PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Sire_Ramsey:

Jag kan höra av mig i morgon efter jag har hämtat ut den
Det är den med skiv läsare.

Medlem
Skrivet av David11:

Om han inte vill ha den tar jag den gärna !😁

Det ska jag lägga på minnet. 😁

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Det ska jag lägga på minnet. 😁

Tack ! Kan betala några hundra för besväret om du får tag i en till 🙂

Medlem

Tröttnade på att vänta på Series X och köpte en Series S. Snubben på Webhallen (Fruängen) påstod att deras kö skulle vara avklarad i april och att konsoller som kommer från och med slutet av april släpps i butik. Den som lever får se...

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Tröttnade på att vänta på Series X och köpte en Series S. Snubben på Webhallen (Fruängen) påstod att deras kö skulle vara avklarad i april och att konsoller som kommer från och med slutet av april släpps i butik. Den som lever får se...

Ok, Elgiganten har varit rätt bra på Xbox, tog ca 1vecka för dem att få slut när jag köpte. Problemet kan vara om de finns i lager på en butik ej nära dig. Går ju inte skicka efter. De får in nästa gång 4e maj står det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jud1t:

Tröttnade på att vänta på Series X och köpte en Series S. Snubben på Webhallen (Fruängen) påstod att deras kö skulle vara avklarad i april och att konsoller som kommer från och med slutet av april släpps i butik. Den som lever får se...

Just när det gäller Series X, alltså? Spännande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Just när det gäller Series X, alltså? Spännande.

Trodde de var lättare att få tag på. Sist jag var på Elgiganten i Malmö hade de 6 stycken ute i butiken

Medlem
Skrivet av Aztekiar:

Trodde de var lättare att få tag på. Sist jag var på Elgiganten i Malmö hade de 6 stycken ute i butiken

Xbox series X kommer i omgångar och kan finnas ett par dagar till en vecka på de ställen som inte tagit emot förbokningar. De tar dock alltid slut. Jag vet att elgiganten hade kring 10 st per större varuhus i Stockholm för några veckor sedan men då tvekade jag... Series S funkar bra för de spelen mitt barn spelar och jag får fortsätta spela på datorn så länge.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ok, Elgiganten har varit rätt bra på Xbox, tog ca 1vecka för dem att få slut när jag köpte. Problemet kan vara om de finns i lager på en butik ej nära dig. Går ju inte skicka efter. De får in nästa gång 4e maj står det.

Ok. Det låter bra får hålla utkik då.

Medlem

Holy moly,
Fullständigt glömt att jag beställt ps5 på Webhallen (köpte min via mm och fick för en stund sedan) rätt sent 20-11/9 också blir nästan lite orolig över minnet , tydligen leverans klar, inte kollat posten på några dagar (sjuk, blir bara platta utan mail då).
Ska kolla med dottern om hon är intresserad, annars får den gå vidare i kön, antiscalper som jag är.

Edit in,
Var tvungen att kolla e-post historiken, och visst fanns det en status uppdatering 20-16/11, gör mig inte mindre orolig för minnet


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Holy moly,
Fullständigt glömt att jag beställt ps5 på Webhallen (köpte min via mm och fick för en stund sedan) rätt sent 20-11/9 också blir nästan lite orolig över minnet , tydligen leverans klar, inte kollat posten på några dagar (sjuk, blir bara platta utan mail då).
Ska kolla med dottern om hon är intresserad, annars får den gå vidare i kön, antiscalper som jag är.

Är det i Göteborg tar jag gärna bokningen 🙂

Medlem
Skrivet av cb99:

Holy moly,
Fullständigt glömt att jag beställt ps5 på Webhallen (köpte min via mm och fick för en stund sedan) rätt sent 20-11/9 också blir nästan lite orolig över minnet , tydligen leverans klar, inte kollat posten på några dagar (sjuk, blir bara platta utan mail då).
Ska kolla med dottern om hon är intresserad, annars får den gå vidare i kön, antiscalper som jag är.

Om det är i Stockholm tar jag den gärna.

