Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Någon som testat Firewall Ultra?
Nej men hört och läst många blandade åsikter.
Många säger att det känns som en plattskärms-shooter med VR-mod.
Finns ingen interaktion med vapen eller omgivning, allt görs med knapptryckningar på kontrollen.
Man kan inte ens kasta granater själv så man tex skulle kunna kasta runt ett hörn.
Man behöver inte lära sig hur man laddar om vapen osv, utan knapptryckning så är det en animation.
Precis som i ett plattskärms-spel.
Så en fråga om smak skulle jag säga, inget för mig dock.
Synd för spelet ser bra ut, men gameplay går före.
Nej men hört och läst många blandade åsikter.
Många säger att det känns som en plattskärms-shooter med VR-mod.
Finns ingen interaktion med vapen eller omgivning, allt görs med knapptryckningar på kontrollen.
Man kan inte ens kasta granater själv så man tex skulle kunna kasta runt ett hörn.
Man behöver inte lära sig hur man laddar om vapen osv, utan knapptryckning så är det en animation.
Precis som i ett plattskärms-spel.
Så en fråga om smak skulle jag säga, inget för mig dock.
Synd för spelet ser bra ut, men gameplay går före.
Det ska komma ett spelläge som erbjuder mer interaktion av vapen och jag tror att granater också är inkluderat där.
Skulle dock vänta några månader och hoppas att spelet patchas till en bättre upplevelse överlag då jag har hört att buggar och otydliga menyer är ett problem.
Det ska komma ett spelläge som erbjuder mer interaktion av vapen och jag tror att granater också är inkluderat där.
Skulle dock vänta några månader och hoppas att spelet patchas till en bättre upplevelse överlag då jag har hört att buggar och otydliga menyer är ett problem.
Jo det talades tidigare om ett "ultra mode".
Veckans release bjuder på vad jag hittar en till shooter
Crossfire: Sierra Squad - 29 Augusti - PCVR / PSVR2
_____
Förra veckans release
Firewall Ultra - 24 Augusti - PSVR2
Uppdatering till The Light Brigade släppt som lägger till mer content
Vampire The Masquerade - Justice har fått releasedatum.
Spelet släpps 2a November till PSVR2 och Quest 2 (och 3)
Månadens första vecka bjuder på några titlar.
Budget Cuts Ultimate - 7 September - PCVR
_____
Inverse -7 September- Quest
_____
Toss - 7 September- PCVR / PSVR2 / Quest
_____
Yupitergrad 2: The Lost Station - 7 Septembe - PCVR
_____
Förra veckans releaser
A Fishermans Tale - PSVR2
Crossfire: Sierra Squad - 29 Augusti - PCVR / PSVR2
Ny vecka och mera spel-releaser.
Denna vecka.
Urbo - 13 September - PCVR
_____
Alvo - 14 September - PSVR2
_____
Behind The Frame VR - 14 September - PCVR / PSVR2 / Quest
______
Gazzlers - 14 September - PCVR / PSVR2 / Quest / Pico)
_____
Twistex - 14 September - Quest
______
Förra veckans releaser se förgående inlägg
Flat 2 VR mods nyheter, värt att läsa 👍
VR Modding Monthly September 23 Edition: BattleBit VR, Praydog’s UEVR, Farcry VR, 7 Days 2 Die & more!
https://xrupdate.com/vr-modding-monthly-september-23/
En första version av Portal 2 VR Mod släppt för allämnheten
https://xrupdate.com/portal-2-is-now-fully-playable-in-6dof-v...
Ny lista på veckans releaser som jag hittat
Ruinsmagus: Complete - 18 September - PSVR2
_____
Broken Edge - 19 September - PSVR2
______
Hellsweeper VR - 21 September - PCVR / PSVR2 / Quest 2
_____
The Events at Unity Farm - 23 September - PCVR (Early access)
_____
Förra veckans releaser
Urbo - 13 September - PCVR
_____
Alvo - 14 September - PSVR2
_____
Behind The Frame VR - 14 September - PCVR / PSVR2 / Quest
______
Gazzlers - 14 September - PCVR / PSVR2 / Quest / Pico)
_____
Twistex - 14 September - Quest
En första version av Portal 2 VR Mod släppt för allämnheten
https://xrupdate.com/portal-2-is-now-fully-playable-in-6dof-v...
