Star Wars - Jedi: Fallen Order kör inte Frostbite

Sida 2 av 2
eld
2019-04-14 00:22
Skrivet av Aletheides:

Alla problem löses snabbt? Jag tvivlar att du jobbat med mjukvara efter det uttalandet. Även motorer du köper från hyllan kräver allt som oftast support av specialister. Något Epic etc tjänar pengar på då mindre utvecklare inte har den sortens resurs internt.

Relativt.

Jag har arbetat med tillräckligt många spelmotorer för att veta att i unreal och unity så kommer du RELATIVT ha smidigaste vägen genom ett problem. De flesta utvecklare kommer att kunna ta sig igenom ett projekt med enbart google.

Sitter du i en inhouse så kommer lösningen för att implementera något inte lika straightforward.

Jag vet att mjukvaruutveckling inte är utan sina problem, men det är skillnad i hur lång tid du kommer sitta att implementera något i source jämfört med unity eller unreal.

Skrivet av Aletheides:

Ofta så måste utvecklare utveckla motorn vidare ändå för att den skall passa för just det spel de försöker skapa. Det mest öppet tillgängliga exemplet på detta är Cryengine som licensierades av CIG för att skapa Star Citizen men där de varit tvungna att modifiera motorn till oigenkännlighet.

Star citizen är dock ett väldigt komplicerat projekt, de flesta spelen kommer inte stöta på samma problem som med star citizen.

Skrivet av Aletheides:

Motorer som skapas in house kan oftast vara betydligt bättre än motorer du köper från hyllan då de kan anpassas till just det ändamål du har. Men det brukar vara en stor investering i timmar och därmed pengar för att fixa en motor från scratch.

Specialbyggda ja. Jag bygger själv en egen motor för att jag snabbare kan göra något väldigt specifikt som jag är ute att göra, väldigt mer effektivt än i unity eller unreal, men om någon skulle använda denna kodbas för något annat så skulle allt kollapsa.

Men i 95% av fallen så kommer de flesta må bättre av att använda nån av dessa välanvända motorer.

Brona
2019-04-15 11:28
Skrivet av eld:

Source var antagligen närmast deras tidigare motor som de använde till call of duty, som även det har sina rötter i quake.

Säkert. Men eftersom de använt Source till både Titalfall och Apex Legends hyfsat framgångsrikt så hade jag trott de skulle fortsätta med den. Kanske är det för att de spelen varit multi-player-fokuserade och nu när de går på ett renodlat single-player-spel så behövs lite mer ögongodis.

Sida 2 av 2