Nåt jävulskt spelsugen

Medlem

Helt klart Nvidia Shield Tv.
Kommer bli din bästa kompis.
Klara emu spel helt perfekt.
Sen Shields egna spel är underbara.
Streama spel från dator eller använd Geforce now.

Medlem

Jag tycker personligen du borde börja med spel som är väldigt simpla i principen att lira, sen gradvis gå uppåt mot svårare spel om det är dator du vill lira på.

WoW hade jag rekommenderat eller något som det, föratt lära dig och bli van vid WASD Space Bar tangenterna och Mus rörelserna etc. sen när det vekar sitta nogerlunda, jobba dig uppåt mot andra spel som skjutspel etc. Alla spel är i principen lika med tangenterna så börja med något lungt enligt mig. WoW är en bra start.

MEG
Medlem

Finns bara en konsol som är värd namnet, SouljaGame Console. På den konsolen finns alla spel som man behöver, förpackade i en av de kraftigaste maskiner som finns på marknaden idag


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Konsoler är grymma om man vill lira sportspel med polarna i soffan, no contest. Är man en 30+ småbarnsfar som är ute efter lite egentid och att zona-ut lite skulle jag föreslå PC. Rätt många spel idag går att köra hjälpligt på en hyfsat modern laptop, men man blir lite begränsad. Sedan har free-to-play exploderat de senaste åren då man kan testa massor med genrer utan kostnad. Skapa ett steam-konto och kolla f2p till att börja med, och se om ngonting kittlar lite extra. Vill man bli fast ordentligt så kan man hitta en bra community att spela med. Kan kännas lite skumt för oss äldre, men spelmediet är så moget idag att gamers finns i alla åldrar. Lycka till med ditt nya gamerliv!

Medlem

Börja med Sekiro.

Medlem

Köp Nes mini, sen snes mini, tycker du det är roligt därefter så köp ngn av de nya konsollerna..

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Många säger Xbox här, jag säger nog Nintendo Switch och Zelda: breath of the wild.

Håller helt med. Så gjorde jag i höstas och satan vad det har dragit igång mitt spelintresse igen. Mario Odyssey var också en bidragande faktor.

Nu spelar jag mest på PS4 Slim, tack vare God of War som är ett mästerverk, samt att jag har missat massor av spel genom åren som jag nu kan köpa billigt.

Så mitt råd:

Börja med en Switch och gå vidare med en PS4.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

jag tycker ps2 är hyfsat nytt än.
har xbox360, inget nyare, jag väntar på att få tid att skaffa å spela ps3
å efter det nån gång ps4.. å xbox one, när tid finns..

sååå för att svara på frågan. jag vet ej xD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Börja med The last of us. Kör sedan Mass Effect 1, 2 och 3. Följ upp med Horizon: Zero Dawn och The Witcher 3. Sedan är du färdig.

Samtliga är rejält storytunga action-rpgs. Tror att alla finns till PS4an (utom kanske någon tidig Mass Effect-titel)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Man behöver ingen monsterdator för följande:

Heroes of Might & Magic 1-4. (Turbaserad strategi)
Warcraft 1-2. (Realtidsstrategi)
Baldur's Gate 1-2 (Rollspel)
Neverwinter Nights. (Rollspel)
Diablo. (Hack n slash)

Dessa titlar finns på www.gog.com för småpengar och ger många timmar spelglädje.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Mekarn:

För en 32 åring som inte har lirat på riktigt sen tonåren typ, vad tycker ni att man bör testa för att få igång suget igen??

Som flera skriver så är det bra information att veta vad du tyckte om.

Men kan varmt rekommendera Xbox One med game pass och och Xbox gold.

Många bra spel att testa och utvärdera. Sen är ju frågan om du var en konsol spelare innan, själv har jag bara gillat bil, golf, och plattformsspel på konsol. Alla andra spel som FPS och simulatorer tycker jag funkar bäst på PC.

På PC kan jag varmt rekommendera Division 2, Anno 1800, City Skylines.

Väl mött

Medlem

Det är bara att hoppa igång.
På något sätt lyckades du skriva en tråd här, om det var via dator eller via mobil så har du ju redan tillgång till en maskin.
Börja lågt. Kolla lite efter de gratisspel som erbjuds på Steam, Origin eller Humble Bundle eller liknande.
Plocka upp så mycket du kan. Hittar du ett äldre peka-klicka-spel gratis så spela det. Därefter om du gillade spelet så köper du ett nyare. När du är trött på den genren gör du samma sak med ett fps eller så.
Kolla om du har kompisar som spelar spel.
Det finns många kanonspel som du missat men fortfarande fnns tillgängliga. Pussel och humor är min rekommendation. Portal-spelen skulle du kunna klara med en sämre dator och där skulle du kunna ha väldigt roligt.

Testa även lite småspel på mobilen, där har jag dock svårt att rekommendera något.

Avstängd

Haha älskar denna tråd. @över45 kan säger ge honom tips!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Som OP's hustru vill jag att ni bara rekommenderar spel han fort tröttnar på så han inte försakar tvättstugan mer än nödigt. Vill ogärna börja hålla den dörren låst igen.

/Gomorran

Medlem

@Nizze Najs: Spela med honom? Det finns massor med bra spel man kan uppleva tillsammans och så håller du samtidigt koll på hur länge och mycket han spelar. Win win.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Som OP's hustru vill jag att ni bara rekommenderar spel han fort tröttnar på så han inte försakar tvättstugan mer än nödigt. Vill ogärna börja hålla den dörren låst igen.

Se då till att han köper en konsoll och ett fps-spel, då lär han tröttna fort på att spela

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Som OP's hustru vill jag att ni bara rekommenderar spel han fort tröttnar på så han inte försakar tvättstugan mer än nödigt. Vill ogärna börja hålla den dörren låst igen.

/Gomorran

Sekiro helt klart.

Inaktiv

PC för pangpang-spel som PUBG och The Division 2 och PS4 för storymode chill samt förfest-röj ala mortal kombat 11.

Kommer aldrig behöva något annat

12
Skriv svar