Medlem
Skrivet av David11:

Är det i Göteborg tar jag gärna bokningen 🙂

I Stockholm,
Och vet inte om man kan hämta på bara ordernummer eller om det i fallet ps5 också måste visa leg.
Om dottern inte vill ha (rätt vuxen, och får betala själv), och om jag gör omaket med att "röja id" bakom nick, (rätt privat privatperson ) så postar jag här, med att den med äldst FZ konto gäller.
Annars som sagt "no scalping" och vidare i kön.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aztekiar:

Trodde de var lättare att få tag på. Sist jag var på Elgiganten i Malmö hade de 6 stycken ute i butiken

Jag har inte legat i och letat särskilt intensivt, ska sägas, eftersom jag planerar att köpa mot slutet av året (har velat mellan Series X och PS5 men lutar nu alltmer åt att börja med en Xbox tills Sony fått ordning på en del småproblem som många berättar om). Skulle dock gärna köpa en när det finns gott om dem i stället för att behöva ligga i och jaga enstaka ex i konkurrens med en massa andra. Så desperat är jag inte. Än.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av cb99:

I Stockholm,
Och vet inte om man kan hämta på bara ordernummer eller om det i fallet ps5 också måste visa leg.
Om dottern inte vill ha (rätt vuxen, och får betala själv), och om jag gör omaket med att "röja id" bakom nick, (rätt privat privatperson ) så postar jag här, med att den med äldst FZ konto gäller.
Annars som sagt "no scalping" och vidare i kön.

Låter rimligt. Anmäler mitt intresse, hojta om man blir aktuell

Medlem
Skrivet av cb99:

I Stockholm,
Och vet inte om man kan hämta på bara ordernummer eller om det i fallet ps5 också måste visa leg.
Om dottern inte vill ha (rätt vuxen, och får betala själv), och om jag gör omaket med att "röja id" bakom nick, (rätt privat privatperson ) så postar jag här, med att den med äldst FZ konto gäller.
Annars som sagt "no scalping" och vidare i kön.

Anmäler också intresse

Medlem
Skrivet av cb99:

I Stockholm,
Och vet inte om man kan hämta på bara ordernummer eller om det i fallet ps5 också måste visa leg.
Om dottern inte vill ha (rätt vuxen, och får betala själv), och om jag gör omaket med att "röja id" bakom nick, (rätt privat privatperson ) så postar jag här, med att den med äldst FZ konto gäller.
Annars som sagt "no scalping" och vidare i kön.

Kan köa också

Medlem

@Jkkb, Mox+, totamish,
Noterat,
Men tyvärr lutar det åt att dottern tar den enligt samtal i morse, men 100% först då hon följt med och betalat. ("vuxen" och har egna pengar nuförtiden)


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

@Jkkb, Mox+, totamish,
Noterat,
Men tyvärr lutar det åt att dottern tar den enligt samtal i morse, men 100% först då hon följt med och betalat. ("vuxen" och har egna pengar nuförtiden)

Jag har varit medlem ett tag, och backar dottern ur står jag här och stampar...

Medlem

@Dirtpaw, Jkkb, Mox+, totamish,
Ledsen, men väldigt sent om sider så blev det shop för henne idag.
Hoppas att det raskt löser sig för er.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

@Dirtpaw, Jkkb, Mox+, totamish,
Ledsen, men väldigt sent om sider så blev det shop för henne idag.
Hoppas att det raskt löser sig för er.

No probs!

Medlem

Hur ligger det till med xbox series x i förbokning någon som vet. har redan köpt ps5 så fösöker kolla när man kan köpa xbox series x

A L
Medlem

Kan tänka mig en Series X om någon vill bli av med sin...

Medlem
Skrivet av rangman_106:

Hur ligger det till med xbox series x i förbokning någon som vet. har redan köpt ps5 så fösöker kolla när man kan köpa xbox series x

Ser ut att komma in i Elgiganten den 4e maj.

Medlem

Bokade PS5 Digital Edition 2021-03-18 på Webhallen och idag är den skickad - är imponerad över den snabba leveransen med tanke på när jag bokade 😃

Medlem
Skrivet av iNSANE:

Bokade PS5 Digital Edition 2021-03-18 på Webhallen och idag är den skickad - är imponerad över den snabba leveransen med tanke på när jag bokade 😃

Trodde dom stängde bokningen förra året?

Medlem

Nope, DE har gått förhandsboka ett tag

Medlem
Skrivet av iNSANE:

Bokade PS5 Digital Edition 2021-03-18 på Webhallen och idag är den skickad - är imponerad över den snabba leveransen med tanke på när jag bokade 😃

Synd bara att digitala spel är så mycket dyrare än att köpa på disc, annars hade jag bokat en DE direkt. DE blir nog många tusenlappar dyrare i längden tyvärr.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Fick mail från Telia att jag får köpa ps5 via dem genom deras Life program (flera tjänster via Telia). Rätt schysst grej, hoppas de kommer med erbjudande om RTX3080 istället

Skribent
Skrivet av LARRYLUKE:

Fick mail från Telia att jag får köpa ps5 via dem genom deras Life program (flera tjänster via Telia). Rätt schysst grej, hoppas de kommer med erbjudande om RTX3080 istället

Skulle precis tipsa om detta. Jag fick iväg en beställning! Leverans om 2-4 dagar 5976:-

Skriv svar