Snabbkollen - Skaffar du VR i år?

Medlem

Undrar lite här, du kanske kan kasta ljus över det.

Fem får betyget 3 vilket är bra. Medel får man väl säga, Köper man något alls förväntar man sig att den gör vad den/det ska och att det fungerar. Man kan förbise avsaknad av extragrejer. Bra helt enkelt. Medel.

Två får betyget 4, Mycket bra. Det är alltså bättre än vad man bör få från vilket köp som helst men ändå inte fullpoäng.

Vad är då fullpoäng? Vilken skala mäts detta emot när de får betygen? Vad är den heliga graal som dessa får 3 och 4 i betyg ställt mot? Finns ingen sådan graal och skalan sätts i vad man förväntar sig vilja ha?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Redaktör
Skrivet av Kane:

Undrar lite här, du kanske kan kasta ljus över det.

Fem får betyget 3 vilket är bra. Medel får man väl säga, Köper man något alls förväntar man sig att den gör vad den/det ska och att det fungerar. Man kan förbise avsaknad av extragrejer. Bra helt enkelt. Medel.

Två får betyget 4, Mycket bra. Det är alltså bättre än vad man bör få från vilket köp som helst men ändå inte fullpoäng.

Vad är då fullpoäng? Vilken skala mäts detta emot när de får betygen? Vad är den heliga graal som dessa får 3 och 4 i betyg ställt mot? Finns ingen sådan graal och skalan sätts i vad man förväntar sig vilja ha?

3 är bra, 4 bättre och 5 är fantastiskt. Quest 2 var väldigt nära fullpott, men jag valde ändå att stanna på betyget 4 pga passform, ergonomi och Facebook-krav. Jag är av åsikten att får det 5 ska det vara riktigt, riktigt jäkla bra. Valve Index satte jag låga 3 på, mest för att det var ett smärre helvete att få igång. Hade det funkat bra där hade det varit en solklar 4. Och efter krånglet i början har den funkat hur bra som helst (förutom att ena fyren hade pajat när kollega Jocke tog över den i höstas).

Betyg sätts utifrån känsla, det går inte att mäta fram i såna här tester. Man kan kolla på saker som tracking, upplösning, fov med mera, men vi försöker beskriva och bedöma upplevelsen, inte mäta och kvantifiera den. (Vilket kan låta paradoxalt när vi har sifferbetyg, men såna är ju etablerade sen länge och ett bra sätt att ge snabb överblick.)

Var det ett begripligt svar?


signatur
Medlem
Skrivet av Kane:

@fanbois: Lite väl magstarkt att sätta tonen för att sen grina när man får svar på samma nivå.

Det är ju iofs bara du som grinar här? Du skrev ett helt befängt inlägg, jag skrev att du talade ur arslet eftersom det saknade verklighetsförankring och alla dina efterföljande svar har varit defensiva och nedlåtande utan att bemöta sakfrågan.

Du verkar vara typen som slänger dig med åsikter vare sig de har någon grund eller ej och sen inte kan acceptera att bli ifrågasatt för vad du säger, det kan inte vara helt enkelt för din omgivning även utanför Internetsammanhang.

Ett tips - detta är ett diskussionsforum, skriver du något kontroversiellt så kan det finnas människor som inte håller med dig och påpekar det för dig. Det betyder inte att dom är ”fanbois”, dagisbarn eller annat, utan det betyder bara att dom säger till dig att du har fel. Det är på liknande nivå som ”varför får man inte säga neg**boll?”. Jo det kan du göra, och din omgivning kan påpeka för dig varför det är dumt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

3 är bra, 4 bättre och 5 är fantastiskt. Quest 2 var väldigt nära fullpott, men jag valde ändå att stanna på betyget 4 pga passform, ergonomi och Facebook-krav. Jag är av åsikten att får det 5 ska det vara riktigt, riktigt jäkla bra. Valve Index satte jag låga 3 på, mest för att det var ett smärre helvete att få igång. Hade det funkat bra där hade det varit en solklar 4. Och efter krånglet i början har den funkat hur bra som helst (förutom att ena fyren hade pajat när kollega Jocke tog över den i höstas).

