Till slut – Half-Life: Alyx har fått utvecklarkommentarer

Robot
Till slut – Half-Life: Alyx har fått utvecklarkommentarer
Medlem

Skulle verkligen inte rekommendera att spela Half Life:Alyx utan headset. Har du inte headset lägg då detta spel i din backlog istället. En vacker dag kanske du har möjlighet att låna eller köpa. Det här mästerverket ska man inte förstöra genom att spoila allt på en plattskärm.

Redaktör
Skrivet av Lasrod:

Skulle verkligen inte rekommendera att spela Half Life:Alyx utan headset. Har du inte headset lägg då detta spel i din backlog istället. En vacker dag kanske du har möjlighet att låna eller köpa. Det här mästerverket ska man inte förstöra genom att spoila allt på en plattskärm.

Håller med. Men, för den som av någon anledning absolut inte har möjlighet att inom rimlig tid skaffa VR (pga ekonomi, illamående eller nåt annat) och älskar Half-Life så kanske det ändå är värt att köra igenom det på skärm. Garanterat en mycket sämre upplevelse, men de får ju storyn i alla fall.


signatur
Medlem

Det må finnas spel som funkar både på plattskärm och VR.
Half life alyx är imo inte ett sånt spel. Spelet skulle nog kännas väldigt innehållsfattigt och utan motstånd om man bjnnyjumpar sig genom och "peka klicka döda" varenda combine soldat

Ska nog spela igenom igen så småningom med kommentarerna. 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Grymt! Jag tyckte att kommentarerna i HL2 Ep1 och Ep2 var väldigt intressanta så det här ser jag fram emot.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Undrar om de går genom hur de skapade shadern för vätskor i behållare som de la till rätt nyligen?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Håller med. Men, för den som av någon anledning absolut inte har möjlighet att inom rimlig tid skaffa VR (pga ekonomi, illamående eller nåt annat) och älskar Half-Life så kanske det ändå är värt att köra igenom det på skärm. Garanterat en mycket sämre upplevelse, men de får ju storyn i alla fall.

Nu vet jag inte om det finns några vettiga sätt att streama VR, men vissa spel där jag är lite sugen på storyn men inte orkar spela själv pga kass styrning (ex last of us) kikar letar jag upp någon på youtube som spelar igenom spelet, kan ta ett tag att hitta någon man står ut med men oftast finns det någon som är okej att lyssna på. Skulle nog hellre gjort så än att spela ett spel gjort för VR på vanlig skärm.

1
Skriv svar