Snabbkollen – Är massiva onlinespel nåt för dig?

Medlem

Svarade fel. MMORPG ogillar jag starkt, medan MMOFPS som PlanetSide är bland det bästa jag vet.

Medlem

Jag har nyss plockat upp Guild Wars 2 igen. Det är ändå väldigt mysigt spel, som uppdateras flitigt. Dock så är det lite rörigt att komma in i igen.

Medlem

Saknar ett alternativ för att man spelat en gång i tiden. Det känns ju tyvärr som MMO formeln har blivit utsliten och inte längre fungerar. Jag skulle tro det skett för lite innovation. Efter att ha spelat WoW i många år så är jag rätt trött på det. Har ändå försökt komma in i t.ex. Guild Wars 2, Lord of the rings online, Star Wars Old republic, Star Trek Online, Warhammer Online, Age of Conan och Wildstar...

Nu verkar det vara snabb multiplayer och battleroyale som regerar.

Medlem

Litar WoW lite då och då men har tröttnat lite på grindingen. Kanske tar upp det nästa år.

Medlem

Har varit en gång i tiden... för ca 10 år sedan. Känner mig inte riktigt lika intresserad och motiverad längre att lägga en massa tid på grinding. Spelar hellre SP eller MP-spel man snabbt kan hoppa in i o lira lite och sen stänga av.

Quake-konnässsör

Spelar de flesta MMO som singelplayer eller co-op spel, i alla fall hos de spel som världen intresserar mig. Har inte spelat PvP i något MMO sedan jag slutade spela Dark Age of Camelot, och det måste vara runt 20 år sen man slutade med det.

Men FFXIV var rolig upplevelse, och får se om New World blir en rolig upplevelse också, men tvivlar på att det kommer man kommer få samma känsla. Dock så har ju FFXIV haft en extreme omstrukturering, var inte lika roligt i början på det äventyren när 1.0 kom ut

Skrivet av vbgbasse:

Star citizen går varmt minst nån gång i veckan 🙂

Skulle väl inte räkna Star Citizen som ett MMO, inte än i alla fall. 50 spelare per server, då är i så fall fler spel MMO fast de inte är det. Men för eller senare så kanske det blir något av det hoho

Medlem

MMOs hade jag sagt är en stor grej för mig men det är brist på intressanta MMOs.
FFXIV är det enda jag aktivt vill spela. Blue Protocol och Lost Ark är definitivt två jag håller koll på och lär spela!

Medlem

MMO spel har jag inget emot,spelar själv Guild wars 2 då och då samt ett par andra MO's. Probelemet ligger dock i att dom flesta av mina vänner som jag brukade spela ett par andra MMO's med inte längre spelar så det tar bort en del av spel glädjen eftersom tja allt är bättre med vänner.

Medlem

"Saknar ett svar för att jag bara köper fysiska kopior av massiva onlinespel och ollar dom"


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Har tidigare spelat SWG, WOW, EVE och SWTOR vilket var det som gjorde att jag sluta spela MMO's efter ojuste beteende från guildet som jag spelade med.

Medlem

Spelade wow rätt friskt mellan 2005 fram till burning crusade. Detta ser jag dock som en anomali. Efter det ingenting. Intresserar mig väldigt lite att spela med andra…

ZF
Medlem

Har aldrig lyckats fatta tjusningen i de där spelen där ett gäng står runt en enorm praktiskt taget förlamad boss och spammar magi i flera timmar medan bossen tappar siffror.

Fyrverkerierna är kanske hypnotiserande.

Det finns säkert andra sorters MMOS. Men jag har då aldrig sett dem.

Medlem

Om Rdr2 online räknas som ett mmo så ja ibland. Annars i princip aldrig gjort i hela mitt liv. Har svårt att binda upp mig på mmo. Och jag tycker i princip att mmo spel är den billiga mobil versionen av ett bra singel player spel. Lirar tex mycket hellre normal Final Fantasy än online versionerna. Även om dom vanliga Final Fantasy spelen varit rätt dåliga på grund av usla lösningar som inte passar mig. FFXV var ok tex förutom dom tråkiga boss striderna stider över huvud taget och dåligt implementerade dlc som förstörde mycket mer än dom gav. Men fiske laga mat och karaktärerna gillade jag faktiskt väldigt mycket. Att se Conan såga spelet samtidigt som det kom ut var också helt underbart.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag spelar mest single player när jag väl spelar MMO 🤔

Samma här... spelade WoW under bra många år.

Var inte speciellt ofta man spelade det "tillsammans" med någon.

Skribent

Få saker toppar att kasta sig hejdlöst in i ett helt nytt, påkostat MMORPG. Att upptäcka världen, träffa nya vänner och bara förlora sig själv fullständigt i alla spelsystem.

Tyvärr är det ytterst få spel som prickar in tillräckligt många rätt för att hålla sig relevanta över tid. Åtminstone i AAA-segmentet. Det är helt klart en svunnen tid då alla kaxiga "WoW-dödare" ploppade upp som svampar överallt, för att nästan lika snabbt falla i glömska igen. Minns att jag skrev för en MMORPG-tidning på den tiden, och det fanns så jäkla många spel att skriva om. Fina minnen!

Men som svar på frågan så ja, jag spelar fortfarande. Särskilt vid de sällsynta tillfällen då det dyker upp något intressant, nytt, som nu med New World (även om det är närmast omöjligt att komma in just nu).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

12
Skriv svar