Betyg sätts utifrån känsla, det går inte att mäta fram i såna här tester. Man kan kolla på saker som tracking, upplösning, fov med mera, men vi försöker beskriva och bedöma upplevelsen, inte mäta och kvantifiera den. (Vilket kan låta paradoxalt när vi har sifferbetyg, men såna är ju etablerade sen länge och ett bra sätt att ge snabb överblick.)

Var det ett begripligt svar?

Tack!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det är ju iofs bara du som grinar här? Du skrev ett helt befängt inlägg, jag skrev att du talade ur arslet eftersom det saknade verklighetsförankring och alla dina efterföljande svar har varit defensiva och nedlåtande utan att bemöta sakfrågan.

Du verkar vara typen som slänger dig med åsikter vare sig de har någon grund eller ej och sen inte kan acceptera att bli ifrågasatt för vad du säger, det kan inte vara helt enkelt för din omgivning även utanför Internetsammanhang.

Ett tips - detta är ett diskussionsforum, skriver du något kontroversiellt så kan det finnas människor som inte håller med dig och påpekar det för dig. Det betyder inte att dom är ”fanbois”, dagisbarn eller annat, utan det betyder bara att dom säger till dig att du har fel. Det är på liknande nivå som ”varför får man inte säga neg**boll?”. Jo det kan du göra, och din omgivning kan påpeka för dig varför det är dumt.

Vet du, jag tror att andra är ganska trötta på att tråden fylls ut med käbblet. Läs allt från början igen som skrivits och har du verkligen mer att tillägga så finns jag i PM.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Vet du, jag tror att andra är ganska trötta på att tråden fylls ut med käbblet. Läs allt från början igen som skrivits och har du verkligen mer att tillägga så finns jag i PM.

Låter bra, du kan få läsa detta: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger-effekten

Medlem
Skrivet av Ducci:

FB & VR är en genrations grej.
60-70 talister älskar det och kommer fortsätta sponsra utvecklingen men piken är nog nådd.

FB stannar relevanta genom att köpa upp alla bolag som gör sig kända via nya trender.. De kommer fortsätta dominera marknaden under lååång tid.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kan berätta att jag har varit minst sagt tveksam till VR och att pengarna man har fått lägga på att få ett bra headset varit för mycket.
Men i år ändrade jag mig efter att ha sett fler och fler positiva recensioner av Oculus Quest 2 som har ett överkomligt pris, är trådlöst (enormt plus) och har bra kontroller.
Va lite tveksam till att ha ett facebook-konto för att kunna använda men det är inte som att jag nånsin använder mitt gamla FB-konto till något ändå och det enda dom verkar logga i dagsläget är vad du spelar och hur länge.

Att kunna streama från PCn till Quest2 med Virtual Desktop är väldigt smidigt och min erfarenhet är att kompressionen inte är något som stör mig. Ingen märkbar fördröjning heller (20-35ms beroende på spel). Skulle önska att jag hade lite bättre grafikkort än ett 2060 Super för att alla spel ska flyta på perfekt men det är inte alls illa.

Jag trodde också att det fanns typ 5 spel som va värda att spela men spelet som jag fastnade för först va ett som jag aldrig hört talas om innan: Hellsplit Arena
Har nu spelat Robo Recall, Star Wars: Vader Immortal, GORN, Arizona Sunshine och köpt VR-spel på senaste rean på Steam för över 1000kr så har nog spel fram till sommaren nu.
Det finns många VR-spel och upplevelser på Steam och Oculus-butiken som dessutom är helt gratis.

Kan tycka att det är många negativa kommentarer i tråden, massa gnäll och tjat och bla bla bla. Ta och spela samma gamla spel som ni alltid gjort då era tråkrövar och gå miste om något nytt som är riktigt kul.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Half-life: Alyx?

Är det ett mmo? Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nej, vore dumt att köpa in sig i ett dött format.

Internet är bara en fluga!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Är det ett mmo? Vad har jag missat?

