varje spel.

https://twitter.com/GTANet/status/1445412405861834755

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/q1yyu...

Så inte officiellt bekräftat men det är garanterat så.

Skribent
Skrivet av kalaspuffar:

Ja, fel ordval. Finns en länk på reddit där det stod Unreal bakom varje spel.

https://twitter.com/GTANet/status/1445412405861834755

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/q1yyu...

Så inte officiellt bekräftat men det är garanterat så.

Precis, tänkte om jag missat något som ska in i artikeln. Jag tvivlar inte heller på att det är sant, men vi får vänta tills Rockstar berättar mer under de närmaste veckorna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Remaster efter remaster… Vars har inovationen och nyfikenheten försvunnit från dagens stora spelföretag!? Dem är ju värre än kusinen född 1980 som vägrar lyssna på annat än EDM och pudelrock…

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Precis, tänkte om jag missat något som ska in i artikeln. Jag tvivlar inte heller på att det är sant, men vi får vänta tills Rockstar berättar mer under de närmaste veckorna.

Ser fram emot det!

Medlem

Ser faktiskt fram emot detta. Jag har försökt spela San Andreas ett tag men har inte fått det att fungera, bara glitchar och chrasher oavsett vilka kompabilitetspatchar och "lösningar" jag provat.. Så om de går remastern att funka fint på ett modernt system så är jag på, oavsett om grafiken och gameplay förnyas eller ej.

Skribent
Skrivet av Anulf:

Remaster efter remaster… Vars har inovationen och nyfikenheten försvunnit från dagens stora spelföretag!? Dem är ju värre än kusinen född 1980 som vägrar lyssna på annat än EDM och pudelrock…

Håller lite med egentligen, men 3an firar ju faktiskt 20 år så jag kan köpa att de gör detta och hellre då remaster på 3 av spelen än bara då 3an.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

De har ju sagt att det är modernare styrning så då antar jag att det är att man gasar bilen med typ R2 istället för med X som det var tidigare.

Köper jag den här så kommer jag köpa den till Nintendo Switch.

Medlem

Blir nog till iOS för att spela till fots samt kunna spela det på en Mac om så önskas, givetvis med handkontroll.

Remasters behöver inte enbart vara av ondo, det är ett sätt att få bra spel att leva vidare. ActRaiser verkar klockrent.

Medlem

Jaha, då får jag köpa om dessa spel igen också...
Många gamla spel som remastras de senaste åren. :-/


signatur

autograph

Medlem

Ser fram emot dessa! Hade gärna sett ett GTA VI med, men ska bli kul att återvända till Vice City och San Andreas.
Spelmekaniken i dessa spel var på sätt och vis bättre än i de nyare spelen, framförallt hur motorcyklarna betedde sig.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jaha, då får jag köpa om dessa spel igen också...
Många gamla spel som remastras de senaste åren. :-/

Det är ingen som tvingar dig till köp, skaffar du spelen för att du vill ha dom borde det väl vara en glad gubbe?

Skribent

Nice! Blir nog ett köpt för mig, förutsatt at prislappen är vettig såklart. Tänker sig Rockstar att de ska ha 599:--799:- så blir det pass för min del men allt från 299:- och neråt så hamnar det i backloggen!

fue
Medlem

Behövs en ramake för att kunna lira typ Vice City, men är det en remaster hoppas jag att det är QoL ändringar på styrningen. Vice City är en utav de bättre GTA spelen jag lirat, kanske för det är förknippat med 80-talet.

Medlem
Skrivet av Anulf:

Remaster efter remaster… Vars har inovationen och nyfikenheten försvunnit från dagens stora spelföretag!? Dem är ju värre än kusinen född 1980 som vägrar lyssna på annat än EDM och pudelrock…

Förra gången det skulle till och innoveras blev det GTA 5 Online... inte så nice ändå, detta är ju mycket bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av fue:

Behövs en ramake för att kunna lira typ Vice City, men är det en remaster hoppas jag att det är QoL ändringar på styrningen. Vice City är en utav de bättre GTA spelen jag lirat, kanske för det är förknippat med 80-talet.

De har ju nämnt "modern gameplay enhancements" så hoppas det inkluderar spelkontroll! & kan bara hålla med, VC är en klassiker! 80-talet rulez!

Medlem

jag har en helt tokig idé, tänk om dom skulle lägga sin tid och pengar på att .. hör och häpna , skapa ett helt nytt spel istället?

i know i am co co crazy

Medlem

Vice City älskade jag att lira när jag var en liten pojkvasker. Jag kräver inte att spelen ska se "next gen" ut men hoppas det åtminstone kommer ligga på en liknande nivå som GTAV gjorde när det först släpptes till PS3 och 360.

Har aldrig lirat GTA3 så skulle va kul att få uppleva det. Har egentligen inte lirat igenom hela storyn i något GTA förutom 5an men har ändå lallat runt väldigt mycket i både Vice City och San Andreas förut.

Tyckte det var löjligt kul med alla fusk och hade alla koder nedskrivna. Flyga upp på ett tak med en bazooka och bara rain fire över allt jag såg tyckte jag var väldigt kul

Medlem

Vice city.... San Andreas.... Detta blir fint att spela igen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

jag har en helt tokig idé, tänk om dom skulle lägga sin tid och pengar på att .. hör och häpna , skapa ett helt nytt spel istället?

i know i am co co crazy

Det där med remakes och remasters har måmga blandade åsikter om

Jag personligen älskar det så länge de är välgjorda. Spyro och Crash remastern var helt fantastiska enligt mig. Köpte precis Nier: Replicant remastern som också ska vara riktigt bra av vad jag har hört, Nier: Automata var ju grymt. Demon's Souls har jag ännu inte fått chansen att spela men det ser jag också väldigt, väldigt mycket fram emot.

Många är inte jättetaggade på den urdaterade grafiken så det uppskattas nog nysläpp så länge de faktiskt gjort ett bra jobb med det.

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

jag har en helt tokig idé, tänk om dom skulle lägga sin tid och pengar på att .. hör och häpna , skapa ett helt nytt spel istället?

i know i am co co crazy

Ja, det är dumt det där att det inte går att göra 2 saker samtidigt, hoppas de blir klara snart med remakes så GTA6 kan fortskrida

Medlem

Hade varit kul att spela ettan och tvåan med lite bättre grafik. De spelen kom ju precis när 3D korten kom ☺️


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av Shadee:

Nice! Blir nog ett köpt för mig, förutsatt at prislappen är vettig såklart. Tänker sig Rockstar att de ska ha 599:--799:- så blir det pass för min del men allt från 299:- och neråt så hamnar det i backloggen!

Med tanke på att det är iOS och Android också så tror jag inte det blir 799 kr i alla fall, jag gissar på runt 399 eller något?


signatur

"Writer and Fighter"

Hade som sagt vatt kul med 2:an med 🤣
Maffia var ju rätt bra Remake
Blir det nått liknande så är det ju kanon


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

MrU
Medlem

Mycket positiv till detta. R* Dundee (fd ruffian) är väl de som ffa jobbat med trilogin, så förhoppningsvis har det inte påverkat tidsplanen för VI i någon större omfattning.

Ser att många ser fram emot VC och SA, själv ser jag nästan främst fram emot III, mest för att jag inte spelat det sedan jag varvade det typ 2002. Så ska bli kul att sätta sig in i den storyn igen.

123
Skriv svar