TV serier du har slutat titta på.

Frilansare

The Witcher, Netflix. Outsägligt sorgligt men den höll fan inte upp till mina (högt ställda) förväntningar. Inte ens s2, så kunde inte förmå mig att se klart. Kollar alltså hellre Star Trek DS9 just nu.
Får läsa om böckerna istället.

Medlem

Den senaste på listan för min del är Billions. Hade verkligen ingen lust att ta mig igenom första avsnittet på den senaste säsongen nu när Axe (Damien Lewis) inte är med i bilden.

Medlem

Discovery of witches, på det stora hela en rätt tafflig serie. säsong 2 var väl rätt hygglig men början på säsong 3 var rätt dålig så jag ger upp den serien.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Prison break. Blev för mycket cliffhangers som löstes på ett löjligt sätt. Kommer specifikt ihåg när en sniper har den äldre brorsan i sikte och man hör ett pang ljud och bilden blir svart. I början på nästa avsnitt så går det förbi någon med ballonger som gör att snipern backar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lerb:

Du kan ha rätt, det jag minns är att i en scen så såg man siluetten av en varg/hund genom ett staket i plast eller liknande. Sen var den inne i huset vid något tillfälle med och såg sjukt läbbig ut, åtminstone för en liten grabb som jag!

Kan det vara det avsnittet du pratar om tror du?

Japp, låter som det. Var exakt samma reaktion här

Medlem

See på Apple TV+.. Tyckte nog att den första säsongen var helt okej.. men den andra.. blä.. tappat intresset väldigt fort.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Lost, Heroes, Prison Break, Merlin. Jag var nära att sluta med Blacklist ett par gånger men det var på gränsen "bra" nog att fortsätta, men jag känner mig att ganska färdig med den efter diverse cliffhangers. jag slutade med ett par anime serier som var svåra att uppskatta i självaste utförandet, men är intressanta i konceptet: Ergo Proxy och Texhnolyze, Ergo Proxy har lite bättre narrativ och intressantare karaktärer att följa. "Monster" är en väldigt bra anime, men är bara långsam att följa för att mycket dras ut i längden.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Måste man kolla färdigt serier?

Jag hade kunnat klippa av hur många som helst på listan. Jag tycker serier förlängs in i absurdum nuförtiden. Så jag tittar liksom tills jag känner att serien börjar bli trött och gå på tomgång för att håva in cash.

Oftast blir det 1-2 säsonger, 3 kanske om jag blivit riktigt engagerad. Sedan brukar det vara lagom att avsluta tittandet.

The Wire är undantaget som bekräftar regeln. Tänker att det kanske är den enda serien med många säsonger som jag till 100% vet att jag sett färdigt (2-3 gånger).

Medlem

Hade hoppats på en ny serie som släpptes - Outer Range https://www.imdb.com/title/tt11685912/?ref_=tt_urv - slutade efter 2 avsnitt och lär nog inte ta upp den igen. Den verkade intressant, men skaparen är ganska värdelös på att bygga upp spänning, mystik och trovärdiga/intressanta karaktärer. Josh Brolin är bra, men kan tyvärr inte bära hela serien.

Trailer


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare

Gav The IT Crowd en chans här om veckan. Nej tack sa jag.


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av keffkebab:

Gav The IT Crowd en chans här om veckan. Nej tack sa jag.

Samma här. En serie jag sett diverse youtubeklipp på och då håller den, men att se på hela avsnitt var ingen hit. Inte för mig i alla fall. Å andra sidan har jag rätt svårt för komediserier i allmänhet om det inte är Larry David som håller i pennan, så det säger kanske inte så mycket.

Medlem

His Dark Materials

HBO Max.

Gick in den här serien utan att veta ett skit om den.