Inget, det är jag som får lära mig läsa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kane:

Förlåt om jag trampar på en fanboi-tå men nej, VR är lika dåligt nu som det var då. Det duger inte för att vara tillräckligt bra för att känna att spelen är bättre eller mer tilltalande att spela än vanliga spel. Det finns helt enkelt inte bra nog spel som ger bra nog upplevelse. Kvalitén duger inte, den når inte upp till mitt golv. Uppenbarligen har vi olika skalor för bra och kvalité. Men bara du är nöjd så är det väl bra, du lägger fram din åsikt, jag lägger fram min.

Jag är absolut inget fan av vr. Har ingen själv och tänker inte köpa på många år har däremot testat några olika headsets. Man märker att du inte har en aning om vad du pratar om.
Btw "når inte upp till mitt golv" jag snor den.

Medlem
Skrivet av Kane:

Vet du, jag tror att andra är ganska trötta på att tråden fylls ut med käbblet. Läs allt från början igen som skrivits och har du verkligen mer att tillägga så finns jag i PM.

Akta dig! Kane är fz:as coolaste och mest edgy troll han kanske äter upp dig!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Internet är bara en fluga!

”3DTV är framtiden!”

Medlem
Skrivet av kebbe:

”3DTV är framtiden!”

Vilket jag inte tror någon har sagt.
Förutom dom som ev säljer/sålde(?) tv apparater


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

”3DTV är framtiden!”

Har någon någonsin sagt det?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilket jag inte tror någon har sagt.
Förutom dom som ev säljer/sålde(?) tv apparater

Skrivet av Yabba:

Har någon någonsin sagt det?

Måste vara bekvämt med selektivt minne när man plöjt ned tusentals kronor i ett dörrstopp. Precis samma mediakällor som idag marknadsför VR som "framtiden" satt 2008-2011 och pratade om 3DTV som den nya standarden. På samma sätt som dagens "journalister" får stöd av fåren som plöjt ned tusentals kronor i teknologin satt folk med hopplösa plastglasögon och menade att allt annat än 3D vore otänkbart.

Macworld, 2010:
"Like most newer technologies at CES, it’ll be some time before 3D TV becomes widespread and affordable. But my brief glance into the future was quite awesome."

James Cameron, 2010:
"At a glitzy launch in New York of Samsung 3D sets, he told the crowd: 'You will all remember that you were here, in Times Square, for the launch of the television of the future.'"

M3 via SVT, 2010:
”På med glasögonen, nu är det 3d-tv som gäller”

CNET, 2011:
"We think 3D TV is here to stay, and will improve rapidly like any new technology." (låter bekant)

CNET, 2013 när 3DTV var döende (där VR är nu):
"3D TV may be a flop in many ways, but there's no doubt it's here to stay"

Ubisoft, 2010:
“It’ll start slowly this year, but like high definition television, I wouldn’t rule out the fact that this will be installed in everyone’s living room in three year’s time."
"Ubisoft estimates that around 50 per cent of all games will be in a 3D format by 2012, because the experience is “more immersive”."

TechGuySmartBuy, 2010:
"3D TV is the next wave of our future."

BBC talar med motsvarigheten till dagens VR-fanatiker vid 3DTV-lanseringen 2010:
"It's clearly the future of where television is going."

GoodGearGuide, 2010:
"3D television is the latest home entertainment revolution to reach your living room, enhancing television viewing with an immersive 3D experience. It is set to be ‘The Next Big Thing’ in 2010, with Sony, Philips, LG, Samsung and Panasonic all pledging their support for the technology (to name but a few)."

Spectrum, 2009:
"Ready or not, want it or not, the next big thing in home entertainment is three-dimensional TV"

jbx
Medlem

Kommer eventuellt testa VR om de kommer en psvr2 till ps5, men bara kanske.
De som kan ställa till det är att mitt överdrivna kontrollbehov av omvärlden sätta på spel. Jag kommer varken se eller höra barnen, sambon eller spökena i huset.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skrivet av jbx:

Kommer eventuellt testa VR om de kommer en psvr2 till ps5, men bara kanske.
De som kan ställa till det är att mitt överdrivna kontrollbehov av omvärlden sätta på spel. Jag kommer varken se eller höra barnen, sambon eller spökena i huset.

