Snyggaste spel-omslaget?

Medlem
Snyggaste spel-omslaget?

Vissa säger att box-art för spel är på väg att dö ut ju mer vi digitaliseras, men jag personligen tycker än idag om att titta på och analysera valen de gör för att framhäva sina spel. Och många av oss har nog någon eller några favoriter gällande omslag.

Så jag tänkte en tråd där vi fyller på med våra favoritomslag.

Jag börjar med en av mina favoriter, som är Chrono Trigger till Super Famicom:

Medlem

Slår ett slag för GTA, ikoniska och lättigenkänneliga.

GTA IV är nog det som jag gillar mest.

Annars är DOOM från 1993 en odödlig klassiker som verkligen ger en känsla för spelet.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Fortfarande det här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Psygnosis spelomslag är snygga.

Gnällkuk

@Sapiens: ah, psygnosis hade alltid sjukt snygga tecknade omslag. synd bara att omslaget ofta fick spelet att framstå som otroligt ballt och sedan var det ibland rätt mediokert dåtidens "sälja på etikett" som när man handlar på bolaget idag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av jonmlr:

Vissa säger att box-art för spel är på väg att dö ut ju mer vi digitaliseras, men jag personligen tycker än idag om att titta på och analysera valen de gör för att framhäva sina spel. Och många av oss har nog någon eller några favoriter gällande omslag.

Så jag tänkte en tråd där vi fyller på med våra favoritomslag.

Jag börjar med en av mina favoriter, som är Chrono Trigger till Super Famicom:

https://i.redd.it/88ps12tt8if01.jpg

finns redan en sådan tråd: https://www.fz.se/forum/trad/434866-snyggaste-spelomslaget


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Gnällkuk

Tycker Borderlands-omslagen är rätt coola fö. Det som jag kom just nu så här spontant.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Aj då, sökte i forumet innan men såg inte denna.

Medlem

Det har kommit mycket frågetrådar på sista, om allt möjligt, bara en känsla. Typ senaste 6 månaderna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Sapiens: ah, psygnosis hade alltid sjukt snygga tecknade omslag. synd bara att omslaget ofta fick spelet att framstå som otroligt ballt och sedan var det ibland rätt mediokert dåtidens "sälja på etikett" som när man handlar på bolaget idag

Sant, men deras omslag var fina :).

Fragtjuv

Ett fantastiskt spel med ett enkelt men snyggt omslag.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gillar Guardian Legends Japanska omslag:

Ren Bild:

Tycker det är en rätt rolig kontrast mot det europeiska:

och det katastrofala amerikanska:


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Det var omslaget som fångade mitt intresse för spelet första gången. Sedan dess har jag använt bilden som både bakgrundsbild på dator/mobil samt affisch på väggen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Flakmonkey

Finns enormt många men det här är en favorit från barndomen.

1
Skriv svar