PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skribent
Skrivet av David11:

Går att boka hos Telia ! snabba er innan den tar slut

Trodde man måste ha massa tjänster från Telia för att komma åt sidan, kanske har fel dock. Värt ett försök för er som jagar PS5!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Trodde man måste ha massa tjänster från Telia för att komma åt sidan, kanske har fel dock. Värt ett försök för er som jagar PS5!

Jag har redan fått bekräftat att den plockas på lager och anländer på torsdag. Har aldrig varit kund hos Telia så känns som en 50/50 att ordern tas bort.

Medlem

Också bokat på Telia, får se om det går igenom

Skribent
Skrivet av David11:

Jag har redan fått bekräftat att den plockas på lager och anländer på torsdag. Har aldrig varit kund hos Telia så känns som en 50/50 att ordern tas bort.

Skrivet av macrokilla:

Också bokat på Telia, får se om det går igenom

En kompis gjorde samma sak. Han är inte heller kund hos Telia, order gick igenom.

Medlem

Jag har också bokat och fått igenom den.
Och betalt. Det kanske var lite dumt om det börjar strula....

Står preliminär leverans 15/4.
Hoppas på det bästa och att de inte hunnit ta slut.

Tack för tipset. Fick en beställning äntligen på PS5. Bara att hålla tummarna att den kommer inom rimlig framtid :). Åter igen tack för tipset.

Medlem

Roligt att man kunde hjälpa till

Medlem

Lyckades också beställa hos Telia, tack för tipset!

/ LordDaimos

Medlem

Beställde en med, tack för tipset.
Dök även upp på SweClockers såg jag.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Ser nu att Digital Edition står som Slutsåld.
(beställde en vanlig med disc)

Någon som har koll på om det varit så hela kvällen eller om de faktiskt har koll på hur många de har?
Litar inte riktigt på Telias lagersaldo....

(och stort tack till David11!)

Skribent
Skrivet av krantzet:

Ser nu att Digital Edition står som Slutsåld.
(beställde en vanlig med disc)

Någon som har koll på om det varit så hela kvällen eller om de faktiskt har koll på hur många de har?
Litar inte riktigt på Telias lagersaldo....

(och stort tack till David11!)

Digital har stått som slutsåld sedan jag la min beställning 19.20 i alla fall.

Telia bokning

Köpte i tisdag eftermiddag pga telia kund vid 14:30.Fanns bara disk kvar.Hämtas ut på ica onsdag..bokade mitten på november Dustin som med glädje kommer avbokas snarast! Yees!

A L
Medlem
Länken funkar inte längre

Länken funkar inte längre

Medlem

När jag testade boka på telia nekades mitt bank id och jag hade inte möjlighet att köpa.

Medlem

Fick sms precis att min order plockas på lagret.

Leverans imorgon, hoppas det stämmer


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Fick sms precis att min order plockas på lagret.

Leverans imorgon, hoppas det stämmer

Samma här, beställde igårkväll runt 21. Efter allt letande blir man ju lite skeptisk hehe, kommer inte ropa hej innan jag ser ett fysikt paket. Tack till den som dela länken!

Medlem

Har börjat bli lite sugen på PS5 nu. Synd att jag inte hade koll här igår. Hade varit najs med födelsedagspresent till mig själv imorgon.

Medlem

Verkar som Telia börjat ta bort ordrar så hoppas inte på för mycket.

Medlem

Vill ni chansa kan ni alltid kolla här men kan bli dyrt
https://www.tradera.com/playstation-5-ps5-c3_1000005


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skulle aldrig supporta dessa scalpers. Absolut att det är en fri marknad men detta har spårad helt med PS5.

Medlem

Sant


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av David11:

Verkar som Telia börjat ta bort ordrar så hoppas inte på för mycket.

De hade ett tekniskt problem i morse enligt tråden på sweclockers.
Min order var borta nån timme men är tillbaks igen.
Den står fortfarande på som pågående, men har fått sms nu på morgonen att leveransdatum är beräknat till i morgon.

En användare på Sweclockers skriver :
"Pratade med dem på chatten och de har ett tekniskt fel. Har man fått bekräftelsen så är där inga problem. De kunde se min bekräftelse och att den kommer fixas under dagen och levereras enligt plan"

Medlem

Såg nu att amazon.se helt tagit bort alla referens till playstation5 konsolen du får inte fram den om du söker på det
Misstänker dom gjort det för att minska trycket mot den sidan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Såg nu att amazon.se helt tagit bort alla referens till playstation5 konsolen du får inte fram den om du söker på det
Misstänker dom gjort det för att minska trycket mot den sidan

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Allt ligger under samma sida så du väljer produkt

Medlem
Skrivet av David11:

Den där länken fungerar inte.

Som sagt om du söker på playstation 5 får du inte fram den, du får fram bild på ex digital versionen men när du klickar på den länken så kommer du till handkontrollen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Retrospelbutiken har playstation inne,

Dyrare men med en extra handkontroll på köpet.

http://www.retrospelbutiken.se/store/search.php?s=playstation...

Medlem
Skrivet av Robin1986:

Retrospelbutiken har playstation inne,

Dyrare men med en extra handkontroll på köpet.

http://www.retrospelbutiken.se/store/search.php?s=playstation...

Tack! Det blir ca 500:- dyrare om man räknar in priset för en extra handkontroll. Jag blev väldigt sugen men jag tror ändå att jag avvaktar lite till.

Edit: såg också att man får 360:- rabatt på ett nästa köp, synd att de inte säljer ps5 spel eller tillbehör får då hade dealen genast varit mycket bättre. Ett spel till och man hade nästan varit i hamn rent prismässigt.

Medlem
Skrivet av macrokilla:

Också bokat på Telia, får se om det går igenom

Paket påväg från Telia, upphämtat av Postnord också så nått har de skickat till mig iaf 😊

Skriv svar