FZ LoL 1v1-turnering

Ambassadör
League of Legends
FZ LoL 1v1-turnering

1v1 me bro. Vem är det som är bäst på LoL här på FZ? Äntligen dags att avgöra det.

Detta skulle bli upplägget

Server: EUW

Tid: Jag har fått förhinder planerad tidpunkt och det var så gott som enda tiden jag kunde under den närmsta tiden. Får se vad det blir av detta i framtiden men för tillfället så kan ni se det som att det är inställt.

Upplägg:

  • Howling Abyss

  • 1v1

  • Bäst av tre matcher. (Match 1 och 2 – Spelarna anger 3 bans, därefter får man välja fritt) (Match 3 – Spelarna spelar samma random Champ. När jag lottar spelschemat drar jag en random champ via pickrandom.com)

  • Jag lottar vilken spelare som spelar på vilken sida.

  • En av spelarna skapar ett Custom Game, (Howling Abyss, 1v1, Blind Pick (bans anges i chatt innan match), gärna med spectators så man kan följa.)

Vinstvillkor:

  • 2 kills före 7 min eller första kill efter 7 min

  • Först att förstöra torn

  • 100 cs

Regler:

  • Din heder är domaren.

  • Anser du att något är fel så ta screen shot och skriv till mig.

  • Väljer man en ”bannad” champ är man direkt diskad.

  • Väljer man inte vald random champ i match 3 är man direkt diskad.

  • Din heder är domaren.

  • Man behöver vara medlem på FZ för att delta.

Format:
Upplägget varierar beroende på hur många spelare vi blir. Går det inte jämnt ut lottas spelare som går direkt vidare till nästa runda.

Är vi 4 spelare kör vi gruppspel, alla möter alla en gång. Därefter tiebreak och final. Schema enligt bild nedan:

Är vi 4-8 personer kör vi dubbelutslagning, schema enligt bild nedan:

Är vi över 8 personer kör vi enkel utslagning, schema enligt bild nedan:

Ambassadör
League of Legends

För att tillägga kan jag säga att jag själv anser mig vara dålig på spelet och har inte spelat på två månader. Så alla från nybörjare till proffs är välkomna

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

För att tillägga kan jag säga att jag själv anser mig vara dålig på spelet och har inte spelat på två månader. Så alla från nybörjare till proffs är välkomna

Haha samma, men jag är down!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul, blir extra taggad av lol när worlds är igång även fast jag inte spelat så mycket på länge. Är på


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot

Vad blir det för regler då? 100 cs, kill eller att man tar tornet då antar jag? Det är ju standard.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad blir det för regler då? 100 cs, kill eller att man tar tornet då antar jag? Det är ju standard.

Ja det är vad jag tänkte. Ska sätta mig in lite mer i möjliga inställningar och regler

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Ja det är vad jag tänkte. Ska sätta mig in lite mer i möjliga inställningar och regler

En charmig variant är att man spelar samma champs. Ashe 1v1 mid visar mycket om vem som är bäst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad blir det för regler då? 100 cs, kill eller att man tar tornet då antar jag? Det är ju standard.

Skrivet av dali:

Ja det är vad jag tänkte. Ska sätta mig in lite mer i möjliga inställningar och regler

Det ska ju bara vara kill som gäller, ingen användning av (b). Inte få spela med samma champion mer än en gång, och bäst av tre borde det vara.

Kan inte den helgen, vilket är synd då jag förmodligen skulle vunnit 😬

PS. Kul initiativ!!!


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Det ska ju bara vara kill som gäller, ingen användning av (b). Inte få spela med samma champion mer än en gång, och bäst av tre borde det vara.

Kan inte den helgen, vilket är synd då jag förmodligen skulle vunnit 😬

PS. Kul initiativ!!!

Bara kills är dumt. Vissa karaktärer är bättre på att CS:a och pusha för torn. När de spelar 1v1 på Rift Rivals (Officiella matcher) så kan man vinna på de tre olika sätt som jag skrev. En kill, 100 CS, eller att man tar ned tornet.

En riktig 1v1 i matcher är inte vunnen bara för att man har mest kills, därav de har dessa regler.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara kills är dumt. Vissa karaktärer är bättre på att CS:a och pusha för torn. När de spelar 1v1 på Rift Rivals (Officiella matcher) så kan man vinna på de tre olika sätt som jag skrev. En kill, 100 CS, eller att man tar ned tornet.

En riktig 1v1 i matcher är inte vunnen bara för att man har mest kills, därav de har dessa regler.

Jo kanske är sant, men att byta champ varje gång kanske är något.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Jo kanske är sant, men att byta champ varje gång kanske är något.

Det är inte dumt. Blir vi inte många kan det vara roligt med en bäst av tre eller liknande. Bans brukar ju vara en grej också, så spelar jag Nautilus och det är jobbigt kan man ju banna den karaktären.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Mitt mål om jag ska dra vidare med det är uppnått. Jag återkommer med mer info senare ikväll eller imorgon.

Fortsätt gärna skriva synpunkter och idéer, även om jag inte svarar er så tar jag med det i planeringen.

Medlem

Brukar vara på årlig Lan och då har vi dota-turnering 1v1 med regler jag gillar.

Win conditions: 2-0 eller först till 3 kills. (så blir det 1-1 så är det först till 3) Gör det mer intressant att man vågar sig på att slåss.
Eller första tornet
Eller 100cs


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Nämen, så trevligt! Jag är definitivt sugen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det vore skoj,

Vi hade lokal 1on1 turnering för många år sedan när vi hade ett it cafe, Vi körde bara midlane, första killen eller först att döda motståndarens torn vann.
Vi hade en ban var, men tycker som någon skrev ovan, att man bara får spela varje champ 1 gång är en bättre variant.