Det blir nog rent av lättare att se spöken i ditt hus med ett VR headset. Det finns många skräckspel att välja mellan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Måste vara bekvämt med selektivt minne när man plöjt ned tusentals kronor i ett dörrstopp. Precis samma mediakällor som idag marknadsför VR som "framtiden" satt 2008-2011 och pratade om 3DTV som den nya standarden. På samma sätt som dagens "journalister" får stöd av fåren som plöjt ned tusentals kronor i teknologin satt folk med hopplösa plastglasögon och menade att allt annat än 3D vore otänkbart.

Macworld, 2010:
"Like most newer technologies at CES, it’ll be some time before 3D TV becomes widespread and affordable. But my brief glance into the future was quite awesome."

James Cameron, 2010:
"At a glitzy launch in New York of Samsung 3D sets, he told the crowd: 'You will all remember that you were here, in Times Square, for the launch of the television of the future.'"

M3 via SVT, 2010:
”På med glasögonen, nu är det 3d-tv som gäller”

CNET, 2011:
"We think 3D TV is here to stay, and will improve rapidly like any new technology." (låter bekant)

CNET, 2013 när 3DTV var döende (där VR är nu):
"3D TV may be a flop in many ways, but there's no doubt it's here to stay"

Ubisoft, 2010:
“It’ll start slowly this year, but like high definition television, I wouldn’t rule out the fact that this will be installed in everyone’s living room in three year’s time."
"Ubisoft estimates that around 50 per cent of all games will be in a 3D format by 2012, because the experience is “more immersive”."

TechGuySmartBuy, 2010:
"3D TV is the next wave of our future."

BBC talar med motsvarigheten till dagens VR-fanatiker vid 3DTV-lanseringen 2010:
"It's clearly the future of where television is going."

GoodGearGuide, 2010:
"3D television is the latest home entertainment revolution to reach your living room, enhancing television viewing with an immersive 3D experience. It is set to be ‘The Next Big Thing’ in 2010, with Sony, Philips, LG, Samsung and Panasonic all pledging their support for the technology (to name but a few)."

Spectrum, 2009:
"Ready or not, want it or not, the next big thing in home entertainment is three-dimensional TV"

Imponerande hur du lyckas gräva fram, en eloge till dig för det.
Men samtidigt förstår jag inte hur du kan jämföra.
Det finns ingen som helst likhet mellan 3dtv och VR.
Om du tror det så har du aldrig provat.
Jag har sett kommentarer från dig tidigare ang VR.
det är ett "negativt" inlägg om att det skulle vara nån form av utdöende teknik. Oklart om du själv ens testat eller om du bara helt enkelt inte gillar det av olika anledningar. Du kanske blir yr, inte orkar röra på dig?
Med tiden du skrivit att det är utdöende har tekniken utvecklats, blivigt billigare, fler spel tillkommit och användarbasen ökat.

Låssas inte skriva att du vet om saker du inte vet.
Känslor är inte fakta, vet att vissa har svårt att förstå det men det är bara acceptera.
Du behöver inte tycka om VR.
Fortsätt spela 3d person äventyr på konsol 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

Måste vara bekvämt med selektivt minne när man plöjt ned tusentals kronor i ett dörrstopp. Precis samma mediakällor som idag marknadsför VR som "framtiden" satt 2008-2011 och pratade om 3DTV som den nya standarden. På samma sätt som dagens "journalister" får stöd av fåren som plöjt ned tusentals kronor i teknologin satt folk med hopplösa plastglasögon och menade att allt annat än 3D vore otänkbart.

Macworld, 2010:
"Like most newer technologies at CES, it’ll be some time before 3D TV becomes widespread and affordable. But my brief glance into the future was quite awesome."

James Cameron, 2010:
"At a glitzy launch in New York of Samsung 3D sets, he told the crowd: 'You will all remember that you were here, in Times Square, for the launch of the television of the future.'"

