Rykte: Bethesda öppnar en studio dedikerade till remakes och remasters

Robot
Rykte: Bethesda öppnar en studio dedikerade till remakes och remasters

Äntligen kanske vi får en remaster på Skyrim!!

#Bethesda, #Elder-scrolls, #skyrim


Inaktiv

Var är Morrowind i omröstningen??

Skribent
Skrivet av anon_118566:

Var är Morrowind i omröstningen??

Damn! Hold on, glömde ju bästa spelet! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Föredrar Daggerfall. Skyrim behöver ingen remaster.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Föredrar Daggerfall. Skyrim behöver ingen remaster.

Hehe, jag tror just Skyrim är lite ironiskt i dagsläge med tanke på att den redan har fått en form upgradering. remake. ngnting. plus VR....

Medlem

Fallout New Vegas?

Hoppas dessa rykten stämmer. Ruskigt kul

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Föredrar Daggerfall. Skyrim behöver ingen remaster.

Skrivet av Rh3nium:

Hehe, jag tror just Skyrim är lite ironiskt i dagsläge med tanke på att den redan har fått en form upgradering. remake. ngnting. plus VR....

Ja det var lite ironi så här på morgomkvisten


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Roliga nyheter, hoppas de fixar så att man kan spela i högre än 60 fps om de skulle göre remasters på vilket TES-spel som helst. Även Skyrim får trasig fysik om man försöker spela över 60 fps, vilket är dumt om man sitter på en 144hz skärm och inte vill låsa FPSen i Nvidias kontrollpanel...

Medlem

Ännu mer remakes alltså…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Damn! Hold on, glömde ju bästa spelet! XD

Ditt tilläg gjordes så att min röst flyttades ett hack upp


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En remake på Morrowind hade ju skapat krig!

Samtidigt är stridssystemet inte särskilt bra i dagens läge.

Jag är väldigt kluven, men ser hellre remasters än remakes då jag inte litar på att spelen blir bra gjorda från grunden.

Frågan är vad det hade blivit av Skywind och andra projekt i så fall.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skrivet av Managor:

Frågan är vad det hade blivit av Skywind och andra projekt i så fall.

Rätt i papperskorgen bara.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Fallout remakes!

Medlem

Hoppas på en fallout 3 remake, dom andra är det redan modders som gör remake på.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Managor:

En remake på Morrowind hade ju skapat krig!

Samtidigt är stridssystemet inte särskilt bra i dagens läge.

Jag är väldigt kluven, men ser hellre remasters än remakes då jag inte litar på att spelen blir bra gjorda från grunden.

Frågan är vad det hade blivit av Skywind och andra projekt i så fall.

Dom lade upp en progress video förr förra månaden så dom jobbar fortfarande med det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ännu mer remakes alltså…

Har inget emot att man dammar av och fräschar upp gamla klassiker så att de blir mer njutbara att spela och dessutom fungerar på nyare OS. Så länge det görs med varsam hand.

Spelade igenom X-COM Apocalypse från 1997 och Nexus The Jupiter Incident från 2004 nyligen och tycker de håller bra än. Speciellt Nexus The Jupiter Incident känns förvånansvärt gångbart även idag.

Ska sätta tänderna i TIE-fighter härnäst med den där nya modden som hottar upp det. Ser sjukt mycket fram emot det och tycker inte att något som släppts sen TIE-Fighter eller X-Wing gett den känslan de gör.

Medlem

Finns ett projekt för att köra Daggerfall i Unity-motorn iaf

Hade nog helst sett Daggerfall eller Future Shock. Morrowind i all ära men det är fortfarande högst spelbart medan Daggerfall hade behövt göras om från grunden för att bli njutbart (det behövs mer än bara fin grafik)

Medlem

Jag hoppade jag på Bethesda-tåget vid Oblivion (och lagt många timmar på det och senare titlar). Aldrig kört Morrowind, mest pga av att jag tror att jag skulle störa mig mycket på grafiken och möjligtvis de utdaterade kontrollerna (?).
Så en remake av Morrowind skulle jag definitivt investera i!

Tycker dock att man gärna kan vänta några år med remake av titlar senare än Oblivion.

Medlem

Har endast testat Skyrim som hastigast av dessa spel men hade de gjort en remake från grunden med dagens teknik hade jag definitivt gett mig på det.

Medlem

Oblivion återvänder man till var tredje år eller så. Fantastiskt spel som fortfarande håller hyfsat, men hade gjort sig bra att få sig en makeover med grafik och kontroller.

Medlem

Bethesdas spel behöver oftast moddar för att komma upp i en spelbar nivå. Jag hoppas verkligen att detta inte innebär slutet för modscenen om det är sant.

Medlem

"And yes, it’s exclusive to Xbox"

Medlem

Morrowind kommer nog aldrig få en remake, hade för mig att det var ett passion projekt for hela Bethesda med massa crunch och tårar...

Men jag hade verkligen velat ha det.

Medlem

Det är bara tacka och ta emot 😎

Medlem

Daggerfall/Morrowind <hoppas hoppas>

edit: Men det blir väl en uppdaterad Skyrim med något modifierade skuggor eller något..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Roliga nyheter, hoppas de fixar så att man kan spela i högre än 60 fps om de skulle göre remasters på vilket TES-spel som helst. Även Skyrim får trasig fysik om man försöker spela över 60 fps, vilket är dumt om man sitter på en 144hz skärm och inte vill låsa FPSen i Nvidias kontrollpanel...

Fixat med mods
Bethesda gjorde också en officiell fix till havok med fallout 76


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

En remaster av Morrowind hade varit guld.

Medlem

En total remake av Fallout 3 med fyrans motor vore fett. Kanske är samma motor, vad fan vet jag. Men Fallout 3 med look and feel som fyran skulle jag betala för! Körde aldrig igenom trean och nu när jag har försökt igen på senare år har det inte känts särskilt trevligt att spela, tyvärr.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Inget som direkt påverkar mig då dom remaken antagligen kommer vara xbox exclusiva då jag inte äger en sån så är det ingen ide att bli glad över detta även om jag hade velat testa morrowind

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fixat med mods
Bethesda gjorde också en officiell fix till havok med fallout 76

Jag hittade 1 Mod som inte är i Steam Workshops, och jag kunde inte få den modden att fungera, så skulle inte vilja påstå att det är fixat med mods.

Spelarna ska inte behöva fixa något som utvecklarna ska själva kunna göra. Folk spelade över 60fps redan när Skyrim släpptes för första gången, och även när de släppte en Special Edition så gjorde de inget med fysikmotorn för att stödja över 60fps.

Skriv svar