En 15 minuter lång titt på The Sinking City

Robot
En 15 minuter lång titt på The Sinking City

Pussla ihop händelseförlopp och förbli vid dina sinnens fulla bruk.

#Frogwares, #Lovecraft, #The-sinking-city


Medlem

Hoppas detta blir bra.

Medlem

Ett av de spelen jag ser mest fram emot 2019, riktigt svag för en bra kriminalare!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag såg fram emot denna titel riktigt mycket men stör mig enormt på att det endast går att köpa på EPiC Store på PC versionen. Jag installerar inte deras launcher. Vill kunna ta bilder och samla achievments på spelet. Visst jag har ju PS4 också men spelet drar i väg i kostnad då. Hade handlat via billig 3e part sida annars. Ska man vänta till Steam releasen, RARBG, eller konsol köp? Enorma världsproblem... hehe

Klarade förresten "Call of Ctuhulu" idag på Steam. Spelet var ok, inte mer än så. Gammal grafik och taskiga animationer. Andra halvan av spelet kändes hafsig och påskyndat. Högt prissatt på Steam också. Kostar 46£. Borde gå ner till under 30£ iaf. Inte otäckt heller var det. Mer ett detektiv spel av det övernaturliga.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

ia ia fthang eller nått.
blir nog skojsit.

Medlem

Har gått från "Oh yes give me" till "gäsp" när dom gjorde spelet till Epic exklusivt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Har gått från "Oh yes give me" till "gäsp" när dom gjorde spelet till Epic exklusivt

Förståeligt, för vilken digital plattform ett spel släpps på påverkar ju verkligen hur spännande ett spel blir...


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Förståeligt, för vilken digital plattform ett spel släpps på påverkar ju verkligen hur spännande ett spel blir...

Jodå.
Du förlorar ett par Quality of Life funktioner.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming
Skrivet av CARTMAN:

Klarade förresten "Call of Ctuhulu" idag på Steam. Spelet var ok, inte mer än så. Gammal grafik och taskiga animationer. Andra halvan av spelet kändes hafsig och påskyndat. Högt prissatt på Steam också. Kostar 46£. Borde gå ner till under 30£ iaf. Inte otäckt heller var det. Mer ett detektiv spel av det övernaturliga.

”Dark corners of the earth” är extremt trevligt med! Dock krävs det en liten mod för att det ska funka bra men lätt värt tiden

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Har gått från "Oh yes give me" till "gäsp" när dom gjorde spelet till Epic exklusivt

Skrivet av CARTMAN:

Jag såg fram emot denna titel riktigt mycket men stör mig enormt på att det endast går att köpa på EPiC Store på PC

Så antingen får ni lira det på PS4 eller nått, eller så väntar ni ett år, då det lär släppas på Steam.
Fördelen då är att jag misstänker att ett så pass öppet spel ändå behöver patchas X antal gånger.
... och själv är jag snål så jag väntar alltid på prissänkningar och/eller reor

"Om man läser det finstilta så är det en "timed exclusive" på ett år. Dom säger typ att "Vår deal är classified, men det är ingen hemlighet att Epic store ger större procent av vinsten, och extra så för spel som använder Unreal motorn, vilket vi gör"
Jag hoppas detta i slutändan gör att Steam ökar ersättningen till utgivarna/utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Så antingen får ni lira det på PS4 eller nått, eller så väntar ni ett år, då det lär släppas på Steam.
Fördelen då är att jag misstänker att ett så pass öppet spel ändå behöver patchas X antal gånger.
... och själv är jag snål så jag väntar alltid på prissänkningar och/eller reor

"Om man läser det finstilta så är det en "timed exclusive" på ett år. Dom säger typ att "Vår deal är classified, men det är ingen hemlighet att Epic store ger större procent av vinsten, och extra så för spel som använder Unreal motorn, vilket vi gör"
Jag hoppas detta i slutändan gör att Steam ökar ersättningen till utgivarna/utvecklarna.

A fan 1 år blir svårt att motstå alltså. Ser riktigt intressant ut. Håller med dig att Valve verkligen måste sänka sin 30%. Helt klart för hög. Sänk till 20% minst för alla utvecklare och inte några "sälj X antal miljoner så får ni fin rabatt". Önskar så klart Valve kunde sänka avgiften ännu mera kanske till 15% men det ligger nog långt fram i tiden. Ja vet inte..

Skrivet av NordhNet:

”Dark corners of the earth” är extremt trevligt med! Dock krävs det en liten mod för att det ska funka bra men lätt värt tiden

Tack för tipset mannen! Äger det redan men har inte installerat det sedan köpet för 2 år sedan. Har dock lirat spelet "pirat" back in the day och gillade det. Körde dock inte så hemskt mycket. Tänkte prova det igen framöver iaf.

(Jaså det fungerar dåligt på nya datorer? Har windows 10 själv. Synd.)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ett spel som nog hade haft stor nytta av att vara FPS istället, kanske går att ändra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tack för tipset mannen! Äger det redan men har inte installerat det sedan köpet för 2 år sedan. Har dock lirat spelet "pirat" back in the day och gillade det. Körde dock inte så hemskt mycket. Tänkte prova det igen framöver iaf.

(Jaså det fungerar dåligt på nya datorer? Har windows 10 själv. Synd.)

På GOG står det iaf att det ska fungera med Win 10

1
Skriv svar