Steel Division 2 skjuts fram ännu en gång, men får fler beta-tillfällen

Robot
Steel Division 2 skjuts fram ännu en gång, men får fler beta-tillfällen

2 maj blir 20 juni, och förlängd beta pågår i detta nu.

#eugen-systems, #steel-division-2


Medlem

Bättre att de tar sig tid och putsar färdigt spelet nu när de för en gångsskull inte har en utgivare som flåsar dem i nacken. Ett för framrusat släpp känns som grundproblemet med både SD:Normandie och Wargame: Red Dragon.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Bättre att de tar sig tid och putsar färdigt spelet nu när de för en gångsskull inte har en utgivare som flåsar dem i nacken. Ett för framrusat släpp känns som grundproblemet med både SD:Normandie och Wargame: Red Dragon.

Ja dom spelen blev aldrig riktigt vad de skulle...

Men jag har "high hopes" för Steel Division 2!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja dom spelen blev aldrig riktigt vad de skulle...

Men jag har "high hopes" för Steel Division 2!

Båda spelen gick i samma fälla känner jag såhär i efterhand. De jäktades ut i hyffsat buggigt och obalanserat format. Lagom till att devsen fick ordning på det släppte de DLCs som var roliga men vansinnigt fyllda med powercreep. Varje gång ett nytt DLC släpptes balanserades den förra DLCn mer eller mindre in i resten av spelet. Så fortsatte det med båda spelen fram tills att Eugen övergav dem för nya projekt och därmed lämnade metat fruset förevigt med minst ett brutet deck på var sida.

Med det sagt älskar jag eugens spel och längtar till SD2s release!

1
Skriv svar