M3 via SVT, 2010:
”På med glasögonen, nu är det 3d-tv som gäller”

CNET, 2011:
"We think 3D TV is here to stay, and will improve rapidly like any new technology." (låter bekant)

CNET, 2013 när 3DTV var döende (där VR är nu):
"3D TV may be a flop in many ways, but there's no doubt it's here to stay"

Ubisoft, 2010:
“It’ll start slowly this year, but like high definition television, I wouldn’t rule out the fact that this will be installed in everyone’s living room in three year’s time."
"Ubisoft estimates that around 50 per cent of all games will be in a 3D format by 2012, because the experience is “more immersive”."

TechGuySmartBuy, 2010:
"3D TV is the next wave of our future."

BBC talar med motsvarigheten till dagens VR-fanatiker vid 3DTV-lanseringen 2010:
"It's clearly the future of where television is going."

GoodGearGuide, 2010:
"3D television is the latest home entertainment revolution to reach your living room, enhancing television viewing with an immersive 3D experience. It is set to be ‘The Next Big Thing’ in 2010, with Sony, Philips, LG, Samsung and Panasonic all pledging their support for the technology (to name but a few)."

Spectrum, 2009:
"Ready or not, want it or not, the next big thing in home entertainment is three-dimensional TV"

Jämförelsen mellan VR och 3DTV är extremt uttjatad och irrelevant. I båda fallen ser du i 3D och behöver ha en sak på huvudet, men där tar likheterna slut.

Med 3DTV tittar du fortfarande på en skärm på andra sidan rummet och din hjärna är medveten om att så är fallet. Det är dessutom en objektiv försämring av bildkvalitén eftersom stereoskopisk film inte kan ta hänsyn till att människor har olika ögonavstånd. Med VR så är du inuti spelet/upplevelsen och interagerar med omgivningen eller med andra människor. Det är som skillnaden mellan att titta ut genom ett fönster eller att vara utomhus.

Sen försöker du som många gör hävda att VR är döende, verkligheten är att för varje månad som går så är VR större än månaden förut och det har varit så ända sedan de första headseten släpptes 2016.

3DTV ändrade inget i grunden utan du tittade på samma filmer/TV på samma sätt men med lite djup i bilden. VR, och snart AR, är ett helt nytt medium som helt ändrar upplevelsen och även ger upplevelser som inte är möjliga på en platt skärm, vilket är en enorm skillnad.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Måste vara bekvämt med selektivt minne när man plöjt ned tusentals kronor i ett dörrstopp. Precis samma mediakällor som idag marknadsför VR som "framtiden" satt 2008-2011 och pratade om 3DTV som den nya standarden. På samma sätt som dagens "journalister" får stöd av fåren som plöjt ned tusentals kronor i teknologin satt folk med hopplösa plastglasögon och menade att allt annat än 3D vore otänkbart.

Macworld, 2010:
"Like most newer technologies at CES, it’ll be some time before 3D TV becomes widespread and affordable. But my brief glance into the future was quite awesome."

James Cameron, 2010:
"At a glitzy launch in New York of Samsung 3D sets, he told the crowd: 'You will all remember that you were here, in Times Square, for the launch of the television of the future.'"

M3 via SVT, 2010:
”På med glasögonen, nu är det 3d-tv som gäller”

CNET, 2011:
"We think 3D TV is here to stay, and will improve rapidly like any new technology." (låter bekant)

CNET, 2013 när 3DTV var döende (där VR är nu):
"3D TV may be a flop in many ways, but there's no doubt it's here to stay"

Ubisoft, 2010:
“It’ll start slowly this year, but like high definition television, I wouldn’t rule out the fact that this will be installed in everyone’s living room in three year’s time."
"Ubisoft estimates that around 50 per cent of all games will be in a 3D format by 2012, because the experience is “more immersive”."

TechGuySmartBuy, 2010:
"3D TV is the next wave of our future."

BBC talar med motsvarigheten till dagens VR-fanatiker vid 3DTV-lanseringen 2010:
"It's clearly the future of where television is going."

GoodGearGuide, 2010:
"3D television is the latest home entertainment revolution to reach your living room, enhancing television viewing with an immersive 3D experience. It is set to be ‘The Next Big Thing’ in 2010, with Sony, Philips, LG, Samsung and Panasonic all pledging their support for the technology (to name but a few)."