Gav upp efter fyra avsnitt då jag upplever att målgruppen verkar vara 13-15 åringar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Keep Breathing. Marknadsförs av Netflix som en överlevnadsserie, om en kvinna som ska överleva i vildmarken efter en flygkrasch. Men i själva verket är det ett trött drama om mental sjukdom där vildmarksaspekten bara är en metafor för (den osympatiska) huvudpersonens livssituation. Därtill överanvänds tillbakablickar till den grad att jag efter tre avsnitt bröt ihop och slog på Fboy Island istället. Betyg? 2 av 10. Visuellt har det stundtals vackert, men det var också allt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har slutat titta på minst 75% av alla serier på Netflix och andra ställen, klarar av bara några avsnitt ibland, ibland 30 sekunder innan jag ser att det här är inget för mig. Finns så många dåliga så jag kan inte säga en enda, men de serier som många gillar funkar ofta av en orsak. Andra funkar skitbra som Breaking Bad som är plöjer genom igen just nu för 3:e gången.

Medlem

Blacklist och the walking dead för min del. Jag klarar inte av dem längre. Snacka om att mjölka sönder en serie.

Medlem

The Night Agent

Någolunda intressent premiss. Undermåligt utförande.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

The Night Agent

Någolunda intressent premiss. Undermåligt utförande.

Slutade också att kolla på den serien, fanns ingen karaktär att gilla och alla var helt dumma i huvudet.
som om det var allas första dag på jobbet.

Medlem

Vikings, tror att jag gav upp någonstans i säsong fyra. Allt känns krystat, karaktärerna är tråkiga och det känns som att det bara går runt och händer ungefär samma saker hela tiden.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Ms. Marvel.
Stort Marvel (universumet) fan. De ändrade hennes krafter och origin så hon kändes som en helt annan karaktär, helt ointressant. Enda Marvel serien jag inte sett ut. Jag såg fan till och med genom hela She-Hulk (vilket jag ångrar).

Star Wars Andor. Sömnpiller till serie, orkade genom 2 avsnitt.

Star Trek Discovery. Passande nog initialerna STD, för det kändes som en sådan och man gjorde sig således av med den.

Batgirl. Maken till misandristisk serie får man leta efter. Pallade genom 3 avsnitt.

Supergirl. Väldigt tråkig tyvärr. Supergirl är en kul karaktär i serietidningarna, men tv-serien var ingen höjdare. En typisk serie jag kan kolla ströavsnitt på men inte mer.

Skrivet av Akronym:

Jag har försökt se Supernatural. Jag har gett den åtta avsnitt, men jag tror inte att det kommer bli fler.

Jag kan förlåta seriens usla CGI, den första säsongen är från 2005 trots allt. Det jag inte kan med är att allt bara ångar av ostighet. Alla bara öppnar upp sig totalt för två främlingar som pratar (vad de borde uppfatta som) knasigheter. Klyschor. Obskyra ledtrådar till diverse konstigheter bara kastar sig framför bröderna. Klyschor. Långsökta gissningar visar sig varje gång vara helt korrekta (eller åtminstone nära nog). Och alla slagsmålsscener där seriens huvudpersoner är inblandade är helt befriade från all form av spänning, då det är uppenbart att de enligt grundläggande TV-serie logik är odödliga. Nämnde jag klyschor?

Gillar det grundläggande konceptet, då vandringssägner och liknande intresserar mig, men det här blir bara för ostigt.

Tro't eller ej men deras "odödlighet" förklaras, och förklaringen är helt sund. Man får även se lite hur de får klara sig utan sin "odödlighet". Det varade inte så länge, men väldigt komiskt medans det varade!


signatur

I drank what?

Medlem

Gillar det mesta med zombies, köpte ZNation S1 och S2 för flera år sedan. Har gjort flera tappra försök att titta på säsong 2 men tappar alltid intresset.

Medlem

Manifest

Såg sex avsnitt. Upplevde att serien visade kraftiga tecken på "nu mjölkar vi den här intrigen så mycket det bara går- syndromet"


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The walking dead...

Dallas efter att Bobby dog och sedan dök upp igen. "It was all a bad dream . . .", ja, eller hur.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Prison Break var bara bra tills dom rymde sen blev det skit. CSI tröttnade jag på efter ungefär två säsonger, det var för mycket upprepningar spänningen fanns inte kvar. True blood, en säsong med vampyreländet räckte. Dexter slutade jag titta på efter ett par avsnitt, inget underhållande med den serien. Sons of Anarchy, underhållande i en säsong sedan önskade jag dom skulle köra ihjäl sig på sina hojar.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Skriv svar