Medlem

Jag är intresserad!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Vilken server?

Medlem

ska ni köra 1v1 regler så kör samma som i dota, först att sänka fiendens torn eller först att döda den andre 2 gånger vinner.

och givetvis mirror matchup så inget counterpick löjleri händer

Moderator | Testpilot
Skrivet av FuzioN:

ska ni köra 1v1 regler så kör samma som i dota, först att sänka fiendens torn eller först att döda den andre 2 gånger vinner.

och givetvis mirror matchup så inget counterpick löjleri händer

Eller så kör man bara de officiella reglerna när pro-spelare lirar Känns ju lättast. Dali som styr dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Huvan:

Vilken server?

Hoppas på EUW! Där lirar jag i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Roligt att det verkar finnas intresse. Jag har uppdaterat huvudinlägget med ny information. Som jag skriver i inlägget är det uppe för vidare diskussion. Så har ni synpunkter så säg till.

Jag skapade en ny omröstning med vilken karta vi ska köra eftersom LoL är något begränsat när det kommer till modifikation.

Medlem

typiskt, bara för man första gången på 10 år inte lirat på länge

men jag skulle förmodligen försöka ändå!


signatur

//monster

Medlem

Trevligt initiativ men tyvärr är jag inte mycket för MOBAs. När någon drar igång FZ Open Quake Live 1v1 så är jag givetvis med!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Alk3z:

Trevligt initiativ men tyvärr är jag inte mycket för MOBAs. När någon drar igång FZ Open Quake Live 1v1 så är jag givetvis med!

@Carl Johansson-Sundelius: Lez go.

Eller kanske diabotical? Vi får göra en egen tråd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har inte spelat på åratal men blevblite sugen. Var dock aldrig heller något proffs tidigare heller så det hade mest varit en kul grej.

Bara det att alla nya champs verkar så sjukt oförutsägbara...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller så kör man bara de officiella reglerna när pro-spelare lirar Känns ju lättast. Dali som styr dock.

Exakt dessa som är officela i dota iaf. vet ej vad lol kör vad kör lol för officiella regler?

tar man bort mirror tar du bort skill i matchupen. därav mirror. men sen å andra sidan är ju dota det mer skicklighetsbaserade mobat så förstår deras officela regler inte kör samma regler

Medlem

Jag är en OTP Zilean som körde några hundra matcher 100% med honom på rankat i alla lanes förutom jungel för två år sen.
Något jag avskyr är att bli ensam i en lane mot en fiende utan ett lag som kan se till att jag vinner.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av FuzioN:

Exakt dessa som är officela i dota iaf. vet ej vad lol kör vad kör lol för officiella regler?

tar man bort mirror tar du bort skill i matchupen. därav mirror. men sen å andra sidan är ju dota det mer skicklighetsbaserade mobat så förstår deras officela regler inte kör samma regler

@uberpwnage2.0

Det är ungefär samma i LoL som du beskrev. Alltså torn och kills. Men jag kom på att i LoL finns "Tower plating" vilket gör det svårare att göra skada på tornet tidigt i matchen. I officiella turneringar tar man bort den funktionen men det kan man inte styra när man gör en egen turnering. Så jag väljer att köra med cs-gräns också. Eftersom jag tror det kan vara svårt att få ner tornet.

Sen är det först till två kills före 7 minuter eller första kill efter 7 minuter. Det uppmanar till aggressivitet och tillåter misstag i början men också till möjlighet att spela mer passivt i början. Samt att matcherna inte pågår i en evighet.

Jag gillar mirror-match-up men tycker att pick-ban ger en taktiskt möjlighet också. Så pick och ban i match 1 och 2. Sen mirror match up i den tredje, avgörande matchen.

Så här tror jag att jag ska göra:
I match 1 och 2 får man banna 3 champs - därefter väljer man vilken man ska spela. Båda spelarna kan välja samma. Eller så kan man välja olika. Det är valfritt.
I match 3 kommer spelarna överens om vilken champ båda ska spela.

Ambassadör
League of Legends

@Anthrax , @monsterbenke

Det är bara att göra comeback

Medlem
Skrivet av dali:

@uberpwnage2.0

Det är ungefär samma i LoL som du beskrev. Alltså torn och kills. Men jag kom på att i LoL finns "Tower plating" vilket gör det svårare att göra skada på tornet tidigt i matchen. I officiella turneringar tar man bort den funktionen men det kan man inte styra när man gör en egen turnering. Så jag väljer att köra med cs-gräns också. Eftersom jag tror det kan vara svårt att få ner tornet.

Sen är det först till två kills före 7 minuter eller första kill efter 7 minuter. Det uppmanar till aggressivitet och tillåter misstag i början men också till möjlighet att spela mer passivt i början. Samt att matcherna inte pågår i en evighet.

Jag gillar mirror-match-up men tycker att pick-ban ger en taktiskt möjlighet också. Så pick och ban i match 1 och 2. Sen mirror match up i den tredje, avgörande matchen.

Så här tror jag att jag ska göra:
I match 1 och 2 får man banna 3 champs - därefter väljer man vilken man ska spela. Båda spelarna kan välja samma. Eller så kan man välja olika. Det är valfritt.
I match 3 kommer spelarna överens om vilken champ båda ska spela.

Ska nog vara valfritt att köra vilken champ man vill, roligare om alla spelar med den champ dom är mest bekväm med. Sen är ju mirror matchups extremt tråkiga att spela eller att titta på.


signatur

IDKFA

12
Skriv svar