Spectrum, 2009:
"Ready or not, want it or not, the next big thing in home entertainment is three-dimensional TV"

Fast folk här säger ju att de gillar VR. Det är väl ändå de som bestämmer vad de tycker är kul, inte medier eller du? Huruvida VR blir kvar eller dör ut hänger ju på hur många av dessa som gillar VR som köper det. Och såvitt jag kan se fick det en hypad start som inte levererade så bra pga klen teknik, men som växer hela tiden. Och som blir jäkligt mycket bättre hela tiden.

Vilka har du kört? Och ser du inga som helst positiva grejer med VR? Du är ju visserligen alltid tydlig med vad du tycker, men jag blir ändå förvånad över att du är så anti här. Vi hade första demo-Riften med oss på Gamex-mässan för massa år sen, när det var som värst stod folk i kö i ett par timmar för att få testa i ett par minuter. Ingen jag pratade med efteråt sa att de ångrade att de hade köat så länge. Så uppenbarligen tycker väldigt många att det är nåt extra, även om inte alla gillar de förstås. Eller är det hypen du retar dig på? Do tell - jag blir nyfiken!


signatur
Medlem

@Tomas: På den tiden det inte fanns onlinebiljetter köade folk i dagar utanför biljettkontoren för att köpa biljetter till New Kids On The Block. Betyder det att du och jag och alla andra gillar NKOTB eller betyder det att fans och de som gillar NKOTB gärna köar för sin upplevelse? Förstår inte riktigt poängen här faktiskt. Folk som är riktigt nyfikna och riktiga fans köar länge för att få sin fix? Har du aldrig gått på nån 'con' alls eller ens en Marvelutsällning?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Så bara 10% av de som inte redan har VR-headsets kommer skaffa det? Det var lägre än jag förväntat mig. Undrar hur många som testat något bra spel i VR och ändå inte tycker det är värt att skaffa? Det är säkert en stor andel det också, men jag tror inte det är 90%.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Så bara 10% av de som inte redan har VR-headsets kommer skaffa det? Det var lägre än jag förväntat mig. Undrar hur många som testat något bra spel i VR och ändå inte tycker det är värt att skaffa? Det är säkert en stor andel det också, men jag tror inte det är 90%.

Svårflörtade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Så bara 10% av de som inte redan har VR-headsets kommer skaffa det? Det var lägre än jag förväntat mig. Undrar hur många som testat något bra spel i VR och ändå inte tycker det är värt att skaffa? Det är säkert en stor andel det också, men jag tror inte det är 90%.

Man kan vända på det, 30% av alla (som har röstat) på FZ har ett VR-headset. Det är rätt högt, cirka 15x fler än på Steam.

Redaktör
Skrivet av Kane:

@Tomas: På den tiden det inte fanns onlinebiljetter köade folk i dagar utanför biljettkontoren för att köpa biljetter till New Kids On The Block. Betyder det att du och jag och alla andra gillar NKOTB eller betyder det att fans och de som gillar NKOTB gärna köar för sin upplevelse? Förstår inte riktigt poängen här faktiskt. Folk som är riktigt nyfikna och riktiga fans köar länge för att få sin fix? Har du aldrig gått på nån 'con' alls eller ens en Marvelutsällning?

Klart att det kan finns gott om VR-älskare i en diskussion om VR. Men det är inte det jag svarade på, utan på att Kebbe konsekvent avfärdar VR som skit, en hype utan substans osv. Helt ok att avsky VR, men det betyder inte att idén är skräp, spelen kassa, alla lurade osv.


signatur
Medlem

signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skrivet av adfactory:

Tror dock att det istället sänker mängden människor som svarar ja. Då frågan var:
"Snabbkollen - Skaffar du VR i år?"
Och de säger att det inte kommer komma 2021. Får hoppas de gör något bra.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Tror dock att det istället sänker mängden människor som svarar ja. Då frågan var:
"Snabbkollen - Skaffar du VR i år?"
Och de säger att det inte kommer komma 2021. Får hoppas de gör något bra.

Tror inte folk reflekterar över rubriken och det fako att PSVR kommer 2022, det var en informativ länk med tanke på samtalsämnet...


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skriv svar