Snurra pizza! Ge mig DIN idé för FZ-pizzan!

Medlem

Mina visioner handlar om det estetiska. Fyllningen får du fantisera fram efter eget sinne
1. Capture the flag / CTF-pizzan
Spegelvända halvor av matchande ingredienser som bildar två planhalvor. Varje halva prydd av en prydnadsflagga på tandpetare.
2. MOBA-pizzan
Samma idé ungefär med spegelvända planhalvor där fyllningen här bildar lanes. Givetvis med några godbitar som bidar nexus/core och towers. Ruccola-blad kanske bildar djungeln?

Medlem
Skrivet av conthox:

Det finns många goda vegetarianska/veganska pizzor utan "fejk-kött", dom tror jag dessutom är godare. Blir ju lite mer clean eller vad man skall kalla det. Men det är klart, smaken är ju som baken

Det finns många goda vegetariska och veganska pizzor.
När jag blev vegetarian så märkte jag att det inte var köttet jag gillade utan hur man kryddar maten. Så det var inte speciellt svårt att hålla sig till vegetariskt.
Är riktigt nöjd över att det finns soja och qourn produkter istället för kött att välja till sina pizzor. Blir lite större variation än vad det var förr.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Lite OT, sorry för det.

Skrivet av ZeldasCastle:

Det finns många goda vegetariska och veganska pizzor.
När jag blev vegetarian så märkte jag att det inte var köttet jag gillade utan hur man kryddar maten. Så det var inte speciellt svårt att hålla sig till vegetariskt.
Är riktigt nöjd över att det finns soja och qourn produkter istället för kött att välja till sina pizzor. Blir lite större variation än vad det var förr.

De vegetariska alternativen, t ex soya- och bön-produkter, var ju värdelösa bara för ett par år sedan men har blivit riktigt bra nu. Det enda jag har att klaga på är 1) en del produkter t ex soya-korv tenderar att vara kryddade på samma sätt så det finns (i alla fall inte här jag bor) så många olika varianter och 2) En del av dom måste tillagas från fryst tillstånd vilket ibland försvårar tillagningen. Skall man t ex göra krov-gryta eller soppa med korv i så måste man i så fall tillaga soya-korven separat först, sedan skiva den och ha i. Blir lite omständligare och varken smakar eller ser likadant ut, men men, det funkar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Backloggens befriare
Skrivet av barockberg:

Mina visioner handlar om det estetiska. Fyllningen får du fantisera fram efter eget sinne
1. Capture the flag / CTF-pizzan
Spegelvända halvor av matchande ingredienser som bildar två planhalvor. Varje halva prydd av en prydnadsflagga på tandpetare.
2. MOBA-pizzan
Samma idé ungefär med spegelvända planhalvor där fyllningen här bildar lanes. Givetvis med några godbitar som bidar nexus/core och towers. Ruccola-blad kanske bildar djungeln?

Jag har faktiskt haft liknande idéer


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av conthox:

Lite OT, sorry för det.

De vegetariska alternativen, t ex soya- och bön-produkter, var ju värdelösa bara för ett par år sedan men har blivit riktigt bra nu. Det enda jag har att klaga på är 1) en del produkter t ex soya-korv tenderar att vara kryddade på samma sätt så det finns (i alla fall inte här jag bor) så många olika varianter och 2) En del av dom måste tillagas från fryst tillstånd vilket ibland försvårar tillagningen. Skall man t ex göra krov-gryta eller soppa med korv i så måste man i så fall tillaga soya-korven separat först, sedan skiva den och ha i. Blir lite omständligare och varken smakar eller ser likadant ut, men men, det funkar.

Jag började i mitten av 00-talet att gå över till vegetariskt då och då. Det fanns inte så mycket att välja på och skulle man gå till McDonalds eller Burgher King och äta så fanns det bara ett alternativ och det var en hamburgare med friterad majs med mera i. Så det var mycket godare att göra ordning en hamburgare själv hemma.
Idag finns det ett flertal olika alternativ på alla dessa restauranger, så det blir lättare och lättare att vara vegetarian om man ska gå ut och äta.

Sedan 2012 har jag gått över helt till vegetariskt och jag själv tycker att Ica och Stora Coop här hemma har störst variation bland vegetariskt. Stora Coop har även en helt egen kyl och frys med vegetariskt så där är det lätt att hitta det man behöver.
Så det finns chorizo, vanlig soya, med mera. Men precis som du säger så finns det mycket mer idag än för bara några år sedan.
Sen är jag väldigt nöjd över att den formbara färsen har kommit, det underlättar väldigt beroende på vad man ska tillaga.


signatur

ゼルダの城

Skriv svar