Förhandstitt - Valorant

Robot
Förhandstitt - Valorant

Efter att ha skapat moba-giganten League of Legends ämnar Riot Games nu göra om bedriften och röra om i FPS-grytan med ett taktiskt actionspel med siktet på både Overwatch och Counter-Strike.

#e-sport, #league-of-legends, #project-a, #riot, #valorant


Medlem

Ser riktigt bra ut! Äntligen en ny CS/OW utmanare.

Medlem

Here's the thing... försöker man tvinga något att vara nästa "E-sports" spel, då kommer det floppa hårt.
Kommer ihåg när Relic snackade så om DoW3, och vi vet ju hur det slutade.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Godofcheese:

Here's the thing... försöker man tvinga något att vara nästa "E-sports" spel, då kommer det floppa hårt.
Kommer ihåg när Relic snackade så om DoW3, och vi vet ju hur det slutade.

Å andra sidan vet jag inte om Dawn of War III och Relics försök att kickstarta esport går att jämföra med chanserna hos ett FPS från Riot Games.

Jag är verkligen inte förtjust i företaget, men om någon vet hur man styr en esport-scen med järnhand framgångsrikt så är det Riot. Även om det inte tar sig på naturlig väg har de pengar nog att tvinga fram såväl spelar- som tittarsiffror.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Det känns som att en maskin har kalkylerat alla populära delar från andra spel och stoppat in dessa i ett spel, utan att lyckas med att få till det som gör spelet till något extraordinärt!

Det ser väldigt tråkigt och själlöst ut med andra ord...

Medlem

Ska bli intressant att se hur det blir när det är finslipat och färdigställt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Spelade CS 1.3-1.6 och även CSGO när det kom ut och driver idag ett stort CSGO community. Har även spelat OW rätt många timmar och diggar det.

När jag tittar på detta spelet så känns det som ett skämt. Grafiken ser för jävlig ut och abilities och sånt ser rätt kasst ut också, inte bara grafikmässigt utan hela paketet känns "meh".

Nu har väl Riot rätt mycket pengar och är rätt kända så de kanske kan få liv i det här projektet bara pga av det. Men tror inte alls på detta spelet. Tror det dör ut på 1 år.

Som om OW och CSGO fått ett incest barn ihop. Nej tack. Min enda förhoppning är att spelet skrämmer lite liv i Valve och Blizzard så de anstränger sig lite mer för att förbättra deras egna spel.

Medlem

Vet inte riktigt, för mig så ser det väldigt medelmåttigt ut.

Medlem

Antar att det är cartoonigt för att tilltala k1dz3n?

Medlem

Tycker det ser ut som ngt Asiatiskt F2P du skulle sett för flera år sen. Riktigt dåligt, ingen känsla i spelet när man tar delar från andra spel och pusslar ihop till ett nytt. Allt jag kan tänka när jag kollar är att jag skulle hellre spela OW för abilities och CS för det andra.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Antar att det är cartoonigt för att tilltala k1dz3n?

Det ser nog ut som det gör för att passa in i samma grafiska stil som alla deras andra spel: LoL, Tft, Runeterra etc.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Intressant med en utmanare, men satan vad jag blir avtänd av olika abilities. Förstår att vissa gillar det, tyvärr inte jag.

Medlem

Kalla mig boomer men abilities i FPS-spel är förjävligt imo. Känns som att dem försöker locka spelare från CS, OW och Fortnite genom att baka ihop design och mekanik i ett lir.

Aja, några miljoner dollar i prispengar så kommer detta lyfta ska ni se.

Medlem

Lägger mest av min speltid på CS, varken abilities, revives, healing eller den gräsliga grafiska stilen är lockande för min del. Får se hur det går men jag ser inte hur det skulle konkurrera med CS. Såg ju hur det gick när man försökte fräscha upp Quake med abilities, spelarbasen är inte intresserade av det.

Medlem

Ser ut som TF2 fast sämre. TF2 släpptes för 13 år sedan och blev ingen e-sportsuccé.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

phi
Medlem

Ser ut som en kinesiskt P2W CS-kopia fast med abilities. Vad spännande.

Medlem

Måste få testa det själv en längre tid innan jag uttalar mig.

Det kan ju förbättras med tiden också likt CS:GO. CSGO var ingen höjdare när det släpptes och det tog lång tid innan det blev bra. Men även idag har spelet en hel del problem.

Vi får väl se, jag dömer inte ut det iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Detta såg ju inte så lovande ut. Mediokert på sin höjd. Stelt. Fult. Nä detta raderar jag ur min hjärna att jag sett

Ero
Medlem

Borde inte dessa ha lite mer dollars att lägga på modellandet osv? Fy farao! Det här kommer inte komma närmare min dator än det här.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skägg.
10 Chambers

Hade missat att lägga in rätt skribent, det var alltså Joel och inte jag som skrivit denna


signatur
Skribent
Skrivet av Jozo:

Det känns som att en maskin har kalkylerat alla populära delar från andra spel och stoppat in dessa i ett spel, utan att lyckas med att få till det som gör spelet till det något extraordinärt!

Det ser väldigt tråkigt och själlöst ut med andra ord...