Ens VR legs kommer verkligen sättas på prov av det här.
Ens VR legs kommer verkligen sättas på prov av det här.
Det tror jag. Men man vänjer sig
Måste man vara inloggad för att spela Gran Turismo 7 PSVR2 om man inte vill spela mot andra utan bara köra själv? Varje gång jag startar får jag köra Music Rallyloppen. När ett lopp klarats av låses nästa upp. Men nästa gång jag sätter på PS 5 och startar Gran Turismo får jag börja om med det första Music Rallyloppet igen då de övriga är låsta. Är det meningen att man manuellt ska spara efter varje gång man spelat? Hur går det i så fall till?
Det tror jag. Men man vänjer sig
Efter att jag listade ut hur man slår på 6DOF head tracking så är det inga problem. Funkar riktigt bra.
BeamNG Drive har släppt uppdatering som lägger till bla stöd för VR.
Nu blir det riktigt kul att crasha bilar 😁👍
https://xrupdate.com/beamng-drives-into-the-future-with-offic...
Ny humble bundle med 8st VR spel. 👍
https://www.humblebundle.com/games/get-your-head-in-game-vr?u...
En första "hands on" video på Ghost Busters - Rise of the ghost lord
Även en ny gameplay trailer på Assasins Creed Nexus
Jag testade No mans sky med psvr 2 i början av sommaren. Tyckte det va supergrynigt och inte alls en bättre upplevelse än med psvr1. Nu verkar en uppdatering ha kommit, någon som testat och kan ge en bild av sin upplevelse? (Har skickat tillbaka headsettet pga defekt, men ska köpa snart igen)
Jag testade No mans sky med psvr 2 i början av sommaren. Tyckte det va supergrynigt och inte alls en bättre upplevelse än med psvr1. Nu verkar en uppdatering ha kommit, någon som testat och kan ge en bild av sin upplevelse? (Har skickat tillbaka headsettet pga defekt, men ska köpa snart igen)
Jag har själv inte testat men har bara läst lovord (som det iofs alltid verkar vara när det gäller NMS).
Iom att de implementerat eye tracking och foveated rendering så kan de köra spelet i högre upplösning. Senast igår läste jag någon skriva att det såg lika bra ut som plattversionen.
Jag har själv inte testat men har bara läst lovord (som det iofs alltid verkar vara när det gäller NMS).
Iom att de implementerat eye tracking och foveated rendering så kan de köra spelet i högre upplösning. Senast igår läste jag någon skriva att det såg lika bra ut som plattversionen.
Det låter riktigt nice! Originalet är det enda som gett mig den där åksjuke-effekten, så jag håller tummarna 😊
Senast igår läste jag någon skriva att det såg lika bra ut som plattversionen.
Det gör det verkligen inte. Men det är en avsevärd förbättring mot hur det var innan, väldigt skarpt nu. 😊
Fanboys be gone! 🤮
Det här med att PSVR2 spel kan se "dåliga ut".
Suddigt, lågupplöst, inte mycket skillnad mot Quest 2 etc.
Det beror på att PS5/PSVR2 är väldigt beroende ac tekniken foveated rendering.
Funkar inte det som det ska då kommer inte PS5 orka driva "snygga spel".
Tyvärr så finns det även en bugg i Unity som ger problem med foveated rendering så spel som utvecklats i den motorn har just på PSVR2 råkat ut för vussa glitchar och att foveated rendering inte fungerar. Vilket resulterar i att man måstat dra ner på detaljerna.
Senaste exemplen på spel som råkat ut för detta är Green hell och Hellsweeper.
Spelen är inte i närheten av PC motsvarigheten utan ser mer ut som bäst en lite vassare PSVR1 version.
Men allt är inte mörker. Utvecklarna jobbar på fixar men av nån anledning har man valt att släppa spelen tidigare.
