Tackade nej till 11,2 miljoner för unik Nintendo Playstation-konsol – fick mindre än en tredjedel

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-03-09 12:11
Tackade nej till 11,2 miljoner för unik Nintendo Playstation-konsol – fick mindre än en tredjedel

Nästa gång en norrbagge erbjuder dig massor av miljoner bör du ta anbudet.

#nintendo-playstation

Ankh
2020-03-09 12:15

Han borde kontakta norrmannen istället och tjäna en extra slant!

Tassel
2020-03-09 12:46

Om nu norrmannen var beredd att ge 11 miljoner så är det ju lite udda att inte han vann auktionen då priset var så mycket lägre.
Men han kanske missade auktionen helt.

dyb
2020-03-09 13:03

Slutade inte auktionen relativt nyligen?

trickeh2k
2020-03-09 13:09

Den som gapar efter mycket...

Ankh
2020-03-09 13:16

Jag hade sålt den till norrmannen direkt - utan att tveka (syftar på han som vann auktionen..han gör storvinst då ju!)

Skrivet av dyb:

Slutade inte auktionen relativt nyligen?

I slutet av februari va? Eller har jag läst fel?

dyb
2020-03-09 13:37

I artikeln står det "...slutet av januari..."

2020-03-09 14:24

Jag har aldrig fattat hur auktioner fungerar. Han måste väl inte säga ja till högstbjudande?
Norrmannen var ju bevisligen inte där (även om jag misstänker att det aldrig var nåt norskt bud, det var bara för att få upp priset, alternativt att frugan fått reda på galenskapen och sagt nej).

Klurigt att sälja grejer som bara finns i ett exemplar, inte mycket att jämföra med. Vad köpte han den för ursprungligen?

Skrivet av dyb:

I artikeln står det "...slutet av januari..."

Haha, tack.

SWEBarb
2020-03-09 15:15
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag har aldrig fattat hur auktioner fungerar. Han måste väl inte säga ja till högstbjudande?
Norrmannen var ju bevisligen inte där (även om jag misstänker att det aldrig var nåt norskt bud, det var bara för att få upp priset, alternativt att frugan fått reda på galenskapen och sagt nej).

Klurigt att sälja grejer som bara finns i ett exemplar, inte mycket att jämföra med. Vad köpte han den för ursprungligen?

jo man är skyldig att sälja till högsta budgivaren.

grollo_92
2020-03-09 15:22

Jag hörde att Palmer Luckey, skaparen av Oculus Riff, var ute efter denna men han verkar ej vunnit. Tydligen ska han ha enligt egen utsago största samlingen av spelkonsoler

Barak
2020-03-09 18:07
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Skrivet av SWEBarb:

jo man är skyldig att sälja till högsta budgivaren.

Ja man är skyldig att sälja till högstbjudande med man kan lägga in ett reservationspris.
Har inte något bud uppnått reservationspriset när auktionen avslutas så säljs inte varan.

2020-03-09 20:53

Om man frågar mina föräldrarså tror de att jag har en Nintendo Playstation

Mirage
2020-03-10 12:36
Skrivet av bullet tooth tony:

Om man frågar mina föräldrarså tror de att jag har en Nintendo Playstation

Har du inte det då?

2020-03-11 13:25

Ibland måste man våga att chansa. Jag tycker att det var bra att han tackade nej eftersom han trodde mer på en auktion. Chansar man inte så får man aldrig veta vad som hade varit bäst.

Jag har själv flera gånger gjort det jag själv har velat istället för att lyssna på andra, ibland har jag ångrat mig efteråt och känt att jag skulle ha lyssnat på vad de flesta sade till mig men ibland har det även visat sig att det var bra att jag inte lyssnade.

Sida 1 av 1