Så kände jag med, gällande karaktärerna. Det ska någon slags ”story” i stil med Overwatch, men när karaktärerna känns så generiska jämfört med OWs livfulla galleri, och Riot bara snackar om esport så känns det lite själlöst, precis som du säger.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Here's the thing... försöker man tvinga något att vara nästa "E-sports" spel, då kommer det floppa hårt.
Kommer ihåg när Relic snackade så om DoW3, och vi vet ju hur det slutade.

Diabotical verkar dock väldigt lovande.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hade missat att lägga in rätt skribent, det var alltså Joel och inte jag som skrivit denna

Jag tänkte väl att personen som spela aima lite för bra. Hähä! ;p


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

Jag har extremt svårt att detta tilltalar någon annat än folk som gillar/gillade CS. Jag, som aldrig gillat CS ser verkligen noll idé att spela ett spel som ser ut som det är från 15 år sedan. Känns som de försöker utmana CS genom att göra en klon av CS med OW-element och dra ned grafiken till inget.

Grafik är verkligen inte allt, men jag har svårt att se att man lockar jättemycket nya spelare med något som ser så extermt utdaterat ut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag har extremt svårt att detta tilltalar någon annat än folk som gillar/gillade CS. Jag, som aldrig gillat CS ser verkligen noll idé att spela ett spel som ser ut som det är från 15 år sedan. Känns som de försöker utmana CS genom att göra en klon av CS med OW-element och dra ned grafiken till inget.

Grafik är verkligen inte allt, men jag har svårt att se att man lockar jättemycket nya spelare med något som ser så extermt utdaterat ut.

15 år sedan är väl att ta i , men det är ju ett medvetet estetiskt val och jag tycker inte heller art-stylen tilltalar, men det är så mycket annat som är genomtänkt och tilltalar en annan som verkligen gillar tävlingsinriktade spel och e-sport. VÄLDIGT FÅ spel idag har någon som helst infrastruktur för seriös e-sport eller klan-spelande online idag, och communities kan oftast inte ens formas pga. nerlåsta spel. Inga möjligheter att spela matcher mot valfritt folk osv, eller i ligor.

Jag har svårt att kalla den scenen som finns idag på konsoll för seriös e-sport med killstreaks och allt vad det är, går ju helt emot principen av en så jämn och skicklighetsbaserad match utan massa slumpmässiga element, och där är i princip CS den ohotade 1:an som sattsat på e-sport medan cod och andra spel inte alls gjort det.

Detta var ju super vanligt i slutet av 90-talet och under början på 00-talet. Alla spel (i princip) hade dedikerade servrar, mod tools, server browser, konsoll där man kunde tweaka typ allt, även Call of Duty som jag spelade mest. De första 4 cod var riktigt bra för e-sport, och nätkoden lika tight som quake 3.

Det som är imponerande här är ju att hela spelet är gjort för just tävlingsinriktat spelande, både på seriös och casual nivå. Supertight nätkod, fokus på anti-cheat från dag 1, ban design och funktioner är helt präglade av att fungera på bästa möjliga sätt för detta. Fokus på att ta bort peakers-advantage osv.

Helt klart häftigt och kanske sätter det lite eld i baken på valve som aldrig behövt oroa sig för att cs ska hotas eller ha konkurrens inom e-sport.

Skribent

Spännande att många här inte verkar vara imponerande. De jag spelade med i testet uttryckte hur mycket de gillade det. Men ser en del vettiga poänger här bland kommentarerna.

Medlem

Ett problem jag ser är att ett dominerande lag kan bli ännu mer dominerande med abilities. Det som gjort Counter-Strike bra är att det är ett väldigt simpelt spel utan abilities och skit. Valorant ser bra ut men det ser bara ut som de tagit TF2 grafik och gjort om det till Counter-Strike och lagt in abilities från Overwatch.

Du har Hanzos pil som visar fiender
Du har en skill som går genom allt som Hanzos ulti
Du har Tracers teleport
Du har något som liknar Meis icewall
När man defusar så kan man halft defusa och återuttpa, precis som i Overwatch.
o.s.v..

Jag har inte kollat så mycket men det känns som de bara tagit idéer från CSGO, TF2 och Overwatch.

Avstängd

Ska man hårddra det så är ju utilityn via granater i CSGO också "abilities", med skillnaden att alla spelar samma karaktär. Den grafiska stilen är ren och tydlig, vilket är det enda jag bryr mig om, personligen. CSGO ser inte så roligt ut heller när man drar upp gamman till 2 och digital vibrance till 75%.
Jag är försiktigt optimistisk. Är ju trots allt Volcano (gammalt CS-proffs och delskapare av de_cache) som är med och designar kalaset, så det finns potential.

Medlem

Hur många gånger har man inte hört detta?

Någon som minns Global Ops? EAs halvtaskiga försök att ta över CS marknaden.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Kalla mig boomer men abilities i FPS-spel är förjävligt imo. Känns som att dem försöker locka spelare från CS, OW och Fortnite genom att baka ihop design och mekanik i ett lir.

Aja, några miljoner dollar i prispengar så kommer detta lyfta ska ni se.

Man skulle ju kunna se granater, smokes, flashbangs etc. Som abilities också. Men du kanske inte syftar på CS

123
Skriv svar