Exempel på spel som fått uppdatering där resultatet har blivigt en bättre upplevelse är No man sky, The Light Brigade, Switchback.
Kl 19 på onsdag ska Quest 3 äntligen avtäckas "på riktigt". Jag är taggad!
https://www.metaconnect.com/
Kl 19 på onsdag ska Quest 3 äntligen avtäckas "på riktigt". Jag är taggad!
https://www.metaconnect.com/
Tråkigt att den förmodligen inte får eye-tracking, annars kan det nog bli riktigt bra. Kan det dyka upp någon överraskning, eller gäller det bara mjukvaran i så fall?
Eye-tracking och foveated rendering hade passat väldigt bra nu annars, när de ska öka upplösningen på panelen. Hade också varit skönt om eye-tracking var standard för VR så det får bra stöd i mjukvaran.
Tråkigt att den förmodligen inte får eye-tracking, annars kan det nog bli riktigt bra. Kan det dyka upp någon överraskning, eller gäller det bara mjukvaran i så fall?
Eye-tracking och foveated rendering hade passat väldigt bra nu annars, när de ska öka upplösningen på panelen. Hade också varit skönt om eye-tracking var standard för VR så det får bra stöd i mjukvaran.
Ja det är trist. Förstår att det hade drivit upp priset och antagligen även vikt och energiförbrukning. När jag började fundera på vad nästa generations Quest skulle kunna innebära stod just eye-tracking plus högre FOV och DisplayPort högst på listan.
Inget av detta verkar vara inkluderat och stället är fokus Mixed Reality vilket kanske kan vara kul men stod långt ner på min priolista.
Jag är nyfiken på hur mycket bättre Link kommer vara men det lär de väl knappast ens nämna under presentationen då fokus kommer vara på standalone-upplevelsen.
Men vi kanske får lite hands-on från Youtubers kommande veckan. Hoppas!
Tråkigt att den förmodligen inte får eye-tracking, annars kan det nog bli riktigt bra. Kan det dyka upp någon överraskning, eller gäller det bara mjukvaran i så fall?
Eye-tracking och foveated rendering hade passat väldigt bra nu annars, när de ska öka upplösningen på panelen. Hade också varit skönt om eye-tracking var standard för VR så det får bra stöd i mjukvaran.
Kommer nog nästa version.
Quest pro har eye-tracking men vad jag hört käkar funktionen batteri.
Även fast dom flesta gamers köper powerbank eller elite battery headstrap, så måste enheten designas utifrån sitt grundutförande.
Quest har alltid haft foveated rendering så en fråga om prestandavinst bara för att det är eyetracking finns nog inte.
Men det klart, Metas pancake linser är dom bösta på marknaden kansle finns risk för att man ser gränsen för låg och högupplöst.
Det car väldigt tydligt på Quest 1 om man kollade, på Quest 2 är det inte lika tydligt.
Kl 19 på onsdag ska Quest 3 äntligen avtäckas "på riktigt". Jag är taggad!
https://www.metaconnect.com/
Det blir boka direkt det går
Det som skulle få mig tveka är Kanske om Valve utannonserar nått
Kommer nog nästa version.
Quest pro har eye-tracking men vad jag hört käkar funktionen batteri.
Även fast dom flesta gamers köper powerbank eller elite battery headstrap, så måste enheten designas utifrån sitt grundutförande.
Quest har alltid haft foveated rendering så en fråga om prestandavinst bara för att det är eyetracking finns nog inte.
Men det klart, Metas pancake linser är dom bösta på marknaden kansle finns risk för att man ser gränsen för låg och högupplöst.
Det car väldigt tydligt på Quest 1 om man kollade, på Quest 2 är det inte lika tydligt.
Vad menar du? PSVR2 verkar få väldigt stora prestandavinster med Foveated rendering tillsammans med eye-tracking.
Det var väl bland annat det som har räddat No Mans sky för enheten?
Går upplösningen upp på Quest 3 men att det är bara en begränsad del som behöver köras med högre upplösning så borde det spara en hel del prestanda.